Lastige tanden uit het Antwerpse.
- Pachydiscus
- Been thanked: 11 times
Lastige tanden uit het Antwerpse.
Vandaag vraag ik weer eens om determinatiehulp. Ik vind het zo moeilijk om bepaalde tanden te determineren. Waarschijnlijk het gebrek aan literatuur daarover ( up to date). Ik behelp me meestal met de pagina's zoals Belgian sharkteeth, users.skynet e.d.
Foto 1 tm 3: In eerste instantie dacht ik aan kleine oxyrinchus. Ook twijfelde ik of ze in de groep Carcharias moesten en nu heb ik het idee dat het misschien zelfs Isurolamna is????
Foto 4 tm 6: Eigenlijk een heel mmoi tandje, zwarte rand onder aan de kroon en een perfekte tand om te determineren...denk ik. Ik denk zelf aan oxyrinchus.
Foto 7 en 8: In eerste instantie dacht ik aan een gewone hastalis. Of zit ik er naast?
Digger
- sharkteethrene
Antw: Lastige tanden uit het Antwerpse.
Ola Pachydiscus,
Het betreft allen I. oxyrinchus.
De eerste drie foto's betreft 1ste anterieur bovenkaak.
Foto 4,5 en 6 is 2de anterieur bovenkaak.
Foto 7 en 8 laterale bovenkaaks
Groetjes,
Rene.
[Bewerkt door sharkteethrene op 30-08-2009 om 14:04 NL]
Het betreft allen I. oxyrinchus.
De eerste drie foto's betreft 1ste anterieur bovenkaak.
Foto 4,5 en 6 is 2de anterieur bovenkaak.
Foto 7 en 8 laterale bovenkaaks
Groetjes,
Rene.
[Bewerkt door sharkteethrene op 30-08-2009 om 14:04 NL]
Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
- Pachydiscus
- Been thanked: 11 times
Antw: Lastige tanden uit het Antwerpse.
Bedankt voor de snelle reactie en determinatie.
Ik denk dat het handig is om behalve afbeeldingen van losse tanden te vergelijken het inderdaad heel handig is om een compleet gebit te bekijken; de verschillen in tandpositie nekken volgens mij de beginner met haaientanden.
Dus toch alles oxyrinchus! Is dus met stip de meest gevonden tand in het Antwerpse.
Ik denk dat het handig is om behalve afbeeldingen van losse tanden te vergelijken het inderdaad heel handig is om een compleet gebit te bekijken; de verschillen in tandpositie nekken volgens mij de beginner met haaientanden.
Dus toch alles oxyrinchus! Is dus met stip de meest gevonden tand in het Antwerpse.
Digger
- binbinneke
- Contacteer:
Antw: Antw: Lastige tanden uit het Antwerpse.
In "dit" gedeelte van Antwerpen welPachydiscus schreef:
... Is dus met stip de meest gevonden tand in het Antwerpse ...

gr. robin
[Bewerkt door binbinneke op 30-08-2009 om 18:16 NL]
'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/
http://www.sharksandfossils.page.tl/