Fossielenbeurs Sint-Gillis-Waas

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
binbinneke
Contacteer:
Antw: Antw: Fossielenbeurs Sint-Gillis-Waas

Bericht door binbinneke » 06 sep 2009, 21:48

franky schreef:

... oh ja er waren ook nog fossielen ...
:D

'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/

juul
Antw: Fossielenbeurs Sint-Gillis-Waas

Bericht door juul » 06 sep 2009, 22:03

Vandaag op de beurs was het zeer gezellig. We kwamen pas redelijk laat aan en hadden nog snel de laatste rondlijding door het museum meegepikt. Echt prachtig! Heb men ogen uit mene kop gekeken, en de gids was ook een beetje humoristish getint. Na de rondleiding zijn we dan maarkraampjes gaan kijken, vond het allemaal veel minder commercieel en meer gericht op de fossielen zelf dan de vorig beurs waar ik geweest was (Antwerpen,December) wat natuurlijk goed is. Eerst een keertje alle kraampjes bekeken om zo is te zien wat er allemaal te vinden was. Laatste kraampje dat we tegenkwamen was de infostand van bvp, waar we Suzy, John en de andere bvp'ers ontmoete. Daar dan het dino-quizje ingediend, maar jammergenoeg 2 nummertjes verwisseld, maar dat werd door de vingers gezien en we kregen toch nog ons prijsje. Ben ook direct lid geworden van die toffe bende en kijk er al naar uit om mee op excursie te gaan. Nog ff aan de kraam wat tandjes gezeeft en die ook mee gekregen (wat zijn die van bvp toch vrijgevige mensen hé ;)). Dan nog ne cola en 2 koffie's gedronken, en dan terug naar huis vertrokken. Echt een geslaagde dag die volgend jaar zeker voor herhaling vatbaar is.

Groetjes,
Juul

Stijn
Been thanked: 2 times
Contacteer:

Bericht door Stijn » 07 sep 2009, 11:33

het was inderdaad erg gezellig, en bovenal waren de weergoden ons dit jaar erg goed gezind. Jean, dat heb je goed gedaan! En alle andere medewerkers ook een pluim! Luc's museum was weerom aangevuld met bijzonder mooie fossielen.

De BVP stand was inderdaad niet te missen, er zitten heel wat goede ideeen in het juniorenteam. Bijzonder leuk.

Ik vond Juul's opmerking terrecht, in Sint Gillis Waas ligt de nadruk op de fossielen en niet de op prijs ervan. Commerciele handelaren worden hier geweerd, wat maar goed is ook.

Zelf had ik het geluk enkele interessante aamonieten te vinden, en daar was ik maar al te blij mee.

@Geert, nog eens sorry, en volgende keer drinken we ene op mijn kosten.

mvg stijn

"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996

sharky
Contacteer:

Bericht door sharky » 07 sep 2009, 15:05

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo

Was gister ook op de beurs.
Wat leuke egeltjes gevonden op de beurs.
Het was reuze gezellig om een hoop forumleden te ontmoeten.
Heb ook nog een paar leuke tanden kunnen ruilen,met dank aan renee.
Was daarna nog even naar hoevenen geweest om te zoeken,was makkelijk te combineren.
Paar leuke dingen gevonden,maar het klapstuk was mijn eerste vrijwel gave meg van 6 cm.
Volgend jaar weer ben ik er weer,hopelijk met hetzelfde resultaat :)

foto 1-2-3 egeltjes van de beurs.
foto 4-5-6 chubutensis ,auriculatus en megje Carolina
foto 7-8 mijn mooiste meg tot nu toe

Cor

Suzy

Bericht door Suzy » 07 sep 2009, 22:24

Het was zeker weer gezellig. En de weergoden waren ons goed gezind dit jaar.
De medewerkers van onze junioren hebben hun beste beentje voorgezet en de Dino-Quiz en het haaientanden zoeken waren zeker toppers te noemen. We danken dan ook van harte de verschillende forumleden die regelmatig Hoevenen bezoeken en die ons haaientanden bezorgden voor deze bijdrage tot ons succes.
We zijn blij dat we heel wat nieuwe mensen erbij kregen waaronder ook Juul die helemaal in onze groep passen.
Spijtig hebben we veel forumleden gemist, het was dan ook zo druk voor onze stand.

Groetjes

Suzy

notorynchus

Bericht door notorynchus » 08 sep 2009, 17:54

Het was een zeer leuke beurs,weer wat forumleden ontmoet.En dan de grappen van rené maakten het helemaal af :) Was trouwens ook even langs het BVP - kraampje geweest. ;)

Frederik

gigi

Bericht door gigi » 09 sep 2009, 10:46

Het was inderdaad leuk op de beurs.
Heb wat kunnen ruilen en heb wat boeken gekocht.
Verder mogen genieten van de prachtige verzameling van Sharky.
Jammergenoeg was er geen tijd meer om het museum te bezoeken of wat langer te blijven.

Groeten Gio

Minilodon

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 09 sep 2009, 17:42

Hoi Nico,

ik vond het ook leuk je eens te ontmoeten. Er zijn nog foto's gemaakt van de beurs waar jij bij op staat. Als je interesse hebt stuur ik hem door.

Groet

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

Gesloten