Temnocidaris???
- Supergraver
Temnocidaris???
Kan iemand mij vertellen of dit een stukje Temnocidaris danica is? Gevonden in de groeve te Fakse, Denemarken.
Ben net even op zolder wezen snuffelen en een doos mee naar beneden genomen (zie ook \'de verzameling van\')
Groeten, Martijn
Antw: Temnocidaris???
Het zou heel goed kunnen, maar misschien kan Typocidaris rosenkrantzi of Stereocidaris forchammeri ook wel?
ik weet het niet.
Groeten, Casper
ik weet het niet.
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
- Galeocerdo
In de koralenkalk van Faxe komen bij mijn weten een viertal grote regulaire zee-egels voor. Temnocidaris danica DESOR, 1858 is de meest algemene soort voor de koralenkalk van Faxe. Ik zou voor deze soort gaan, al kan ik de door Casper genoemde soorten niet uitsluiten!
In de koralenkalk worden regulaire zee-egels vrijwel altijd incompleet gevonden. Zelf heb alleen losse plaatjes gevonden, twee aan elkaar is dus erg leuk.
doe er toch nog een link bij naar een site met mooie fossielen uit Faxe: http://leif.r.hjem.wanadoo.dk/faxe-kalk ... kbrud.html
Groeten, Taco
In de koralenkalk worden regulaire zee-egels vrijwel altijd incompleet gevonden. Zelf heb alleen losse plaatjes gevonden, twee aan elkaar is dus erg leuk.
doe er toch nog een link bij naar een site met mooie fossielen uit Faxe: http://leif.r.hjem.wanadoo.dk/faxe-kalk ... kbrud.html
Groeten, Taco
Gr. Taco
- Supergraver
Beste Casper en Taco,
Harstikke bedankt voor de info, ik begon al een beetje bang te worden dat er niemand zou reageren.
Ik hou het gewoon bij Temnocidaris danica, tot het tegendeel bewezen wordt.
Nogmaals bedankt!
Martijn
Harstikke bedankt voor de info, ik begon al een beetje bang te worden dat er niemand zou reageren.
Ik hou het gewoon bij Temnocidaris danica, tot het tegendeel bewezen wordt.
Nogmaals bedankt!
Martijn