Ruil St.Marie aux Mines
Ruil St.Marie aux Mines

Heb weer enkele stukjes geruild.Niet zoals ik het wilde hebben maar toch.Foto 1 Colpocoryphe rouaulti.Foto 2 Phacopidina sp;beide uit Bretagne (Fr).Foto 3 trilobietje uit Rusland.Wie weet de naam?foto 4 Asaphus plautini.foto 5 Dysplanus acutigenia;Beide laatste eveneens Rusland.Foto 6 Isurus sp.foto 7 een voor mij onbekende tand.wie helpt? Foto 8 Carcharedons niet de beste kwaliteit maar ja.De tanden zijn Marokaans.
Theo
Antw: Ruil St.Marie aux Mines
Leuke aanwinsten Theo. Vooral de dysplanus. Is dat ook een ruil? Wat heb je daartegenover moeten stellen?
Weet je zeker dat foto 3 een russsische is?
Komt m.i. niet uit het Ordovicium van de regio St. Petersburg. Misschien uit het Midden Cambrium van Siberië. Het zou, gezien de verdikking op de glabella en de rand rond het cephalon een Irinia (arcuata?)kunnen zijn. Maar zekerheid kan ik gezien het ontbreken van gegevens niet geven.
vr.gr.
Jan
Weet je zeker dat foto 3 een russsische is?
Komt m.i. niet uit het Ordovicium van de regio St. Petersburg. Misschien uit het Midden Cambrium van Siberië. Het zou, gezien de verdikking op de glabella en de rand rond het cephalon een Irinia (arcuata?)kunnen zijn. Maar zekerheid kan ik gezien het ontbreken van gegevens niet geven.
vr.gr.
Jan
De senioribus nil nisi bene
Dysplanus is inderdaad een ruil.Zoals alles hier getoond.Foto 3 komt uit Rusland,samen geruild met de andere russen.Heeft zoals deze ook een nummer,naam was voor de eigenaars ook niet bekend.
Theo
- Carcharias
- Contacteer:
Leuk hoor! Foto 6 zijn Cosmopolitodus (voorheen Isurus) hastalissen (bovenkaakse tanden), net als of foto 7 (dit is een onderkaakse tand ervan). De Carcharedons zijn Megaselachus megalodons (voorheen was het volgens mij Carcharodon megalodon daarna is dit veranderd in Carcharocles megalodon, nu dus Megaselachus megalodon.)Lastig aan te komen, best leuke tandjes hoor. Weer een geslaagde vakantie zo te zien 
Mvg, Robbin

Mvg, Robbin
Luctor et Emergo
- Carcharias
- Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Ruil St.Marie aux Mines
Ik wilde natuurlijk zeggen: Lastig aan te komen, tenzij je Arjen kent!lanselot schreef:Echt nietCarcharias schreef:
Lastig aan te komen
Mvg, Robbin![]()
![]()

Luctor et Emergo