Graven in dijken Hoevenen

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
webmaster
Senior Lid
Contacteer:
Antw: Graven in dijken Hoevenen

Bericht door webmaster » 22 aug 2009, 23:22

Bedankt voor de vertalingen!
Ik zal proberen morgen geplastificeerde kaartjes op te hangen in Hoevenen.

Mochten deze verdwijnen kunnen natuurlijk andere forumleden weer dergelijke briefjes terughangen. Ik zal het document binnenkort op de site zetten zodat iedereen deze kan namaken.

Graag fouten in de volgende tekst verbeteren, dan kan dat worden toegepast in de volgende versie.

De tekst:

Beste fossielenzoeker,

Om deze vindplaats nog lang toegankelijk te houden is het van belang de eigenaar van het terrein niet tot last te zijn. Wij vragen iedereen zich te houden aan de volgende punten:

- Alleen graven op de vlakte, niet in de dijken!
- Spreek andere zoekers hierop aan en geef uitleg
- Gooi evt. gaten van een ander in de dijken dicht
- Neem al je afval mee naar huis
- Let op je veiligheid, graaf geen tunnels want deze kunnen instorten!

Dear fossilhunter,

To keep keep this site open for future visitors and collecting we have to respect the owners interests. Please mind the following rules:

- Digging is only allowed on the plains not in the dykes.
- Please inform other fossilhunters not to dig in the dykes.
- If you spot holes in the dykes please fill them up with sand.
- Don’t litter the site and take your garbage home (i.e. food wrappings, bottles).
- Mind your safety, don’t dig tunnels, they might collapse!

Pour garder ce site ouvert pour les futurs collectioneurs, nous devons respecter les intérêts des propriétaires. SVP attention pour les règles suivantes:

- Creuser seulement permis sur la plaine.
- Informe les autres chercheurs de ne pas creuser dans les digues
- Remplis, ci nécessaire, les trous dans la digue
- Emportez votre déchets svp"
- Attention à votre sécurité, ne pas creuser des tunnels, cést dangereux!

Lieber Fossielienfreunde,

Damit diese lokalität zugänglich bleibt für zukünftige Besucher und sammler wir müssen die Interessen der Eigentümer. Beachten Sie bitte die folgenden:

- Nur graben in das flache teil, nicht in der Deiche!
- Fragen sie andere fossiliensucher nicht in die Deiche zu graben
- Wenn sie löcher in den deichen sehen, werfen sie sand hinein.
- Nehmen Sie Ihre Abfälle wieder zu Hause.
- Achten sie sich Ihre Sicherheit, keine Tunnel graben, da diese möglicherweise kan zusammenbrechen!

Forum www.fossiel.net

Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net

Gerrit-Jan
Contacteer:
Antw: Antw: Graven in dijken Hoevenen

Bericht door Gerrit-Jan » 22 aug 2009, 23:38

webmaster schreef:
Bedankt voor de vertalingen!
Ik zal proberen morgen geplastificeerde kaartjes op te hangen in Hoevenen.

Lieber Fossielienfreunde,

Damit diese lokalität zugänglich bleibt für zukünftige Besucher und sammler wir müssen die Interessen der Eigentümer. Beachten Sie bitte die folgenden:

- Nur graben in das flache teil, nicht in der Deiche!
- Fragen sie andere fossiliensucher nicht in die Deiche zu graben
- Wenn sie löcher in den deichen sehen, werfen sie sand hinein.
- Nehmen Sie Ihre Abfälle wieder zu Hause.
- Achten sie sich Ihre Sicherheit, keine Tunnel graben, da diese möglicherweise kan zusammenbrechen!

Forum www.fossiel.net

Nog even wat het Duits betreft:

Liebe Fossilienfreunde,

Damit diese Lokalität zugänglich bleibt für zukünftige Besucher und Sammler beachten Sie bitte die folgenden Punkte im Interesse des Eigentümer:

- Nur graben in dem flachem Teil (of "In der Fläche" ), nicht in den Deichen
- Bitten sie andere Fossiliensucher nicht in den Deichen zu graben
- Wenn sie Löcher in den Deichen sehen, werfen sie Sand hinein.
- Nehmen Sie Ihre Abfälle wieder mit nach Hause.
- Achten sie auf Ihre Sicherheit, keine Tunnel graben, da diese möglicherweise zusammenbrechen können!

Groet

[Bewerkt door Gerrit-Jan op 23-08-2009 om 00:57 NL]

[Bewerkt door Gerrit-Jan op 23-08-2009 om 22:58 NL]

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

sharkteethrene
Antw: Antw: Antw: Graven in dijken Hoevenen

Bericht door sharkteethrene » 23 aug 2009, 02:26

mike schreef:
franky schreef:
daarom schrijf ik ook, je zou de toezichthouder of uitvoerder moeten waarschuwen, het is dan zijn taak om op te treden en eventueel de politie er bij te halen. zonder tussenkomst van iemand van daar de politie te bellen is niet verstandig.
daar wordt de politie niet vrolijk van en de werklui ook niet.
't effect gaat hetzelfde zijn hoor ... en geloof me gerust, geen enkel uitvoerder is blij met de bommenkraters van heden, laat staan dat men dijken gaat afgraven of verzwakken zodat straks onvermijdelijk het één of ander ongeluk zich voor zal doen .. als uitvoerder zou ik zelf hiermee ook niet gelukkig zijn .. ook niet om dagelijks enkele klojo's en piwi's op de vingers te moeten gaan tikken hiervoor. Gelukkig (voor jullie ?) beperkt mijn werkterrein zich hoofdzakelijk in 't Belgisch Limburgse waar al niet vlug fossiele diertjes opgegraven worden ...
Ola Mike,

Als relatief nieuw lid van het Forum zou ik: "Gelukkig (voor jullie) weg laten".
Vooralsnog ben ik van mening dat alle actieve forumleden handelen uit goed fatsoen,en zich houden aan alle regels.

Wat betreft je functie en je werkzaamheden deze intereseren mij in het geheel niet!
Lekker belangrijk om te vermelden.

Rene.

Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!

mike
Antw: Antw: Antw: Antw: Graven in dijken Hoevenen

Bericht door mike » 23 aug 2009, 09:37

sharkteethrene schreef:
mike schreef:
franky schreef:
daarom schrijf ik ook, je zou de toezichthouder of uitvoerder moeten waarschuwen, het is dan zijn taak om op te treden en eventueel de politie er bij te halen. zonder tussenkomst van iemand van daar de politie te bellen is niet verstandig.
daar wordt de politie niet vrolijk van en de werklui ook niet.
't effect gaat hetzelfde zijn hoor ... en geloof me gerust, geen enkel uitvoerder is blij met de bommenkraters van heden, laat staan dat men dijken gaat afgraven of verzwakken zodat straks onvermijdelijk het één of ander ongeluk zich voor zal doen .. als uitvoerder zou ik zelf hiermee ook niet gelukkig zijn .. ook niet om dagelijks enkele klojo's en piwi's op de vingers te moeten gaan tikken hiervoor. Gelukkig (voor jullie ?) beperkt mijn werkterrein zich hoofdzakelijk in 't Belgisch Limburgse waar al niet vlug fossiele diertjes opgegraven worden ...
Ola Mike,

Als relatief nieuw lid van het Forum zou ik: "Gelukkig (voor jullie) weg laten".
Vooralsnog ben ik van mening dat alle actieve forumleden handelen uit goed fatsoen,en zich houden aan alle regels.

Wat betreft je functie en je werkzaamheden deze intereseren mij in het geheel niet!
Lekker belangrijk om te vermelden.

Rene.
.. waarmee ik alleen maar even wil aangeven hoe men (en dan spreek ik in de algemene vorm) als uitvoerder staat tegenover bepaalde gedragingen van gelukkig nog, enkele individuen ..
En wat heeft of ik nu nieuwbakken lid of encien ben er in godsnaam mee te maken .. ?
... de toegekomen reactie bij de RAW zegt toch voldoende ... na jarenlang zwoegen is er eindelijk een convenant met de overheid inzake toegang tot grote projecten ... toestanden gelijk deze zal deze vlug op de helling brengen ..
Bedenk dat er nog altijd op alle werken van welke aard ook er een verbod van toegang voor onbevoegden geld en dat een gedoogbeleid mede afhangt vd goodwil vd uitvoerder (aannemer) of opdrachtgever (privé of overheid) ... .

[Bewerkt door mike op 23-08-2009 om 09:09 NL]

grtn,mike

Moonwalker
Contacteer:

Bericht door Moonwalker » 23 aug 2009, 10:28

Dit is een zeer goede poging om het zoeken in de toekomst te verzekeren, Hopelijk met resultaat.
Ikzelf ben lid van zowel BVP en Lithos en zoek altijd met respect voor omgeving en eigenaars (er is nog altijd iets zoals deontologische erecode waaraan verzamelaars zich moeten houden).
Maar de goeien worden altijd slachtoffer van de enkelingen die zich beter voelen dan een andere,graven in de dijken is dom, erg dom zelfs want de kans dat je tanden vind is overal hetzelfde in Hoevenen er is geen specifieke plaats doordat alles is opgespoten.
Nuja, vele groeven zijn in het verleden gesloten of beperkt zoeken wegens wangedrag. Zoals Egem. Balegem
We zijn nog altijd afhankelijk van de "goodwill" van eigenaars. Dit zal altijd een discussiepunt blijven.

Benjamin
Contacteer:

Bericht door Benjamin » 23 aug 2009, 12:51

Oei.. oei.. Net terug van vakantie en dan lezen dat Hoevenen misschien wordt gesloten. Geen leuk nieuws!

Ik heb nog een paar vragen. De deontologische erecode waar moonwalker over sprak.., is die alleen voor diegene die aangesloten zijn bij een belgische geologische vereniging? Of moeten de regels ook nageleefd worden door amateur paleontologen die niet aangesloten zijn bij zo'n Belgische vereniging. Het zou natuurlijk beter zijn als dat laatste ook het geval was. Is er iemand die me dit misschien kan vertellen?

Mijn volgende vraag is kort maar krachtig. Is er iemand die mij een email-adres kan geven van iemand die mij kan exact alle gevolgen kunnen vertellen. Dit zodat ik ook andere zoekers kan aanspreken. Momenteel kom ik niet verder dan dat het verboden is, zonder enige uitleg over de gevolgen ervan.

Al met al..

Als we allen ons best doen om dit te voorkomen (op welke (goede) manier dan ook) en ieder ons steentje bij te dragen. Zelf ben ik begonnen aan een soort formulier te maken die ik bijvoorbeeld zou kunnen geven aan de desbetreffende zoeker, met daarin duidelijke uitleg over de gevolgen van "de daad". Om het zo maar even te noemen. Hierdoor hoop ik dan de zoekers te informeren buiten het forum om. Want om het verhaal meerdere keren op een dag, steeds weer opnieuw uit te leggen lijkt me ook niet echt bevredigend voor onze zoekdag.

Ik wil graag mijn steentje bijdragen, mocht er nog iets zijn waarmee ik kan helpen.

Groeten,

Tim

Ik ben trouwens als alles goed gaat zondag 6 september in Hoevenen te vinden (Als er tegen die tijd nog te zoeken valt.)

[Bewerkt door Benjamin op 23-08-2009 om 11:55 NL]

Nur indem man sich über das Bekannte
völlig verständigt hat, kann man
miteinander zum Unbekannten
fortschreiten.

arendsoog

Bericht door arendsoog » 24 aug 2009, 00:31

Ahoi spitters,

Ik heb deze discussie eens even aangezien en eerlijk gezegd moet het me van het hart dat ik de inhoud van diverse reacties zwaar overdreven vind.
Ik was afgelopen vrijdag sinds maanden weer eens op de zuidelijke berg zand en verbaasd over de 'maagdelijkheid' van de zandvlakte. Waar je een paar maanden geleden nog kraters zag, was het geheel dankzij moeder natuur (wind en regen) op de meeste plekken weer helemaal vlak gestreken. (Niet zo leuk als je staat te graven en op een meter diepte ineens in een berg zeefsel terecht komt, maar afijn ;) ) Kortom: laten we van een mug geen olifant maken aub. Volgens mij gebruikt - bijna - iedereen wel z'n gezond verstand. Nu ik het daar toch over heb: wat denken jullie van de écht diepe kuilen die je soms ziet? In de vlakte, dat wel - maar mag dat dan wel? Als daarin één van onze mede-spitters het leven laat (wat best mogelijk kan zijn) is het ook gauw afgelopen met zoeken denk ik...
Wat ik wel van harte onderschrijf: ruim je troep op! 't Is nergens voor nodig om lege flesjes en bekertjes te laten liggen tenslotte - een kleine moeite om het mee te nemen en thuis weg te gooien toch?

Veel graafplezier en mooie vondsten!

Arendsoog sr.

wie zoekt zal vinden

mike

Bericht door mike » 24 aug 2009, 06:56

Benjamin schreef:
Oei.. oei.. Ik heb nog een paar vragen. De deontologische erecode 11:55 NL]
http://www.raw-cst.be/

grtn,mike

webmaster
Senior Lid
Contacteer:

Bericht door webmaster » 24 aug 2009, 12:10

De bordjes heb ik gisteren geplaatst bij Hoevenen bij de twee hoofdopgangen naar het terrein.

Twee geplastificeerde A4-tjes zijn bevestigd aan ingegraven houten balken. Omdat dit het een last-minute actie was staan op de bordjes nog niet de laatste verbeterde teksten. De velletjes zouden dus binnenkort nog even vervangen moeten worden.

Wie heeft er een lamineerapparaat en wil de nieuwste versie binnenkort even ophangen?

[Bewerkt door webmaster op 24-08-2009 om 11:44 NL]

Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net

leclused
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Bericht door leclused » 24 aug 2009, 12:34

Nog een foutje gezien in de laatste franse lijn

Attention à votre sécurité, ne pas creuser des tunnels, cést dangereux!

Moet zijn

Attention à votre sécurité, ne pas creuser des tunnels, c'est dangereux!

Dagobert

Dagobert L'Ecluse

Gesloten