3 tanden
Antw: 3 tanden
rozan schreef:
Iemand enig idee van welk dier deze tanden zijn? De middelste is 7 cm. De rechter mist de wortel. De tand is kegelvormig en de wortel is plat. Gevonden op strand tussen Wassenaar en Den Haag.
sorry maar zijn het gewoon geen kiesels met een vreemde vorm???
maar voordat ik konklusies trek
waar komt het ijgelijk vandaan
en welk tijtperk
[Bewerkt door marijn op 11-03-2004 om 20:12 NL]
groeten marijn,
Zijn zeker geen kiezels. Zijn lichter. Maar kan best wat anders zijn dan tanden. Heb geen idee, ook niet over de ouderdom. Twee links zijn precies spiegelbeeldig, dus als het tanden zijn dan komen ze uit tegenoverliggende kaakhelften.
Groet
Ron
Ron
Het zijn geen kiezels! Deze fossielen kom ik vaak tegen in materiaal uit de omgeving Antwerpen (plioceen ouderdom). Het zijn een soort \"schouderbladen\" van een grote soort vis. Volgens mij staan ze ook op de museumpagina bij Antwerpen of Cadzand.
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Webmaster www . fossiel . net
Daar vond ik alleen de schouderblad vis, Megalogrammus conjunctus, bedoel je die? Lijkt er niet er op.
Groet
Ron
Ron
Webmaster heeft gelijk. Geen tand maar een cleithrum. Ze zijn er in vele vormen en grootten bij hedendaagse vissoorten. Zit achter de kop en zit vaak borstvinnen aan vast.
Groet
Ron
Ron
Fossilen zijn schouderbladen van kabeljauw.
Ik denk talrijkste fossiel uit tertair en met fosfotietknolle voor mij altijd indicator dat ik ergens wel/niet haaientanden mag verwachten.
Ik denk talrijkste fossiel uit tertair en met fosfotietknolle voor mij altijd indicator dat ik ergens wel/niet haaientanden mag verwachten.
God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!