nieuwe foto's zoogdiertand Zeeuws-Vlaanderen
nieuwe foto's zoogdiertand Zeeuws-Vlaanderen

Ik heb nog wat nieuwe foto's gemaakt van de zoogdiertand die ik in Zeeuws-Vlaanderen heb gevonden. Mijn fossielenboeken, de naturalis-website en eindeloos speuren in Google leveren niets op, behalve de indruk dat er overeenkomsten zijn met mensachtige hoektanden. Maar dat lijkt me absurd. Wat is waarschijnlijk? Snijtanden van een graseter? Als iemand een suggestie heeft, hoor ik het graag!
Verder wil ik nog vragen of iemand tips heeft voor de conservering: de wortel is wat bros.
Antw: nieuwe foto's zoogdiertand Zeeuws-Vlaanderen
Ik denk dat ik het zelf gevonden heb: een edelhert?

Op internet vond ik een afbeelding van 'elk teeth' die onderdeel zijn geweest van een halsketting.
Iemand suggesties voor de datering?

Nu heb ik geen verstand van zoogdiertanden maar ik kwam wel een mooie foto tegen van een fossiele kaak van een Megaloceros (Giant Elk) tegen uit Duitsland
groet,
[Bewerkt door Josine op 19-06-2009 om 20:17 NL]
Josine
Hallo Josine!
Dankjewel voor je posting - inderdaad een mooie foto (van een even mooi fossiel)! Helaas zitten de voortanden er niet in; als mijn vermoeden klopt, heb ik een voortand te pakken (zie foto). Ik vind helaas voornamelijk informatie op jacht-sites; niet op fossielen-sites. Daardoor vind ik eigenlijk geen informatie over afmetingen van deze tanden. Als je nog tips hebt, hou ik me aanbevolen!
- notorynchus
Hey 'Katinka',
Door de striaties aan de kroon en de grootte denk ik ook aan edelhert ( megaloceros )
Frederik
Door de striaties aan de kroon en de grootte denk ik ook aan edelhert ( megaloceros )
Frederik
Een snijtand v.e. hertachtige kan, maar sluit de runderen op voorhand niet uit.
Het is zeker geen paard of zwijn.
Even voor de goede orde:
Cervus elaphus = Edelhert
Rangifer tarandus = Rendier
Dama dama = Damhert
Megaloceros giganteus = Reuzenhert
Alces alces = Eland
Deze hertachtigen komen theoretisch in aanmerking. Maar gezien de vindplaats is een eventuele oudere soort ook nog mogelijk.
[Bewerkt door The Stone op 22-06-2009 om 20:27 NL]
Het is zeker geen paard of zwijn.
Even voor de goede orde:
Cervus elaphus = Edelhert
Rangifer tarandus = Rendier
Dama dama = Damhert
Megaloceros giganteus = Reuzenhert
Alces alces = Eland
Deze hertachtigen komen theoretisch in aanmerking. Maar gezien de vindplaats is een eventuele oudere soort ook nog mogelijk.
[Bewerkt door The Stone op 22-06-2009 om 20:27 NL]
When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.
Once you've got heat, you can do everything!
Once you've got heat, you can do everything!