Pterichthyodes milleri Agassiz, wat is die waard?
Pterichthyodes milleri Agassiz, wat is die waard?
Op Marktplaats kocht ik een wondermooie Pterichthyodes milleri Agassiz van 24 cm en een evengrote Dipterus Vallenciennese.
Beide van museumkwaliteit.
Heeft iemand een idee wat ze waard zijn? Er is bijna geen info over te vinden.
[Bewerkt door apateon op 21-05-2009 om 23:52 NL]
Beide van museumkwaliteit.
Heeft iemand een idee wat ze waard zijn? Er is bijna geen info over te vinden.
[Bewerkt door apateon op 21-05-2009 om 23:52 NL]
Antw: Pterichthyodes milleri Agassiz, wat is die waard?
Klingt mooi, maar laat a.u.b. een plaatje zien.
groet
groet
Beide vissen zijn behoorlijk zeldzaam en goede stukken (vooral van de eerste) zijn bijna onvindbaar. Slechte en bijgekleurde/ingeschilderde stukken zijn er meer dan zat. Als je het exemplaar van marktplaats hebt gekocht kan het een goed exemplaar zijn maar ik hoop dat je er een expert naar hebt laten kijken (als het te goedkoop lijkt om waar te zijn is het dat vaak ook, een goed exemplaar doet snel +2000 dollar)
[Bewerkt door JunkieXL op 22-05-2009 om 16:15 NL]
[Bewerkt door JunkieXL op 22-05-2009 om 16:15 NL]
Ze bleken inderdaad erg speciaal te zijn, ik heb ze verkocht aan een Engels museum. Ik vroeg niet teveel (€1000,-), maar kreeg toen ook een uitnodiging om bij het museum langs te komen met gratis verblijfkosten voor de hele familie, en ze zouden eens kijken of ze nog overbodige fossielen voor mij hadden! Leuk.
En geld alleen maakt niet gelukkig!
Bedankt voor jullie hulp.
En geld alleen maakt niet gelukkig!
Bedankt voor jullie hulp.
Weet je zeker dat de Pterichthyodes origineel is en niet een afgietsel?
met vriendelijke groet,
Mark
met vriendelijke groet,
Mark
Ik wist het niet zeker, maar er waren allerlei gegevens bij van de vindplaats etc. en van de originele verzamelaar, die overleden was. Vervolgens bevestigde de deskundige van het museum ook dat ze echt waren.
Ja over de Dipterus valenciennesi's twijfelde ik ook zeker niet. De matrixen van allebei de stenen waren duidelijk te herkennen als origineel steen uit de Achanarras groeve. Vooral Dipterus 2 leek waardevol door de uitzonderlijk goed bewaard gebleven staart.
De Pterichthyodes is alleen een heel ander verhaal, ik raad je met ernst het fossiel nader te laten bekijken door de deskundige van het museum.
Volgens betrouwbare niet nader te noemen bronnen zou het origineel van dit fossiel zich in een Engelse privé collectie bevinden. Het origineel zou overigens niet meer in dezelfde staat verkeren als je replica (lees: het zou er niet meer hetzelfde uitzien), maar is enkele jaren terug professioneel iets verder geprepareerd.
met vriendelijke groet,
Mark
[Bewerkt door MarkW op 24-05-2009 om 19:22 NL]
De Pterichthyodes is alleen een heel ander verhaal, ik raad je met ernst het fossiel nader te laten bekijken door de deskundige van het museum.
Volgens betrouwbare niet nader te noemen bronnen zou het origineel van dit fossiel zich in een Engelse privé collectie bevinden. Het origineel zou overigens niet meer in dezelfde staat verkeren als je replica (lees: het zou er niet meer hetzelfde uitzien), maar is enkele jaren terug professioneel iets verder geprepareerd.
met vriendelijke groet,
Mark
[Bewerkt door MarkW op 24-05-2009 om 19:22 NL]