Mijn site

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
bullet
Contacteer:
Antw: Mijn site

Bericht door bullet » 17 jul 2009, 15:27

Ik ben nog steeds geïnteresseerd, maar ik moet zeggen dat ik wel vergeetachtig ben qua mails verzenden.
Soms vind ik nog wel eens soorten in zakjes met schelpen waarvan ik dacht dat het allemaal dezelfde waren. Dus zo zie je maar weer.

http://cylichna.page.tl/Home.htm

Voor schelpen en tanden.

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 17 jul 2009, 15:48

Ok,

zo zie je maar weer. Mss zit er dan toch nog iets tussen voor je. Ik zal er eens foto's van maken en jou opsturen (als ik het niet vergeet, want ik ben net zo erg :D)

Groet

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

bullet
Contacteer:

Bericht door bullet » 18 jul 2009, 13:07

@Jeroen

Bedankt voor de literatuur. Ik denk dat het nog even gaat duren voor ik er ook maar een van heb, maar het ziet er uit alsof het de moeite waard is.

@GJ
Ik zie uw mail graag verschijnen.

Gr Jeroen

Voor schelpen en tanden.

Colin
Contacteer:

Bericht door Colin » 18 jul 2009, 13:19

Hey Jeroen,

Ik zie dat ik telaat ben met de tip voor de heer Janssen. Mocht je hier aan kunnen komen is dat de absolute aanrader.Hier staan toch wel de meeste soorten in beschreven voor je eigen determinatie. En het zijn er dan ook genoeg! Het boek van Marquet is ook erg interessant. Ik zal ook eens wat foto's plaatsen van mijn verzameling Miste. Is wel leuk om te zien denk ik.

[Bewerkt door Colin op 18-07-2009 om 12:21 NL]

'Just Pick It!'

Colin
Contacteer:

Bericht door Colin » 18 jul 2009, 14:48

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jeroen,

Ik hoop niet dat je het erg vind, maar ik plaats even wat foto's van mijn Miste collectie hier. Kun je zien wat ik een beetje op dit gebied doe. Als je het onhandig vind en teveel reactie ontstaat, kan de hele boel altijd even door Frederik worden weggetoverd naar een andere locatie ;).

Getoonde foto's geven een kleine impressie weer over wat ik van Miste heb. Er zit geen maataanduiding bij omdat je dan waarschijnlijk gaat huilen :P. En ik heb dan ook nog een hele teringzooi uit te zoeken! Erg leuk werk is dat altijd :D

'Just Pick It!'

bullet
Contacteer:

Bericht door bullet » 18 jul 2009, 17:40

Dit vind ik zeker niet erg =D
Prachtige verzameling.
Zelf verzameld?

Ik denk dat die kleine doosjes iets van 3 cm zijn, dus dan... :D

Gr Jeroen

Voor schelpen en tanden.

Colin
Contacteer:

Bericht door Colin » 18 jul 2009, 20:46

Ik heb zelf helaas nooit in Miste mogen zoeken. Dit komt voornamelijk omdat mijn ouders het geen goed idee vonden voor een baby om in de blubber achter miniscule schelpjes aan te gaan. Waarschijnlijk stopte ik ze toendertijd nog in mijn mond.

Tom Koops (Spongebob op het forum) en Freek Rheebergen hebben mij ooit eens gek gekregen bij een Mistedag van NGV. Daar heb ik toen was zakjes uitzoekmateriaal gekocht. Hier was natuurlijk zo door heen zul je begrijpen. Echter kon ik via tom en nog wat andere mensen nog aan onuitgezocht materiaal komen. Ik verzamel en documenteer elk willekeurig stukje, dus ook de kapotte schelpen en fragmenten. Zo probeer een zo compleet mogelijk beeld te krijgen van de fauna en diversiteit aan soorten en mate van voorkomen.

De bakjes zijn 2x2 en de gemiddelde maat fossiel rond de paar mm. :D

'Just Pick It!'

bullet
Contacteer:

Bericht door bullet » 19 jul 2009, 12:22

Zo zie je maar waar je komt door goede contacten te hebben.
Het formaat valt eigenlijk nog wel mee. Ik heb ook allemaal millimeter materiaal hoor. Op mijn site moet ik nog wel overal de maten bij zetten.

Gr Jeroen

Voor schelpen en tanden.

frankie
Contacteer:

Bericht door frankie » 22 jul 2009, 20:10

Hoi Jeroen,

ik ben blij dat je zo gefascineerd bent door schelpen, net zoals ik.
Als je interesse hebt, ik heb nog een kopie beschikbaar van het boek Mollusken uit het mioceen van Winterswijk van A.W. Janssen. Laat maar iets weten

Frankie

Henk Jan
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Bericht door Henk Jan » 22 jul 2009, 20:18

Freek Rhebergen stuurde mij in 1970 een kistje met schelpengruis uit Miste... En nog steeds ben ik NIET klaar met sorteren...

HJ

Gesloten