Onbekende vondsten Kaloot

Hallo iedereen,
Ik heb een beetje hulp nodig om volgende zaken te determineren.
Het eerste is volgens mij een zoogdierbot maar van welk zoogdier?
Het tweede fossieltje is nog geen centimeter groot en ik heb totaal geen idee wat het zou kunnen zijn.
Het volgende is mij ook volslagen onbekend en het heeft aan de ene kant een rechthoekige en aan de andere kant een ovale vorm. Is het een stukje bot en is het wel fossiel? Geen idee. Ik heb het een beetje van elke kant gefotografeerd om jullie een beter beeld te geven van de rare vorm.
Het volgende stukje is ook zoiets raars, ong. een centimeter hoog, met een puntig uitsteeksel.
Het volgende stukje is ook maar een paar centimeter groot, met allemaal gaatjes.
Het volgende betreft twee stukjes bot, elk ongeveer 2 à 3 cm groot.
En de laatste foto is volgens mij een dolfijnetand maar ik zou het graag zeker weten.
Hopelijk zijn het niet teveel foto's ineens. Alvast bedankt voor jullie hulp.
Groetjes, Fabienne.
- notorynchus
Antw: Onbekende vondsten Kaloot
5-10 lijken me stukjes krabbenschaar , maar 10 kan ook een chimaera tandplaat zijn ( hoewel , heb nog nooit een ronde gezien).
De laatste foto is idd. dolfijn.Een mooie vondst voor Kaloot
Frederik
De laatste foto is idd. dolfijn.Een mooie vondst voor Kaloot

Frederik
Antw: Onbekende vondsten Kaloot
--------------------------------------------------------------------------------
Hallo iedereen,
Het tweede fossieltje is nog geen centimeter groot en ik heb totaal geen idee wat het zou kunnen zijn.
Ik veronderstel dan dat de 1e en 2e foto van hetzelfde bot zijn.
Volgens mij is het een radius (spaakbeen)
als er aan die radius aan de binnekant nog een richel vast gegroeid zit, is hij zeker van een runderachtige Dat zijn resten van de ulna (ellepijp).
Bij runderen groeit die aan de <radius> bij paarden is die veel minder vergroeid.
Een hint,lag bij je foto's een maatlatje zodat we beter de kunnen inschatten hhoe groot iets is.
Verder staan er verschillende stukjes krabbeschaar bij je foto's
--------------------------------------------------------------------------------
Hallo iedereen,
Ik veronderstel dan dat de 1e en 2e foto van hetzelfde bot zijn.
Volgens mij is het een radius (spaakbeen)
als er aan die radius aan de binnekant nog een richel vast gegroeid zit, is hij zeker van een runderachtige Dat zijn resten van de ulna (ellepijp).
Bij runderen groeit die aan de <radius> bij paarden is die veel minder vergroeid.
Een hint,lag bij je foto's een maatlatje zodat we beter de kunnen inschatten hhoe groot iets is.
Verder staan er verschillende stukjes krabbeschaar bij je foto's
Theo