Nog meer botten
Antw: Nog meer botten
en dit is vast een stukje wervel van een zeehond.Lidwientje schreef:
Ik heb weer wat botten waarvan ik graag zou willen weten van wat voor dier. De witte wervel zou, als ik Caspers verhaal van een tijdje geleden goed begrepen heb, van een dolfijn kunnen zijn, klopt dat? En heeft iemand een idee in welke richting ik moet zoeken voor de zwarte (halve) en de twee kleine houtachtige werveltjes?
En het stuk bot dat op een hondenneus lijkt, een stuk van een heiligbeen ofzo?
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
- FransFrenken
- Contacteer:
oeps, beenvissen, idd.
Kijk ook eens op mijn website :
http://people.zeelandnet.nl/sharke/
http://people.zeelandnet.nl/sharke/
Antw: Antw: Nog meer botten
Als dit als een kraagje rond een uitstulping staat die onderaan dan nog een iets naar voren steekt is het een tweede halswervel,draaier of\"epistrophaeus\"Lidwientje schreef:
Een poosje geleden was er een tweede halswervel van een zeehond
[Bewerkt door fa991405@skynet.be op 15-06-2005 om 18:19 NL]
Theo

Als het dit is dan is het volgende plaatje het hele bot ...dan is het de tweede halswervel
Theo
volgende foto is een gehele wervel
Theo
[Bewerkt door fa991405@skynet.be op 15-06-2005 om 19:02 NL]
Theo

Deze halswervel is van een edelhert;damhert of rendier.Omdat hij (ik denk)niet echt oud is gok ik op de eerste twee.
(Moet nog uitzoeken maar zal er (omwille van het forum)eens werk van maken.)
Theo
Theo

Dit is de 32e wervel van een jonge bruinvis.De samengegroeide halswervels niet bijgeteld.
Jou wervel zal wellicht van een dolfijnachtige zijn.Maar je ziet wel de overeenkomst.
Theo
Theo
-
Ja, dat lijkt er inderdaad op Theo, die halswervel. Er ontbreekt bij mij alleen teveel om hem helemaal te kunnen vergelijken.
De dolfijnachtige zou natuurlijk goed een bruinvis kunnen zijn, die zitten hier veel (Scheveningen). Ik heb van de winter nog een hele op het strand gevonden.
De dolfijnachtige zou natuurlijk goed een bruinvis kunnen zijn, die zitten hier veel (Scheveningen). Ik heb van de winter nog een hele op het strand gevonden.