Zoogdiertanden?
Zoogdiertanden?

Hallo allemaal,
Ik ben gisteren in Mill wezen zoeken naar haaientanden, maar kwam daarnaast ook deze tegen. Heeft een van jullie een idee wat voor een tanden dit zijn? De bovenste rij zijn meer foto\'s van de meest linkse tand op de onderste rij.
Alvast bedankt,
Erik-Jan
Antw: Zoogdiertanden?
Kan die middelste op de onderste rij geen krokodillentand zijn?
hij is wel heel erg groot voor een beenvistand lijkt mij zo...
Groeten, Casper
hij is wel heel erg groot voor een beenvistand lijkt mij zo...
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
dat kan; kan ook gewoon het bovenste deel van een (grotere) (Cetacea)-tand zijn.
[Bewerkt door Somniosus op 28-06-2005 om 18:31 NL]
[Bewerkt door Somniosus op 28-06-2005 om 18:31 NL]
- De DinoDolsjes
- Been thanked: 2 times
Niet verbrand bij deze temperaturen?lock schreef:
Hallo allemaal,
Ik ben gisteren in Mill wezen zoeken naar haaientanden, maar kwam daarnaast ook deze tegen. Heeft een van jullie een idee wat voor een tanden dit zijn? De bovenste rij zijn meer foto\'s van de meest linkse tand op de onderste rij.
Alvast bedankt,
Erik-Jan
Nog leuke haaientanden gevonden?
Zijn er al mensen begonnen met het uitgraven van de put onder de spuitmond?
Groet,
Paul
If it doesn't kill you, it makes you
stronger.........and wiser
stronger.........and wiser
Bedankt voor de snelle reacties! Ik ben gisterenavond na het werk een paar uurtjes gegaan. De zon was dus al niet zo fel meer. Er wordt inderdaad druk onder de spuitmond gegraven. Een paar weken terug heb ik daar ook staan graven, maar zonder echt veel resultaat (stuk of 20 tanden in 3 uur tijd met twee man). Voor mij is elke tand mooi, maar ik kan me voorstellen dat het voor de experts niet veel soeps is. Er zat maar een volledig intacte tand tussen. Gisteren hebben we met een fijne zeef tussen het al naar boven gehaalde materiaal staan zoeken. Sommige kleine tandjes zijn ook schitterend en die liggen er volop. Veel kapotte maar ook zeer fraaie exemplaren. In die fijne zeef blijven die dolfijnentanden en kleine beenvistanden blijkbaar wel zitten. Dus zeker de moeite waard voor iedereen om er een kijkje te nemen!
Er wordt overigens niet meer gezogen tot augustus heb ik mij laten vertellen.
Erik-Jan
Er wordt overigens niet meer gezogen tot augustus heb ik mij laten vertellen.
Erik-Jan