Verwarring gebruikersnamen

Updates, mededelingen en suggesties voor deze website.
fossielen-zoeker
Verwarring gebruikersnamen

Bericht door fossielen-zoeker » 09 jul 2009, 12:24

1= een wervel

[Bewerkt door fossielen-zoeker op 12-07-2009 om 11:06 NL]

als je niets weet vindt je niets:P

Lanselot
Antw: winterswijk 06-06-09 @ fossielenzoeker

Bericht door Lanselot » 09 jul 2009, 12:36

Hoi Laurens,
Welkom op het forum, is het een idee dat je je eerst een keer voorsteld?

Zo te zien geniet je overduidelijk van je vakantie en alle vrije tijd die dat met zich meebrengt :-)

Misschien is het een idee om niet te snel te reageren op allerlei topics? Ik denk dat we allemaal er wel over eens zijn dat het een wervel is. De originele vraag was dan ook van welk beest. De bedoeling van dit forumgedeelte is om wat inhoudelijker te reageren, kijk ook maar eens naar de forumregels ;)

Veel plezier verder op dit forum.
Arjen

Fossielenzoeker
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contacteer:
Antw: Antw: winterswijk 06-06-09 @ fossielenzoeker

Bericht door Fossielenzoeker » 09 jul 2009, 22:04

lanselot schreef:
Hoi Laurens,
Welkom op het forum, is het een idee dat je je eerst een keer voorsteld?
Zo te zien geniet je overduidelijk van je vakantie en alle vrije tijd die dat met zich meebrengt :-)
Misschien is het een idee om niet te snel te reageren op allerlei topics? Ik denk dat we allemaal er wel over eens zijn dat het een wervel is. De originele vraag was dan ook van welk beest. De bedoeling van dit forumgedeelte is om wat inhoudelijker te reageren, kijk ook maar eens naar de forumregels ;)
Veel plezier verder op dit forum.
Arjen
Ik vind het erg vervelend dat bovenstaand bericht van Lanselot aan mij geadresseerd lijkt te zijn!
Er is maar één 'Fossielenzoeker' en dat ben ik; Robert Mensink.
Ik zou graag zien dat er niet twee dezelfde gebruikersnamen gebruikt worden op het forum.
@webmasters: willen jullie hier op toezien?

[Bewerkt door Fossielenzoeker op 09-07-2009 om 21:09 NL]

Robert Mensink

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: winterswijk 06-06-09 @ fossielenzoeker

Bericht door Frederik » 10 jul 2009, 00:23

Fossielenzoeker schreef:
Ik vind het erg vervelend dat bovenstaand bericht van Lanselot aan mij geadresseerd lijkt te zijn!
Er is maar één 'Fossielenzoeker' en dat ben ik; Robert Mensink.
Ik zou graag zien dat er niet twee dezelfde gebruikersnamen gebruikt worden op het forum.
@webmasters: willen jullie hier op toezien?
Hèhè. Ik begrijp zeer goed dat je dit vervelend vindt. Ons zeer gewaardeerd forumlid notorynchus heeft de gewoonte zijn berichten te ondertekenen met 'Frederik', waardoor hij door andere forumleden vaak met die naam wordt aangesproken. En er is nochtans maar één Fre... nee wacht.
Ik vond dat -in het begin vooral- waaaanzinnig verwarrend.

Het is wennen. Ik heb alle begrip voor je vraag aan ons om daar op toe te kijken, maar waar trek je de grens? Welke namen zijn verschillend genoeg om te laten bestaan? Welke lijken te hard op elkaar?
Het is mede daarom dat we de mogelijkheid voorzien om een avatar te plaatsen, zodat je herkenbaar bent in één oogopslag.

Mijn voorstel: praat het onderling uit. fossielen-zoeker kan ons eventueel vragen zijn account te deleten en opnieuw registreren onder een andere naam.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Everhardus
Antw: winterswijk 06-06-09

Bericht door Everhardus » 10 jul 2009, 02:27

Hoi Frederik,
Ik snap het niet helemaal. Roberts vraag lijkt me vrij duidelijk. Fossielenzoeker en fossielen-zoeker lijkt me redelijk (te) veel op elkaar lijken dus je opmerking " Welke namen zijn verschillend genoeg om te laten bestaan" lijkt me hier niet echt van toepassing. Ze lijken mijns inziens echt teveel op elkaar....
"@webmasters: willen jullie hier op toezien?" lijkt me derhalve ook geen rare vraag. Ik heb een heel dubbel gevoel erbij dat Robert dit met de persoon in kwestie zou moeten oplossen.......
Ik bedoel dit niet vervelend maar ik zie helaas de laatste tijd zoveel dingen passeren die geen r..t te maken hebben met ons bindend onderwerk , namelijk fossielen. Dat stoort me.
Waarom zou Robert dit zelf met de persoon in kwestie moeten oplossen. Robert heeft nogal de gewoonte zinnige dingen te zeggen namelijk. Zou jammer zijn als zijn bijdragen hierdoor zouden verdwijnen en je overblijft met reacties van "fossielensukkels " en dergelijke.......
Ik heb geen idee hoe het is als "webmaster" om toezicht te moeten houden en kan me over het algemeen goed vinden in je standpunten maar vond dit toch een vreemde.
gr,Marcel

Lanselot

Bericht door Lanselot » 10 jul 2009, 10:18

Hoi Robert,
Ik hoop at je je niet door mij aangesproken voelt :D

Verder kan ik me 100% vinden in wat Marcel schreef. De lol gaat er een beetje af. Ik ben daarom gestopt met het inhoudelijk reageren op discussies of determinaties en ook geen initiatieven meer voor een inhoudelijke discussie, simpelweg omdat er vroeg of laat de één of andere fossieldebiel er tussendoor walst. Je kunt me niet kwalijk nemen dat ik het niet heb geprobeerd, maar het was vaak schreeuwen in de woestijn ;)

En dan heb je nog van die idioten die een account aanmaken als fossielensukkel e.d. :D

Ik kan me Robert daarom goed voorstellen. Er is ook maar één Lanselot, maar die heeft zijn wapens momenteel begraven. :-)

Arjen

Fossielenzoeker
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Bericht door Fossielenzoeker » 10 jul 2009, 11:22

Dag mannen

Bedankt voor jullie ondersteunende reactie's.

Mijn gebruikersnaam op het forum is ‘Fossielenzoeker’. Als zodanig kent en herkend men mij al jaren op het forum alsook tijdens diverse bijeenkomsten. Ik signaleer dat nu ook de gebruikersnaam fossielen-zoeker wordt gebruikt, weliswaar met een streepje erin, maar het is en blijft toch dezelfde naam en dit is erg vervelend en schept verwarring.
Daarnaast heb ik de domeinnaam fossielenzoeker.nl gekocht en deze staat geregistreerd op mijn naam. Ik ben nog aan het bouwen en hoop nog dit jaar de website te uploaden naar het internet. Je kunt je voorstellen dat ik geen verwarring wil over wie de webmaster van deze website is.

Naar mijn idee geven vrijwel identieke gebruikersnamen verwarring in onze 'paleontologische' kennissenkring en dat wil ik niet. Daar heeft niemand voordeel bij. Ook Laurens (fossielen-zoeker) niet.

Inmiddels heb ik Laurens benaderd en hij heeft mij toegezegd zijn gebruikersnaam aan te passen. (Laurens alvast bedankt ;) )
Ik neem aan dat hij de webmaster daarvoor kan benaderen?

@Frederik: Naar aanleiding van je berichtje begrijp ik wel dat forumleden dezelfde voornamen hebben en hier hun berichtje mee ondertekenen.
Ik ben echter van mening dat op een forum de gebruikersnaam uniek moet zijn om helder en duidelijk onderscheid te kunnen maken. Ook als wij met elkaar spreken hebben we het over de gebruikersnaam en gaan we elkaar geen avatar-plaatjes beschrijven om aan te geven over wie we het hebben.

[Bewerkt door Fossielenzoeker op 10-07-2009 om 10:37 NL]

Robert Mensink

Carcharoides
Has thanked: 3 times
Contacteer:

Bericht door Carcharoides » 10 jul 2009, 11:29

Ik snap je verhaal wel hoor, maar ik denk dat dit niet door de beheerders bij te houden is.

Daarnaast heb ik het domein fossilhunter .nl. Maar ik kan er toch niet van uit gaan dat op een andere website ik dezelfde naam exclusief kan gebruiken?

Het blijft internet....

Frederik
Administrator
Contacteer:
Antw: Antw: winterswijk 06-06-09

Bericht door Frederik » 10 jul 2009, 11:41

Fossielenzoeker schreef:
Inmiddels heb ik Laurens benaderd en hij heeft mij toegezegd zijn gebruikersnaam aan te passen.
Ik neem aan dat hij de webmaster daarvoor moet benaderen?
Voila, op deze manier kan het in wederzijdse samenspraak worden opgelost, ipv dat een beheerder moet beginnen accounts deleten, aanpassen oid. Dit is naar mijn mening de meest voor de hand liggende gang van zaken, ik begrijp niet wat daar zo vreemd aan is?

Inderdaad, de webmaster (Herman) moet hiervoor gecontacteerd worden.
Fossielenzoeker schreef:
@Frederik: Naar aanleiding van je berichtje begrijp ik wel dat forumleden dezelfde voornamen hebben en hier hun berichtje mee ondertekenen.
Ik ben echter van mening dat op een forum de gebruikersnaam uniek moet zijn om helder en duidelijk onderscheid te kunnen maken. Ook als wij met elkaar spreken hebben we het over de gebruikersnaam en gaan we elkaar geen avatar-plaatjes beschrijven om aan te geven over wie we het hebben.
Ik ben het hiermee eens. Er is verwarring, jij signaleert dat, er komt in overleg een oplossing uit. Hoera.
Everhardus schreef:
Ik snap het niet helemaal. Roberts vraag lijkt me vrij duidelijk. Fossielenzoeker en fossielen-zoeker lijkt me redelijk (te) veel op elkaar lijken dus je opmerking " Welke namen zijn verschillend genoeg om te laten bestaan" lijkt me hier niet echt van toepassing. Ze lijken mijns inziens echt teveel op elkaar....
In dit geval is het inderdaad duidelijk. Maar dat is niet altijd zo, er is altijd een punt waar het moeilijk wordt de grens te trekken. Weet je, als beheerder probeer je steeds te werken met een zo laag mogelijke impact. Als er zich een probleem stelt, zijn verschillende oplossingen mogelijk, en sommige zijn meer invasief dan andere. Ik kon bijvoorbeeld ook het profiel van fossielen-zoeker verwijderen en hem verzoeken een nieuw profiel te maken. Voor een nieuwkomer werkt zo'n 'harde' aanpak -ook al gebeurt ze terecht- enorm afschrikkend. Beter is dus als Robert zijn probleem rechtstreeks voorlegt, en ze samen tot een akkoord van een mogelijke oplossing komen, en dat deze oplossing dan kan worden uitgevoerd. De 'zachte' aanpak zeg maar. Vandaar dat ik de vraag stelde het eerst onderling te bespreken.

Wat het toezicht hierop betreft: het is niet zo dat wij bij elke registratie de nieuwe gebruikersnaam checken tegen de volledige ledenlijst om te kijken of er nergens verwarring zou kunnen ontstaan. we rekenen erop dat, als zich zo'n probleem voordoet, de betrokkenen zelf een seintje geven (zoals in dit geval). Ik begrijp dat mijn suggestie aan Robert om het met Laurens te bespreken misschien is opgevat als een signaal dat ik het probleem niet erken, en niet wil werken aan een oplossing. Dat is dus niet het geval. ;)

[Bewerkt door Frederik op 10-07-2009 om 10:49 NL]

something (TH Huxley)

Frederik
Administrator
Contacteer:
Antw: Verwarring gebruikersnamen

Bericht door Frederik » 10 jul 2009, 11:50

(ik heb deze discussie even afgesplitst en naar een passend forumonderdeel verhuisd)

something (TH Huxley)

Gesloten