Vlagast boeken
Vlagast boeken
Hey,
Heeft iemand misschien ervaring met deze boeken? Ze leken me wel interessant om wat algemene info te hebben. Misschien dat iemand nog andere aanraders heeft?
http://www.vlagast.be/uitgave.php#1
Heeft iemand misschien ervaring met deze boeken? Ze leken me wel interessant om wat algemene info te hebben. Misschien dat iemand nog andere aanraders heeft?
http://www.vlagast.be/uitgave.php#1
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Antw: Vlagast boeken
Ik heb de boeken zelf ook en onderschrijf de mening van Tom. Voor iemand die echt geintereseerd is in een bepaald tijdvak een aanrader.
Ik denk echter dat ze niet iedereen aanspreken omdat ze vrij 'wetenschappelijk' geschreven zijn. Daarmee bedoel ik: veel tekst, wetenschappelijke termen en geen kleurplaatjes.
Vóór aankoop via internet zou ik ze eerst eens inzien bij een boekhandel zodat je weet wat je koopt.
Ik denk echter dat ze niet iedereen aanspreken omdat ze vrij 'wetenschappelijk' geschreven zijn. Daarmee bedoel ik: veel tekst, wetenschappelijke termen en geen kleurplaatjes.
Vóór aankoop via internet zou ik ze eerst eens inzien bij een boekhandel zodat je weet wat je koopt.
Robert Mensink
Ik was vooral geinterereseerd in de uitgaven over het devoon en carboon.
Ik denk wel dat deze boeken in een gewone boekhandel niet direct beschikbaar zijn, of ben ik hier fout?
Ik denk wel dat deze boeken in een gewone boekhandel niet direct beschikbaar zijn, of ben ik hier fout?
de uitgaven worden nu gedaan door Vlagast, vroeger door de BVP. Ze zijn een must have voor elke belgische verzamelaar.
De BVP verkoopt ze nog op alle beurzen, en andere verenigingen door vaak voor hun leden een jaarlijkse aankoop als een nieuw volume uit is
Het is stevige literatuur, vereisen een kleine basiskennis. Het is geen roman, maar een volledig overzicht van alle dier en plantengroepen doorheen de tijd. Enig in zijn soort en up to date.
Ik raadpleeg ze regelmatig.
Joris Geys is professioneel paleontoloog, en was tot voor kort toen hij op emeritaat ging professor paleontologie en geologie aan de universiteit van Antwerpen.
mvg stijn
De BVP verkoopt ze nog op alle beurzen, en andere verenigingen door vaak voor hun leden een jaarlijkse aankoop als een nieuw volume uit is
Het is stevige literatuur, vereisen een kleine basiskennis. Het is geen roman, maar een volledig overzicht van alle dier en plantengroepen doorheen de tijd. Enig in zijn soort en up to date.
Ik raadpleeg ze regelmatig.
Joris Geys is professioneel paleontoloog, en was tot voor kort toen hij op emeritaat ging professor paleontologie en geologie aan de universiteit van Antwerpen.
mvg stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
Ik denk er een paar te kopen en dan te zien. Ik denk toch niet dat het weggegooid geld is, en ik ben toch al vertrouwd met wetenschappelijke literatuur.
De boeken van J. Geys zijn zeker geen weggegooid geld. Ze zijn te verkrijgen op de fossielenbeurs van St. Gillis-Waas nu zondag 06 september. Het is daar mogelijk om ze eerst eens in te kijken voor ze te kopen. Dat is altijd mooi meegenomen en weet je zeker wat je koopt.
Suzy
Suzy
Ik kon er helaas gisteren niet zijn, het is namelijk nogal ver rijden (vanuit limburg)en de dag ervoor waren we al naar zuid belgië gereden om fossielen te zoeken uit het devoon.