wat is dit??
Antw: wat is dit??
Hoe groot is het?
Een stukje crinoide????
Een stukje crinoide????
Whatever you can do, or dream you can, begin it. In boldness lies genius, power and magic.
Goethe
Goethe
Antw: Antw: wat is dit??
Dan hou ik het op een stukje van een crinoide stengelboukje schreef:
het is ongeveer 8 mm.
gr.Boukje
Whatever you can do, or dream you can, begin it. In boldness lies genius, power and magic.
Goethe
Goethe
- Jan Losser
Het is volgens mij een numeliet In boeken kun je hier meer info over vinden
Zonder verleden geen toekomst
Het lijkt inderdaad wel op de vorm van een nummuliet (een soort foraminifeer), maar die heeft geen radiale structuur.
Het fossiel zelf is opgelost. Ik herken het toch als een fragment van een zeelelie (crinoide) stengel. Deze komen veel voor in het Sauerland in Duitsland.
Het fossiel zelf is opgelost. Ik herken het toch als een fragment van een zeelelie (crinoide) stengel. Deze komen veel voor in het Sauerland in Duitsland.
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Webmaster www . fossiel . net
Ik heb nummuliet opgezocht bij google,maar die ik daar heb gezien zagen er heel anders uit!!!(net als jaarringen van een boom).
Of heb je ook verschillen in die nummulieten??
Groetjes Boukje
Of heb je ook verschillen in die nummulieten??
Groetjes Boukje
Boukje :-)
- Jan Losser
Klopt, ik heb me vergist
Ik heb ondertussen een afbeelding in een boek gevonden die sprekend lijkt op de foto
Het boek is: fossils van H.Mayr
Het zijn inderdaad onderdelen van stengels van zeelelies,In het boek spreken ze over de soort Melocrinus sp. Deze komen uit de Harz uit het vroeg Devoon. Geluukihg hen ik meer verstand van pleistocene botten, daar hou ik mij voornamelijk mee bezig, en het onderkrijt uit Losser
Ik heb ondertussen een afbeelding in een boek gevonden die sprekend lijkt op de foto
Het zijn inderdaad onderdelen van stengels van zeelelies,In het boek spreken ze over de soort Melocrinus sp. Deze komen uit de Harz uit het vroeg Devoon. Geluukihg hen ik meer verstand van pleistocene botten, daar hou ik mij voornamelijk mee bezig, en het onderkrijt uit Losser
Zonder verleden geen toekomst
Antw: Antw: wat is dit??
Jan ge je morgen naar de vergadering Pleistocene zoogdieren?(Asten)jan losser schreef:
Klopt, ik heb me vergist
Theo
Theo