vindfrequentie haaietanden Hoevenen

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Mark Starink
Antw: Antw: vindfrequentie haaietanden Hoevenen

Bericht door Mark Starink » 17 aug 2009, 15:55

Paralititan schreef:
Misschien zijn er mensen die meer Megachasmas hebben gevonden, maar niet lid zijn van dit forum en dat niet het gepost.
Groeten,
René
Deze mensen zijn er zeker. Als je eens wist wat Joop Tak bijvoorbeeld allemaal gevonden heeft. En zo zijn er nog een paar die niets meer posten of nog nooit gepost hebben.

Paralititan
Antw: vindfrequentie haaietanden Hoevenen

Bericht door Paralititan » 17 aug 2009, 16:26

Ik heb inderdaad wel verhalen gehoord of Joop Tak. Zelfs dat ie een keer 5 benedenis had gevonden op 1 dag.

Ik ben het verder helemaal met Robin eens. Een exacte rangschikking zal niet mogelijk zijn.

Het is misschien wel een leuk idee om bijvoorbeeld 5 groepen te maken. Met in 5 de zeldzaamste soorten en in 1 de meest voorkomende. En dan alles er tussen in.
Het lijkt me dan slim om alleen de (redelijk) gave exemplaren mee te tellen. Megalodon fragmenten komen vaak voor, maar wil je een vrij complete dan zul je wel even moeten zoeken. Bijvoorbeeld alleen tanden met kleine beschadigingen zoals een stukje wortel mist, of het tipje is wat beschadigd. Anders krijg je alsnog een vertekend beeld lijkte me.

Groeten,
René

Duys
Contacteer:

Bericht door Duys » 17 aug 2009, 18:03

Paralititan schreef:
Ik heb inderdaad wel verhalen gehoord of Joop Tak. Zelfs dat ie een keer 5 benedenis had gevonden op 1 dag.

Ik ben het verder helemaal met Robin eens. Een exacte rangschikking zal niet mogelijk zijn.

Het is misschien wel een leuk idee om bijvoorbeeld 5 groepen te maken. Met in 5 de zeldzaamste soorten en in 1 de meest voorkomende. En dan alles er tussen in.
Het lijkt me dan slim om alleen de (redelijk) gave exemplaren mee te tellen. Megalodon fragmenten komen vaak voor, maar wil je een vrij complete dan zul je wel even moeten zoeken. Bijvoorbeeld alleen tanden met kleine beschadigingen zoals een stukje wortel mist, of het tipje is wat beschadigd. Anders krijg je alsnog een vertekend beeld lijkte me.

Groeten,
René
Zoals je ziet, het varieert enorm, heb nog steeds geen heel zonnetje gevonden, anderen komen voor de eerste keer in Hoevenen en vinden er een.
Mijn eigen zoektocht, 1 Escheri dus niet zo eenvoudig en dan die kleine tandjes zoals Isitius(geen), Oxynotus(geen), geen Auriculatus, enkel een juveniele Somniosus enzo zijn er nog een hoop kleintjes die op de lijst staan(cfr Guervny's lijst Hoevenen).
Duys

Paralititan

Bericht door Paralititan » 17 aug 2009, 21:34

Precies wat ik bedoel Duys. Het variert enorm. Sommige mensen vinden na een aantal keren zoeken al een Somniosus, en er zijn ook mensen die er vaker zijn geweest en nog geen hebben. Maar die hebben dan weer tanden van een andere zeldzame soort. Daarom is dus een exacte lijst van zeldzaamheid nooit te maken. Maar 5 groepen lijkt me toch wel te doen.

Elbert
Been thanked: 1 time

Bericht door Elbert » 18 aug 2009, 09:31

Beste mensen, bedankt voor jullie reakties op mijn schrijven van gister.

Het is niet mijn bedoeling om statistiek te gaan bedrijven op de tand nauwkeurig, maar meer om een beeld te scheppen waar beginnende hoevenenbezoekers een beetje houvast aan kunnen ontlenen.
Natuurlijk zijn ieders ervaringen anders, maar uit de toevloed van top 10`s zal vanzelf een soort gemiddelde ontstaan waar een novice voldoende aan heeft.
En ik merk wel dat het heel leuk is om te lezen hoe verschillend de ervaringen van de diverse mensen zijn, het komt overeen met mijn eigen ervaring, die leert dat elk bezoek aan Hoevenen anders is en het resultaat idem.
Zo was gistermiddag een heel plezierige sessie; ontmoette Rickie, een heel prettig jongmens om mee samen te werken.
Hij vond zijn langbegeerde megachasma zomaar los op het zand en was redelijk door het dolle.
Ikzelf vond o.a. mijn eerste, min of meer complete Hexanchus, een grooote hastalis en een dikke squalodontand.
Ook kwam daar nog een meneer langs van het Vlaams Gewest, de overheid dus, die vertelde dat de aannemer overweegt om het zoeken te verbieden als er nog weer in de dijkwanden wordt gegraven(!)
Rickie heeft`s mans telefoonnummer in zijn mobieltje gezet en zal dit binnenkort op het forum zetten, zodat we er iets tegen kunnen doen als er types aanwezig zijn die er niet mee zitten dat ze het voor een ander verklooien...
Dus mensen, blijf vooral je eigen top tien, of groepjes van..insturen. Het wordt zeer gewaardeerd.

groeten, Bert

Elbert

rickiee
voor de dijken gravers in hoevenen tegen te houden

Bericht door rickiee » 18 aug 2009, 12:29

Beste mensen, bedankt voor jullie reakties op mijn schrijven van gister.

Het is niet mijn bedoeling om statistiek te gaan bedrijven op de tand nauwkeurig, maar meer om een beeld te scheppen waar beginnende hoevenenbezoekers een beetje houvast aan kunnen ontlenen.
Natuurlijk zijn ieders ervaringen anders, maar uit de toevloed van top 10`s zal vanzelf een soort gemiddelde ontstaan waar een novice voldoende aan heeft.
En ik merk wel dat het heel leuk is om te lezen hoe verschillend de ervaringen van de diverse mensen zijn, het komt overeen met mijn eigen ervaring, die leert dat elk bezoek aan Hoevenen anders is en het resultaat idem.
Zo was gistermiddag een heel plezierige sessie; ontmoette Rickie, een heel prettig jongmens om mee samen te werken.
Hij vond zijn langbegeerde megachasma zomaar los op het zand en was redelijk door het dolle.
Ikzelf vond o.a. mijn eerste, min of meer complete Hexanchus, een grooote hastalis en een dikke squalodontand.
Ook kwam daar nog een meneer langs van het Vlaams Gewest, de overheid dus, die vertelde dat de aannemer overweegt om het zoeken te verbieden als er nog weer in de dijkwanden wordt gegraven(!)
Rickie heeft`s mans telefoonnummer in zijn mobieltje gezet en zal dit binnenkort op het forum zetten, zodat we er iets tegen kunnen doen als er types aanwezig zijn die er niet mee zitten dat ze het voor een ander verklooien...
Dus mensen, blijf vooral je eigen top tien, of groepjes van..insturen. Het wordt zeer gewaardeerd.

groeten, Bert

het was zeker een leuke dag al heb ik niet veel gezeeft ik heb toch mijn laatste tandje binnen van de collectie.
voor blijft hij nog op 1staan omdat ik hem het laatste vond.
en het was heel gezellig met elbert
voor herhaling vatbaar vind ik

hier het telefoon nummer
[verwijderd door webmaster] het is wel belgies telefoon nummer dus er moet nog wat voor
ik weet niet precies wat.
misschien dat iemand me daar mee kan helpen?

[Bewerkt door webmaster op 19-08-2009 om 11:36 NL]

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 18 aug 2009, 12:33

Elbert schreef:

...ontmoette Rickie, een heel prettig jongmens om mee samen te werken.
Gefeliciteerd rickiee!!!! Eindelijk geluk.

Groet

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

Gerrit-Jan
Contacteer:
Antw: voor de dijken gravers in hoevenen tegen te houden

Bericht door Gerrit-Jan » 18 aug 2009, 12:41

Elbert schreef:
Groeten, Bert

Wie was die snuiter dan wel?? Er zijn daar ook mensen die zich voordoen als ambtenaren. Maar als het zo was is het wel netjes dat hij dat komt melden.

Er wordt momenteel niet meer in de dijken gegraven. Voor een paar maanden geleden was dat wel het geval. Toen waren er een aantal franstaligen duchtig in de wand aan het graven, die zich niets aantrokken van de vermaningen. Het grootste gedeelte van de wal is zelfs al overgroeid met pioniersplanten (wat gaat dat snel, ben er een paar maanden niet geweest en zag het afgelopen week)

Ps: je telefoonnummer op het net zetten lijkt me niet zo verstandig.

Groet

Pps: @Rickiee: misschien moet je er even een nieuw topic over starten, alhoewel ik denk dat het weinig uit zal halen.

[Bewerkt door Gerrit-Jan op 18-08-2009 om 11:55 NL]

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

rickiee

Bericht door rickiee » 18 aug 2009, 12:59

ze zijn nog steeds bezig
en ook duitsers
toen ik samen met stan was waren ze bezig maar die spraken duits

[Bewerkt door rickiee op 18-08-2009 om 12:01 NL]

Elbert
Been thanked: 1 time

Bericht door Elbert » 19 aug 2009, 01:28

Hoi Gerit-Jan, die vlaamse snuiter was een ambtenaar van de dienst die de werken aan de Churchillhaven heeft laten uitvoeren.
Omdat hijzelf ook verzamelaar is, zij het van hoofdzakelijk mineralen, begrijpt hij de kolder van de mensen die, in hun vrije tijd, zich de ....komen werken om een paar fossiele tandjes mee naar huis te kunnen nemen.
Wel, die meneer reed in een heel officiele auto van het Vlaams Gewest, een soort rijkswaterstaat, compleet met alle toeters, bellen en zwaailichten, dus het is echt wel iemand geweest die weet waar hij over praat.
Het lijkt me iemand om zuinig op te zijn. Ik zelf heb het idee, dat als je hem belt omdat er weer een paar eigenwijze malloten in de dijk zitten te graven, dat`tie komt ook en da`s een goede zaak. Toch?
groeten, Bert

PS; Rickiee, ik kon vandaag niet, maar ben er ws. zater-of zondagmiddag wel. Oke?

Elbert

Gesloten