Poll: Ik heb fossielen gezocht op vakantie
Antw: Poll: Ik heb fossielen gezocht op vakantie
Ik ben deze vakantie voor de eerste maal gaan zoeken in t'rooth
. Buiten dat geen ander bezoek aan een vindplaats gedaan, wel heb ik verschildende interessante recente schelpen in oostende gevonden. Ben ook vandaag net terug van 10 daagjes Spanje (streek van Axarquia) en heb daar een glazend, metaal-achtig gesteente gevonden (pyriet?) en nog veel mooie recente pecten.
Zal al ik straks even tijd heb foto's maken.
Groetjes,
Juul

Zal al ik straks even tijd heb foto's maken.
Groetjes,
Juul
Hey Stijn,
Ik ben nu bijna volledig klaar met prepraren (nog wat gruis uitzeven, en nog vernissen of iets dergelijks) en zal morgen even de tijd nemen om foto's te maken
.
Groetjes,
Juul
Ik ben nu bijna volledig klaar met prepraren (nog wat gruis uitzeven, en nog vernissen of iets dergelijks) en zal morgen even de tijd nemen om foto's te maken

Groetjes,
Juul
Hierbij foto's van de vondsten. Niet zo gek veel als je kunt zien =/.
Foto 1: Kokerworm ? De schelpjes (Acutostrea uncinella vertelde iemand me daar.) die het prepareren hebben overleeft, de rest werd spijtig genoeg dodelijk verwond

Foto 2: Enkelkoraal (cyclolites cancellata wist dezelfde man mij te zeggen :p)
Foto 3: Soort van brachiopoda ? En iets wat in mijn ogen op een krabbeschildje lijkt...
Kan iemand me helpen met de determinatie ? Of is het beter dat ik er een apart topic over maak ?
Groetjes,
Juul
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Dag Juul,
kun je van de laaste foto wat betere foto's maken en van beide kanten fotograferen. Ik heb er zelf ook gevonden in de Enci en wil dit wat beter gaan bekijken en uitzoeken.
Alvast bedankt
Ps: misschien inderdaad even bij determinatie plaatsen.
Groet
kun je van de laaste foto wat betere foto's maken en van beide kanten fotograferen. Ik heb er zelf ook gevonden in de Enci en wil dit wat beter gaan bekijken en uitzoeken.
Alvast bedankt
Ps: misschien inderdaad even bij determinatie plaatsen.
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Hey Gerrit-Jan,
Ik zal er woensdag even tijd voor nemen, en dan bij determinatie zetten
.
Groetjes,
Juul
Ik zal er woensdag even tijd voor nemen, en dan bij determinatie zetten

Groetjes,
Juul