beurs st marie-aux-mines

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
Moonwalker
Contacteer:
beurs st marie-aux-mines

Bericht door Moonwalker » 01 jun 2009, 19:29

Hallo forumleden,
Wij zijn van plan op het einde deze maand naar de fossielenbeurs in st Marie -aux mines te gaan. zo'n 500 km vanuit west-vlaanderen. Heeft iemand er al geweest, en wat is zijn ervaring? Ziet er toch een stuk groter uit dan de meeste Belgische beurzen. Hoe waren de prijzen? iemand tips waar te overnachten?

alvast bedankt,
Jan

Carcharias
Contacteer:
Antw: beurs st marie-aux-mines

Bericht door Carcharias » 02 jun 2009, 19:34

Hey Jan,

Ik ben er in de herstvakantie nog geweest met mijn ouders. Ik ben nog in Saite Marie-aux-Mines geweest, geen beurs in dit jaargetijde, maar toch een best leuk plaatsje. We hebben toen overnacht in een hotel/restaurant Le verger des Chateaux in Dieffenthal, mooie grote kamers en het eten was er meer dan goed. Ook de omgeving was er heel mooi. De prijzen weet ik niet meteen uit m'n hoofd, maar misschien dat je via google erachter kan komen.

Mvg, Robbin

[Bewerkt door Carcharias op 02-06-2009 om 18:38 NL]

Luctor et Emergo

Carcharias
Contacteer:

Bericht door Carcharias » 02 jun 2009, 19:39

http://www.arakea.be/site/hoste_53873.htm Hier heb ik al wat gevonden. ;)

Mvg, Robbin

Luctor et Emergo

Trilo
Been thanked: 1 time

Bericht door Trilo » 02 jun 2009, 22:40

Ik ga er jaarlijks naar toe,en ik loop er de ganse week rond en ik weet zeker dat ik sommige zaken niet zal gezien hebben.Wat de prijzen betreft vind ge zeker wel iets wat bij u past.Tracht af te bieden.Ik ben op de camping in het dorp.Opgepast St.Marie werkt verslavend.Veel succes daar.Ook de streek is prachtig,het eten lekker en de wijn zeer goed.Wat nog meer.

Theo

Hetty

Bericht door Hetty » 05 jun 2009, 12:03

Er is daar dus een Camping?????

Moet je reserveren, of kun je op goed geluk er naar toe?

Groetjes Hetty

Trilo

Bericht door Trilo » 05 jun 2009, 12:50

Zijn er zelfs twee.Persoonlijk heb ik nog nooit gerezerveerd maar ik ben er dan enkele dagen op voorhand.Heb meestal ook mijn oogst al binnen voor de beurs begint.

Theo

JunkieXL

Bericht door JunkieXL » 06 jun 2009, 18:55

Eigenlijk is dit meer een kermis als een "echte" beurs. Maar je moet er een keer geweest zijn en met een beetje mooi weer is het zeker de moeite waard (eigenlijk is de streek zelf veel interessanter). De kwaliteit van sommige andere beurzen wordt (zeker op het gebied van fossielen) niet helemaal gehaald maar de prijzen zijn redelijk en je vindt er altijd wel iets.

Goedkoop overnachten (de streek zelf ze aardig vol) kun je net over de grens in Duitsland.

Gesloten