Hoevenen in de regen
Hoevenen in de regen
Donderdagochtend 7.00 uur vertrokken uit Haarlem voor een dagje Hoevenen. Zwaar bewolkt maar de voorspelling voor het zuiden was goed. Ca. 9.00 aankomst in Hoevenen. Bij het uitladen de eerste drupjes.
Helemaal uit Haarlem dan ga je niet direct terug. Het zoekveld was leeg op een kuil na waarboven een 7 up parasol stond. De kuil onder de parasol bleek redelijk vers doch verder leeg. Inmiddels was het gestaag gaan regenen. Omdat er niemand kwam hebben we de parasol gebruikt om onze spullen enigszins droog te houden. Zelf hebben we tot half 12 in de vieze zwarte blubber gezocht. 12 uur kwam de zon door en half een was alle leed weer vergeten. We hebben tot 14.00 uur de kuil van de 7 up parasol gerespecteerd doch toen er niemand kwam opdagen hebben we hem toch maar ingepikt. Leuk gevonden,geen spektakel.
Echter vlak voor het vertrek vond mijn graafmaat, de 77 jarige "pittbull", sorry "spitbeul" uit Spaarndam (Jan "Arendsoog" kent hem wel) nog een redelijke megalodon van ca. 10.cm, foto volgt.
Ik weet niet of hij het forum leest maar in ieder geval dank aan de7 up parasol eigenaar.
Groet Kees en Dees
Helemaal uit Haarlem dan ga je niet direct terug. Het zoekveld was leeg op een kuil na waarboven een 7 up parasol stond. De kuil onder de parasol bleek redelijk vers doch verder leeg. Inmiddels was het gestaag gaan regenen. Omdat er niemand kwam hebben we de parasol gebruikt om onze spullen enigszins droog te houden. Zelf hebben we tot half 12 in de vieze zwarte blubber gezocht. 12 uur kwam de zon door en half een was alle leed weer vergeten. We hebben tot 14.00 uur de kuil van de 7 up parasol gerespecteerd doch toen er niemand kwam opdagen hebben we hem toch maar ingepikt. Leuk gevonden,geen spektakel.
Echter vlak voor het vertrek vond mijn graafmaat, de 77 jarige "pittbull", sorry "spitbeul" uit Spaarndam (Jan "Arendsoog" kent hem wel) nog een redelijke megalodon van ca. 10.cm, foto volgt.
Ik weet niet of hij het forum leest maar in ieder geval dank aan de7 up parasol eigenaar.
Groet Kees en Dees
fossiel:
bedolven leven
kado verpakt in matrix
feest voor de vinder
(haiku KR)
bedolven leven
kado verpakt in matrix
feest voor de vinder
(haiku KR)
Antw: Hoevenen in de regen
hahahaha jij hebt mijn parasol geleend
geef niet hoor maar die kuil was van arjen
ik ben daar gaan zoeken woensdag
arjen blijf daar de hele nacht en het stond hard te regenen toen heb ik hem die parasol aan geboden
er zijn misschien nog wel wat mensen die mijn parasol herken haha toch wel leuk
groeten
geef niet hoor maar die kuil was van arjen
ik ben daar gaan zoeken woensdag
arjen blijf daar de hele nacht en het stond hard te regenen toen heb ik hem die parasol aan geboden
er zijn misschien nog wel wat mensen die mijn parasol herken haha toch wel leuk
groeten
Hé Rick, in elk geval bedankt. Zonder die plu waren we waarschijnlijk gestopt, nu hebben we toch nog een leuke dag gehad. Wij hebben hem aan het eind van de dag weer ingeklapt en goed zichtbaar neergezet.
Misschien ontmoeten we elkaar nog eens in Hoevenen.
groet Kees
Misschien ontmoeten we elkaar nog eens in Hoevenen.
groet Kees
fossiel:
bedolven leven
kado verpakt in matrix
feest voor de vinder
(haiku KR)
bedolven leven
kado verpakt in matrix
feest voor de vinder
(haiku KR)
heey
graag gedaan hoor.
gaan jullie deze week misschien nog een keertje want ik heb wel weer eens zin om naar hoevenen te gaan
groeten rick
graag gedaan hoor.
gaan jullie deze week misschien nog een keertje want ik heb wel weer eens zin om naar hoevenen te gaan
groeten rick
Hoi.
zo dus Dees heeft hem dan eindelijk te pakken ik zou hem graag op foto willen zien.
Groeten koen
zo dus Dees heeft hem dan eindelijk te pakken ik zou hem graag op foto willen zien.
Groeten koen
wie zoekt zal vinden
Hoi Rick, deze week zit het er niet meer in,
misschien volgende week donderdag.
Hoi Koen, omdat de kuil van Dees was ingestort haalde hij even een emmertje gruis uit de kuil van mijn zoon Mark, en ja hoor daar zat hij in. Maar sportief als Dees is heeft hij hem aan Mark geschonken.
Mark komt van de week nog langs dan zal ik een foto maken.
groet Kees
misschien volgende week donderdag.
Hoi Koen, omdat de kuil van Dees was ingestort haalde hij even een emmertje gruis uit de kuil van mijn zoon Mark, en ja hoor daar zat hij in. Maar sportief als Dees is heeft hij hem aan Mark geschonken.
Mark komt van de week nog langs dan zal ik een foto maken.
groet Kees
fossiel:
bedolven leven
kado verpakt in matrix
feest voor de vinder
(haiku KR)
bedolven leven
kado verpakt in matrix
feest voor de vinder
(haiku KR)
Afgelopen zaterdag geweest. Geweldig weer. Alleen 's ochtends een kleine bui.
Hieronder de mooiste vondsten.
Helaas is het "zonnetje" niet compleet.
Kan iemand mij vertellen welke tand op foto 2 staat?
Afb. 3: Hexanchus gigas?
Links op foto 5: is dit een krabbenschaar?
Bedankt voor de info.
Gr.
Rolf
't geet zo als 't geet!
- Carcharoides
- Has thanked: 3 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Hoevenen in de regen
Hoi Rolf,
Je hebt nog mooie dingen gevonden zeg! Helaas liet mn rug het niet langer toe verder te scheppen.
Toch leuk om dat zonnetje in mn handen gehad te hebben! Een mooie vondst
Op foto 2 volgens mij een Somniosus. Ook erg mooi!
En ik denk dat het inderdaad een krabbenschaar is.
Groeten en we zien elkaar nog wel!
Gerard
[Bewerkt door gverwey op 27-07-2009 om 20:25 NL]
Je hebt nog mooie dingen gevonden zeg! Helaas liet mn rug het niet langer toe verder te scheppen.
Toch leuk om dat zonnetje in mn handen gehad te hebben! Een mooie vondst
Op foto 2 volgens mij een Somniosus. Ook erg mooi!
En ik denk dat het inderdaad een krabbenschaar is.
Groeten en we zien elkaar nog wel!
Gerard
[Bewerkt door gverwey op 27-07-2009 om 20:25 NL]
Antw: Antw: Hoevenen in de regen
Nope, dit zijn 2 bovenkaakse notorynchussenOpal schreef:
Afb. 3: Hexanchus gigas?
Rolf
Maar daarintegen, zie ik wel twee fragmenten van de hexanchus op de 5e foto.
Groeten,
Tim
Nur indem man sich über das Bekannte
völlig verständigt hat, kann man
miteinander zum Unbekannten
fortschreiten.
völlig verständigt hat, kann man
miteinander zum Unbekannten
fortschreiten.