23 mei met mooi weer in cbn

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gesloten
dinkie
Contacteer:
23 mei met mooi weer in cbn

Bericht door dinkie » 24 mei 2009, 21:56

Afbeelding

S'morgens rond 10u15 vertrokken in Bredene op ons vakantieverblijf. Had samen afgesproken met gunther (mineraal O) van op het forum.
Hadden afgesproken in strouanne waar ook een strand opgang is. We zijn dan richting escalles gegaan. We hebben kunnen blijven zoeken terwijl dat de zee op haar hoogste punt was dat viel dus ook mee. Het vinden viel wat tegen totdat gunther een plekje zag met veel markasiet dat gewoon in het zand lag, daar hebben we wat uitgespoelde ammonietjes gevonden. Maar we kregen gezelschap van een groep Belgen met veel kindjes. Die hadden ook meegezocht en wij hebben wat uitleg gegeven ook aan de ouders omtrent het verzamelen en het conserveren van fossielen. Dan zijn we verder gegaan en wat bleek de hele clan volgde ons om te kijken waar we verder gingen zoeken maar aangezien ze geen materiaal bij hadden gingen ze verder. Wij zijn tot aan petit blanc nez geweest en daar nog wat gezocht. Hier wat ammonietjes gevonden en belemnieten in de p5 laag denk ik. Om iets voor 17 uur terug naar de auto gegaan, maar gunther moest iets vroeger door dus nog even afscheid genomen. Ik denk trouwens dat de ammonietjes op de foto uit het albaan komen net zoals het tandje dat gunther er al opgeplaatst had.
Geniet van het verslag en het weer was zalig.

grtz dinkie en mineraal O

ALS IK ZOEK VIND IK MEESTAL IETS

mineraal0
Antw: 23 mei met mooi weer in cbn

Bericht door mineraal0 » 24 mei 2009, 22:22

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hierbij zijn nog wat door mij gedane vondsten!
Het weer was inderdaag prachtig , en de vondsten waren ook niet mis. Het was de eerste keer dat ik met materiaal in Cap Blanc Nez was (de vorige keer was ik nog een jong kereltje zonder enige ervaring).

De vondsten vielen goed mee , dat tandje was wel een enorme mazzel , je zoekt naar een leuk rotsblok om open te slaan en dan zie je zoiets aan je voeten liggen!
Een echt kippenvelmoment...

Ook erg veel gelachen met Dominic en z'n pa , het was echt prettig zoeken!
Zeker voor herhaling vatbaar :D

Groetjes,

Gunther

[Bewerkt door mineraal0 op 24-05-2009 om 21:25 NL]

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 24 mei 2009, 22:49

Leuke vondsten Dominic en Gunther.

De ammonieten op je eerste drie foto's Gunther zijn volgens mij Schloenbachia's vanwege de tuberkels aan de zijkant en de scheiding op de kiel. Zie ook http://www.ammonites.fr/Fiches/0848.htm

Groet

[Bewerkt door Gerrit-Jan op 24-05-2009 om 21:59 NL]

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

romi113

Bericht door romi113 » 25 mei 2009, 10:20

Hoi,

Hele leuke vondsten Dominic (en pa) en Gunther.

Wij zijn nog niet in CBN geweest maar het lijkt ons daar erg mooi. Misschien dit jaar ergens.

Groetjes Mirjam en Robert

Groningse afdeling van de Brabantse Bende

Erik-B
Been thanked: 1 time

Bericht door Erik-B » 25 mei 2009, 22:00

Mooie vondsten

dinkie
Contacteer:
23 mei met mooi weer in cbn + nieuwe ammonieten

Bericht door dinkie » 28 mei 2009, 18:21

Afbeelding

Afbeelding

Heb hier nog 2 ammonieten die ik geprept hebt. Ik denk mantiliceras en schoenblachia, een gokje.

Geniet ervan zijn mooie ammonieten.

grtz dinkie

ALS IK ZOEK VIND IK MEESTAL IETS

Gesloten