weer iets om te lezen.
Antw: weer iets om te lezen.
Leuke tekst Boukje,
als ze uberhaupt ooit op het land kwamen
moet dat wel geweest zijn om roofdieren te ontwijken en/of om de zelfde achterliggende
gedachte bij eventueel eieren leggen.
Want voedsel zoeken lijkt me sterk.er was nog niet veel.
gr dv
Ik heb trouwens nog een leuk raadseltje bedacht ivm het warme weer.
Als twee mannen van gelijke groote en gewicht allebei een flesje koude fanta willen drinken om af te koelen,Maar de een drinkt het in ene keer leeg en de andere
doet spaarzaam steeds een paar slokjes.
welke van de twee doet het nu het beste?
als ze uberhaupt ooit op het land kwamen
moet dat wel geweest zijn om roofdieren te ontwijken en/of om de zelfde achterliggende
gedachte bij eventueel eieren leggen.
Want voedsel zoeken lijkt me sterk.er was nog niet veel.
gr dv
Ik heb trouwens nog een leuk raadseltje bedacht ivm het warme weer.
Als twee mannen van gelijke groote en gewicht allebei een flesje koude fanta willen drinken om af te koelen,Maar de een drinkt het in ene keer leeg en de andere
doet spaarzaam steeds een paar slokjes.
welke van de twee doet het nu het beste?
i just looove fossils
de eerste, want de tweede drinkt na verloop van tijd warme fanta??
Groeten, Casper
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
ja en het verdampt,dus drinkt hij in verhoudind minder????
Groetjes Boukje
Groetjes Boukje
Boukje :-)
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Maar als je in kleine beetjes drinkt, dan neem je wel meer water op, dus zal je efficiënter rehydrateren.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Oke dar zit ook wat in...
Maaruh davinci,wat is nou het antwoord??
groetjes Boukje
Maaruh davinci,wat is nou het antwoord??
groetjes Boukje
Boukje :-)
als we het doel van die mannen weten zouden we al behoorlijk opschieten met het antwoord...
Groeten, Casper
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
Antw: Antw: weer iets om te lezen.
Ik ben echt blij met jullie weet jullie dat .Casper schreef:
de eerste, want de tweede drinkt na verloop van tijd warme fanta??
Groeten, Casper
de meeste mensen gaan meteen voor de spaarzame man maar ....
puur wetenschappelijk bekeken is het natuurlijk simpel.
het flesje word er niet kouder op als je spaarzaam drinkt dus dat is een aardig verlies van kou .De man die het in een keer opdrinkt zorgt er teminste voor dat alle koude energie binnenkomt.
ik denk dat de meeste mensen voor optie 2 gaan omdat ze geleerd zijn om zuinig te zijn.
gr dv
[Bewerkt door davinci op 25-06-2005 om 11:02 NL]
i just looove fossils
Antw: Antw: weer iets om te lezen.
Maar als je te lang wacht dan verdampt er ook weer wat uit het flesje en dat zal dan nooit meer zweet worden.hahahaFrederik schreef:
Maar als je in kleine beetjes drinkt, dan neem je wel meer water op, dus zal je efficiënter rehydrateren.
gr dv
i just looove fossils
koude energie,wat is dat?
Tis toch niet zo\'n eenvoudig raadseltje. Ik denk dat daar een hoop variabelen komen bij kijken die dan wel eens een ander antwoord op de oplossing geven. Hoe warm is het daar en als die ene het snel opdrinkt, moet hij dan niet gaan plassen, waardoor hij vocht verliest dat niet meer kan verdampen.
Ik ken nog zo\'n raadseltje waarbij het antwoord ook niet eenvoudig is:
je zet een kopje hete koffie. Op het moment dat je er koude melk wil bijvoegen wordt er gebeld aan de deur. Wanneer moet je de melk erbij gieten zodat de koffie het koudst is wanneer je de persoon hebt binnengelaten en je terug bij je kopje bent? Voor je de deur open doet of nadien?
Dan zijn er weer een hele boel antwoorden klaar maar je moet dan met heel veel rekening houden. Hoe koud is de melk? Wat is de omgevingstemperatuur? Want de koffie zal sneller afkoelen dan dat de melk opwarmt, en hoeveel melk doe je erbij? Ik ben er nog niet echt uit, denk dat er geen eensluidend antwoord is...
[Bewerkt door Koen op 28-06-2005 om 11:46 NL]
Tis toch niet zo\'n eenvoudig raadseltje. Ik denk dat daar een hoop variabelen komen bij kijken die dan wel eens een ander antwoord op de oplossing geven. Hoe warm is het daar en als die ene het snel opdrinkt, moet hij dan niet gaan plassen, waardoor hij vocht verliest dat niet meer kan verdampen.
Ik ken nog zo\'n raadseltje waarbij het antwoord ook niet eenvoudig is:
je zet een kopje hete koffie. Op het moment dat je er koude melk wil bijvoegen wordt er gebeld aan de deur. Wanneer moet je de melk erbij gieten zodat de koffie het koudst is wanneer je de persoon hebt binnengelaten en je terug bij je kopje bent? Voor je de deur open doet of nadien?
Dan zijn er weer een hele boel antwoorden klaar maar je moet dan met heel veel rekening houden. Hoe koud is de melk? Wat is de omgevingstemperatuur? Want de koffie zal sneller afkoelen dan dat de melk opwarmt, en hoeveel melk doe je erbij? Ik ben er nog niet echt uit, denk dat er geen eensluidend antwoord is...
[Bewerkt door Koen op 28-06-2005 om 11:46 NL]