Vondsten Cadzand en Nieuwvliet
Vondsten Cadzand en Nieuwvliet

Hallo,
ik ben deze zomer voor het eerst haaietanden en fossielen weest zoeken in Cadzand en Nieuwvliet. Als beginner en zonder de nodige documentatie kan ik sommige vondsten moeilijk determineren. Wat de schelpen en andere fossielen betreft, valt dit nog mee maar bij de haaietanden is het voorlopig giswerk. Hopelijk kunnen jullie mij daarbij helpen.
Bij de eerste foto dacht ik voor de eerste tand aan Notorynchus cepedianus. De andere twee weet ik niet.
Tweede en zevende foto Isurus hastalis?
Derde en vierde foto geen idee.
Wat de vijfde foto betreft heb ik al iets gelijkaardigs gezien maar er waren blijkbaar twee mogelijkheden : afdruk van een wervel of afdruk van een Hongaarse muts?
Zesde foto : Eerste tand denk ik Carcharias acutissima wegens de kromming in de tand. De andere weet ik niet.
Foto nr.8 : Eerste tandje Brachycarcharias lerichei? Middelste tandje onderaan Physogaleus latus? Tandje rechtsonder Lamna rupeliensis? En het tandje rechtsboven geen idee.
Ik heb zoveel mogelijk proberen te determineren door plaatjes te vergelijken. Waarschijnlijk niet de beste methode dus als ik verkeerd ben zou ik ook graag weten waar de determinatie op gebaseerd is. Dan leer ik ook iets bij.
Zo, hopelijk is dit niet teveel ineens en zijn de foto's duidelijk genoeg.
Groetjes, Fabienne.
Antw: Vondsten Cadzand en Nieuwvliet
Met determineren kan ik je niet helpen maar je hebt wel mooie tanden gevonden, met name de laatste foto