Voorkomen Oxynotus
- notorynchus
Voorkomen Oxynotus
Hallo fossielenvrienden,
Ik heb weer een vraag : vind je een Oxynotus alleen in het buizenresidu , of ook in het zwarte zand ?
Ik weet dat er al enkele zijn gevonden , maar een groot deel ervan ( of allemaal ) werden gevonden in het buizenresidu.Conclusie : Heeft iemand er al eentje gevonden in het zwarte zand ?
Frederik
Ik heb weer een vraag : vind je een Oxynotus alleen in het buizenresidu , of ook in het zwarte zand ?
Ik weet dat er al enkele zijn gevonden , maar een groot deel ervan ( of allemaal ) werden gevonden in het buizenresidu.Conclusie : Heeft iemand er al eentje gevonden in het zwarte zand ?

Frederik
- Fossiel hunter sean
- Contacteer:
Antw: Voorkomen Oxynotus
het materiaal wat in de buizen zit, zit toch ook in het zand?
[Bewerkt door Fossiel hunter sean op 24-07-2009 om 21:33 NL]
[Bewerkt door Fossiel hunter sean op 24-07-2009 om 21:33 NL]
- Carcharias
- Contacteer:
Ik ga mee met Sean. Dat basisgrind ligt daar overal op de vlakte. Dat is hetzelfde spul als uit die buizen, mijn Oxynotusje komt ook van de vlakte en niet uit die buizen.
Mvg, Robbin
Mvg, Robbin
Luctor et Emergo
Oxynotus is enkel met zekerheid gekend uit het vroeg Plioceen, Kattendijk Zanden (zie Herman, 1974). Aangezien Hoevenen hoofdzakelijk uit Mioceen materiaal bestaat, heb je er minder kans dan op linkeroever (Doel etc.), waar de Kattendijk Fm. veel beter aanwezig is.