taxatie enorme verzameling
Antw: Antw: taxatie enorme verzameling
Hier kan ik het helemaal mee eens zijn. Probeer je te verplaatsen in wat de overledene zelf gewild zou hebben. Misschien heeft hij het er wel eens met iemand over gehad. Maak in elk geval geen overhaaste beslissingen nu.brachino schreef:
Is het niet veel beter de volledige verzameling af te staan aan een musea inplaats van ze op te splitsen.Zodoende blijft het overgrote gedeelte bij elkaar.Vraag je eerst eens af wat de overleden verzamelaar zelf gewild zou hebben wat er met zijn verzameling zou gebeuren.Ik geloof dat de meeste verzamelaars hun verzameling, waar ze al die jaren aan gewerkt hebben,het liefst in zijn geheel bewaard willen zien en dat er verder mee gewerkt word.
wim
Antw: taxatie enorme verzameling
Allereerst gecondoleerd.
In een museum wordt meestal geen hele verzameling bijeen gehouden, tenzij de gehele verzameling wetenschappelijke waarde heeft. Dat wil zeggen dat het bijzondere stukken zijn, qua soorten, danwel qua vindplaats of historie.
Bij elk stuk horen ook gegevens bekend te zijn van in ieder geval de vindplaats.
Als dat laatste niet het geval is heeft de verzameling voor musea geen waarde.
Wel kan een verzameling dan commerciele waarde hebben. Ik denk dat je met de bovenstaande tips wel verder moet kunnen komen.
In een museum wordt meestal geen hele verzameling bijeen gehouden, tenzij de gehele verzameling wetenschappelijke waarde heeft. Dat wil zeggen dat het bijzondere stukken zijn, qua soorten, danwel qua vindplaats of historie.
Bij elk stuk horen ook gegevens bekend te zijn van in ieder geval de vindplaats.
Als dat laatste niet het geval is heeft de verzameling voor musea geen waarde.
Wel kan een verzameling dan commerciele waarde hebben. Ik denk dat je met de bovenstaande tips wel verder moet kunnen komen.
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Webmaster www . fossiel . net
Antw: taxatie enorme verzameling
ik ben het helemaal mee eens ..denk aan de persoon van wie die collectie was ...... maar
musea krijgen een hoop collecties waar ze niets mee kunnen .. soms vanwege het ontbreken van gegevens ...soms omdat ze er al veel te veel van hebben ... topstukken willen ze natuurlijk wel graag in de collactie opnemen ,maar bulkmateriaal meestal niet.
navraag doen lijkt me het beste ..dan kun je altijd de rest nog aan andere verzamelaars overdoen .
ik zou ook graag willen dat andere verzamelaars hun collectie kunnen uitbreiden en dan de topstukken naar een museum.
daar zeg ik wel bij verzamelaars... iemand die het dus met zorg overneemt.
veel succes!
musea krijgen een hoop collecties waar ze niets mee kunnen .. soms vanwege het ontbreken van gegevens ...soms omdat ze er al veel te veel van hebben ... topstukken willen ze natuurlijk wel graag in de collactie opnemen ,maar bulkmateriaal meestal niet.
navraag doen lijkt me het beste ..dan kun je altijd de rest nog aan andere verzamelaars overdoen .
ik zou ook graag willen dat andere verzamelaars hun collectie kunnen uitbreiden en dan de topstukken naar een museum.
daar zeg ik wel bij verzamelaars... iemand die het dus met zorg overneemt.
veel succes!
het schattige nijntje vind de mooiste
schatten
schatten