Koppotige
Koppotige

Heb gisteren naar Rumelange geweest.
Iedereen vind er wel een stuk van een grote Nautulus of ammoniet
Ik heb er een hele gevonden...denk ik toch
IK ken niets van koppotigen,iemand een idee???
Tweede foto volgd
Theo
Theo
Antw: Koppotige

Hier is de tweede.
Foto\'s genomen op een cm. doek
Webmaster was het mogelijk die foto\'s tegelijk te plaatsen?
Theo
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Dit is zonder enige twijfel een nautilus. Op het oppervlakte zie je op regelmatige afstand gobogen lijnen. Dit zijn \"sutuurlijnen\". Ze geven de scheiding aan tussen de oorspronkelijke schaal en de tussenschotten van de verschillende kamers vanbinnen in het dier.
(je kan zien dat in het laatste kwart van het fossiel deze sutuurlijnen ontbreken: hier bevonden zich dan ook geen tussenschotten, dit was één grote kamer waarin het dier leefde)
Typerend aan de nautiliden is dat de sutuurlijnen \'recht\' zijn (ok ze zijn wat gebogen, maar met recht bedoel ik \'niet gekarteld\'). De sutuur van ammonieten is veel complexer.
een voorbeeld van de sutuur van een ammoniet helemaal onderaan deze link:
http://home.planet.nl/~brouw131/ammoniet/ammoniet-1.htm
Los daarvan: schoon stuk.
Om op je vraag van het foto\'s plaatsen te antwoorden (hoewel ik de webmaster niet ben):
het balkje, waarin je je foto selecteert en opslaat, dient in feite enkel om je plaatje op de server te plaatsen. Wanneer je op \'opslaan\' duwt gebeuren er in feite drie dingen:
1) je plaatje wordt gecopieerd van jouw computer naar de server.
2) de code (= de naam van het plaatje, geflankeerd door [ plaatje ] en [ eindeplaatje ] , zonder de spaties) die nodig is om dat plaatje in je antwoord te tonen, wordt automatisch in het antwoordvenster ingevoerd.
3) in het vak waar je eerst je plaatje hebt geselecteerd, verschijnt nu een bevestiging dat je plaatje succesvol naar de server is gecopieerd. Op dit punt kan je geen tweede plaatje toevoegen.
In principe kan je op dit punt teruggaan, opnieuw antwoorden, plaatje toevoegen, teruggaan, opnieuw antwoorden, plaatje toevoegen, ... en daarna in één enkele post via bovenstaande code naar elk plaatje afzonderlijk verwijzen.
Veel handiger is de methode die je net hebt toegepast: gewoon antwoorden op je eigen post en in dat antwoord het tweede plaatje zetten.
Misschien kan Herman ervoor zorgen dat, als je een plaatje op de server opslaat, naast de bevestiging de mogelijkheid blijft om een tweede (derde, vierde...) plaatje op te slaan.
[Bewerkt door Frederik op 12-06-2005 om 23:06 NL]
(je kan zien dat in het laatste kwart van het fossiel deze sutuurlijnen ontbreken: hier bevonden zich dan ook geen tussenschotten, dit was één grote kamer waarin het dier leefde)
Typerend aan de nautiliden is dat de sutuurlijnen \'recht\' zijn (ok ze zijn wat gebogen, maar met recht bedoel ik \'niet gekarteld\'). De sutuur van ammonieten is veel complexer.
een voorbeeld van de sutuur van een ammoniet helemaal onderaan deze link:
http://home.planet.nl/~brouw131/ammoniet/ammoniet-1.htm
Los daarvan: schoon stuk.
Om op je vraag van het foto\'s plaatsen te antwoorden (hoewel ik de webmaster niet ben):
het balkje, waarin je je foto selecteert en opslaat, dient in feite enkel om je plaatje op de server te plaatsen. Wanneer je op \'opslaan\' duwt gebeuren er in feite drie dingen:
1) je plaatje wordt gecopieerd van jouw computer naar de server.
2) de code (= de naam van het plaatje, geflankeerd door [ plaatje ] en [ eindeplaatje ] , zonder de spaties) die nodig is om dat plaatje in je antwoord te tonen, wordt automatisch in het antwoordvenster ingevoerd.
3) in het vak waar je eerst je plaatje hebt geselecteerd, verschijnt nu een bevestiging dat je plaatje succesvol naar de server is gecopieerd. Op dit punt kan je geen tweede plaatje toevoegen.
In principe kan je op dit punt teruggaan, opnieuw antwoorden, plaatje toevoegen, teruggaan, opnieuw antwoorden, plaatje toevoegen, ... en daarna in één enkele post via bovenstaande code naar elk plaatje afzonderlijk verwijzen.
Veel handiger is de methode die je net hebt toegepast: gewoon antwoorden op je eigen post en in dat antwoord het tweede plaatje zetten.
Misschien kan Herman ervoor zorgen dat, als je een plaatje op de server opslaat, naast de bevestiging de mogelijkheid blijft om een tweede (derde, vierde...) plaatje op te slaan.
[Bewerkt door Frederik op 12-06-2005 om 23:06 NL]
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Inderdaad een Nautilus.
Olof Moleman AKA Trilobite/Lord Trilobite
[u][i]Lord of the Paleozoic sea.[/i][/u]
Ik graaf dus ik ben.
[u][i]Lord of the Paleozoic sea.[/i][/u]
Ik graaf dus ik ben.