Carcharodon carcharias?
Carcharodon carcharias?

Hallo iedereen.
Vandaag heeft mijn vriend in Nieuwvliet deze tand gevonden onder een roestige steen. Ik denk dat het om een Carcharodon carcharias gaat maar ik zou het graag zeker weten. En hebben jullie soms tips hoe ik eventueel het roest in de barsten zou kunnen verwijderen? Het enige wat ik normaal gezien doe is de tanden 2 dagen in water leggen.
Groetjes, Fabienne.
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Carcharodon carcharias?
Dag Fabienne,
dit lijkt me eerder een stuk van een Megaladon.
Groet
dit lijkt me eerder een stuk van een Megaladon.
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Hoi Fabienne,
met name aan de bourlette, maar ook de vorm en dikte verschilt, kijk bv ook eens hier en vergelijk http://www.radofoto.nl/johansharktooth/
Groet
met name aan de bourlette, maar ook de vorm en dikte verschilt, kijk bv ook eens hier en vergelijk http://www.radofoto.nl/johansharktooth/
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
- Carcharias
- Contacteer:
Hoi Fabienne,
Ik ben het eens met Gerrit-Jan. Ook heeft C. carcharias een veel grovere karteling. Toch geen slechte vondst voor Cadzand hoor! Aangezien er niet heel veel meer gevonden wordt vandaag de dag. Ik zou de tand een paar dagen in het water leggen. Maar volgens mij helpt het niet veel om je tanden te ontzilten. Ik had tanden jarenlang in een gereedsschapskist liggen, maar geen krimpscheurtje te zien of wat dan ook. En voor het roest, ik zou proberen met een ruw borsteltje het er wat af te krijgen. Tandenborstel ofzo, wees creatief
lol
Mvg, Robbin
[Bewerkt door Carcharias op 07-08-2009 om 22:47 NL]
Ik ben het eens met Gerrit-Jan. Ook heeft C. carcharias een veel grovere karteling. Toch geen slechte vondst voor Cadzand hoor! Aangezien er niet heel veel meer gevonden wordt vandaag de dag. Ik zou de tand een paar dagen in het water leggen. Maar volgens mij helpt het niet veel om je tanden te ontzilten. Ik had tanden jarenlang in een gereedsschapskist liggen, maar geen krimpscheurtje te zien of wat dan ook. En voor het roest, ik zou proberen met een ruw borsteltje het er wat af te krijgen. Tandenborstel ofzo, wees creatief

Mvg, Robbin
[Bewerkt door Carcharias op 07-08-2009 om 22:47 NL]
Luctor et Emergo
Bedankt Gerrit-Jan en Robbin, voor de hulp. Nu ben ik er zeker superblij mee. Ik had niet verwacht dat we, zonder graven, een megalodon konden vinden. En net op tijd want ze hebben nu alle stenen van het strand verwijderd met een graafmachine. Misschien ter voorbereiding van de werken?
Hopelijk is er daarna ook nog iets te vinden.
Groetjes, Fabienne.
Hopelijk is er daarna ook nog iets te vinden.
Groetjes, Fabienne.