Stadswandeling maken, Hulp nodig!!
-
Stadswandeling maken, Hulp nodig!!

Hoi, ik heb op school de opdracht gekregen een stadswandeling te maken in de buurt en het lijkt me leuk als ik wat informatie over de fossielen heb. Ik heb een aantal foto's gemaakt maar ik wil graag de keuring horen hier van de meesters.
Graag wil ik weten wat het fossiel is, het soort gesteente en ongeveer in welke tijd het leefde. Ik hoop dat de foto's helder genoeg zijn. Zou iemand die hier veel verstand van heeft mij hiermee kunnen helpen? Ik weet dat ze allemaal niet even duidelijk zijn de identificeren maar doe de gene die wel kunnen.
Alvast bedankt en ik hoop dat iemand zo spoedig mogelijk kan antwoorden.
Groeten,
Antw: Stadswandeling maken, Hulp nodig!!
Het meeste dat ik op je foto's zie zijn koralen en stukjes zeeleliestengels in Belgisch hardsteen. Die komen erg vaak voor in drempels en vensterbanken van gebouwen.
gr
pearl:)
[Bewerkt door pearl op 17-05-2009 om 01:26 NL]
gr
pearl:)
[Bewerkt door pearl op 17-05-2009 om 01:26 NL]
Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)
LOL!
gisteren nog naar gekeken bij tegelzaak voor de hal: Belgische hardsteen 20x20cm getrommeld a € 131,25 incl. BTW per vierkante meter....
<:{{{{{>
gisteren nog naar gekeken bij tegelzaak voor de hal: Belgische hardsteen 20x20cm getrommeld a € 131,25 incl. BTW per vierkante meter....
<:{{{{{>
Trilobiti Ceská Republika
-
Bedankt voor jullie antwoorden, ik denk dat de rest merendeels schelpdiertjes zijn en misschien wel primitive visjes. Zou het allemaal Belgisch hardsteen zijn?
- Spongebob
- Has thanked: 420 times
- Been thanked: 638 times
Voor welke stad?
Er is een leuke uitgave van de NGV over stadswandelingen
('De geologische stad').
Als je die gebruikt kom je, denk ik, al een heel eind. Trouwens, boven je hardsteen zit nog een mooie graniet.
Die visjes zou ik maar vergeten
Er is een leuke uitgave van de NGV over stadswandelingen
('De geologische stad').
Als je die gebruikt kom je, denk ik, al een heel eind. Trouwens, boven je hardsteen zit nog een mooie graniet.
Die visjes zou ik maar vergeten

Time fades away (Neil Young)