Dit kan echt niet!!!
Antw: Dit kan echt niet!!!
Toch heb ik verschillende haaienkaken, maar als deze afkomstig zijn van de commerciele visvangst dan zie ik niet onmiddellijk een probleem. Zonder recente kaken kom je niet ver als je met haaientanden bezig bent.
Hier heb je weer zoiets wat niet kan!!!
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... eName=WD2V
Gr Boukje
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... eName=WD2V
Gr Boukje
Boukje :-)
Antw: Antw: Dit kan echt niet!!!
mooi gezegd!Galeocerdo schreef:
Verbeter de wereld, begin bij jezelf!
Taco
dus stel jezelf eens wat vragen:
eet je vlees of ben je vegetariër? rij je met de auto, of gebruik je het openbaar vervoer of de fiets? als je een terras laat plaatsen thuis, in tropisch hout dan? Eet je voeding van biologische landbouw? Sorteer je je afval en koop je gericht producten met weinig verpakking? Drink je Cola? Ga je naar de McDonalds? Stel je je vragen bij GMO\'s? Verbruik je bewust minder water?Minder electriciteit?....
Er zijn zoveel dingen die je (onpersoonlijk) niet doet om de wereld tegen de ondergang te behoeden, dus doe niet effe snel zielig om een haaietand als je voor de rest je ogen sluit...
Het gaat niet om 1 tandje toch??
Het gaat er om dat door te kopen je het in stand houd.
Ja en dat een beter milieu bij je zelf begint is nu wel algemeen bekend of niet.Dat
heeft hier nu niks mee te maken.
Gr Boukje
Ja en dat een beter milieu bij je zelf begint is nu wel algemeen bekend of niet.Dat
Gr Boukje
Oh? ik dacht dat we het juist daar over hadden...
en ik ben het helemaal eens met Koen\'s post.
Groeten, Casper
en ik ben het helemaal eens met Koen\'s post.
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
Ik heb er nog even over na gedacht.En Koen en Casper jullie hebben gelijk hoor.
Maar alleen denk ik wel dat je met electriciteit,water,cola,mac donalds,minder bij stil staat.
Groetjes Boukje
Maar alleen denk ik wel dat je met electriciteit,water,cola,mac donalds,minder bij stil staat.
Groetjes Boukje
Antw: Antw: Dit kan echt niet!!!
Juist wel! Waarom zou het niet kunnen om een recente haaietand of -kaak te kopen? Dat is toch ook gewoon een uitvloeisel van ons egoïstische consumptiemodel. Voor mij geen verschil tussen een haaiekaak of een tropisch houten terras! Eet je tonijn? Stel je je daar vragen bij, de overbevissing en de dolfijnen die mee dood gaan. Ik eet geen tonijn hoor, ik eet geen vlees hoor, ik ga niet naar de McDonalds. Door DAT te doen hou je DAT ook in stand. Dus wat ik wil zeggen, doe pas zielig over die haaien als je voor de rest ook een zuiver geweten hebt over andere dingen die niet kunnen, of je er teminste vragen bij stelt (sorry lijkt een beetje een persoonlijke aanval, maar het is niet zo bedoeld!)boukje schreef:
Het gaat niet om 1 tandje toch??
Gr Boukje
Ja Boukje, ik wil hier niet de moraalridder zijn, maar ik heb echt schrik van wat de toekomst zal bieden, kijk maar naar hoe ons klimaat verandert en hoeveel natuur er verloren gaat:-(
Maar is het niet zo dat(ik kan het ook mis hebben hoor)tonijn enzo speciaal gekweekt worden voor cosumptie enzo.En haaien e.d vaak illegaal gedood worden??
(waarschijnlijk zeg ik weer iets fout maar moet ook nog een beetje leren)
En wil ook graag meer weten.(misschien krijg ik wel andere inzichten)
Gr Boukje
(waarschijnlijk zeg ik weer iets fout maar moet ook nog een beetje leren)
En wil ook graag meer weten.(misschien krijg ik wel andere inzichten)
Gr Boukje
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Tja... ik kan niet anders dan mij aansluiten bij Koen. Vanuit onze opleiding zijn we ook wel regelmatig geconfronteerd met onrustwekkende cijfers over de achteruitgang van onze ecosystemen en onze omgeving. Over de globale visvangst: 20% (dat is één vis op vijf) wordt overboord gegooid omdat het \'nutteloze bijvangst\' is. Dat gaat over 20 miljoen ton eetbare vis die wel sterft maar niet geconsumeerd wordt. Daarnaast wordt er nog eens een dikke 30 miljoen ton vis per jaar illegaal gevist...
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)