Prepareren zee-egel met KOH
Prepareren zee-egel met KOH
Heeft iemand hier ervaring van het behandelen van een zee-egel met KOH?Ik kan redelijk goedkoop aan dit spul komen en weet dat het link spul is.Maar ben wel benieuwd naar het resultaat van een behandeling
- tandenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Antw: Prepareren zee-egel met KOH
Er zijn in het verleden goede handleidingen verschenen hier op 't forum, die je ongetwijfeld zal terugvinden met de zoekfunctie.
"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.
Antw: Antw: Prepareren zee-egel met KOH
Ok dank voor de tip.Heb het juiste topic gevondentandenzoeker schreef:
Er zijn in het verleden goede handleidingen verschenen hier op 't forum, die je ongetwijfeld zal terugvinden met de zoekfunctie.
[Bewerkt door Erik-B op 21-09-2009 om 19:28 NL]
-
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 8 times
Hoi Erik,
Ik probeer uit te vogelen hoe het KOH werkt, hopelijk is er een veiliger alternatief.
Chemisch gezien kan het KOH geen kalk oplossen, en natronloog (NaOH) werkt niet. Ik vermoed dat het hier om een fysisch proces gaat. In de vakliteratuur (www.sciencedirect.com) is hier helaas absoluut niets over te vinden.
Ik zal nog een aantal alternatieven proberen, ik hou je op de hoogte.
Ik probeer uit te vogelen hoe het KOH werkt, hopelijk is er een veiliger alternatief.
Chemisch gezien kan het KOH geen kalk oplossen, en natronloog (NaOH) werkt niet. Ik vermoed dat het hier om een fysisch proces gaat. In de vakliteratuur (www.sciencedirect.com) is hier helaas absoluut niets over te vinden.
Ik zal nog een aantal alternatieven proberen, ik hou je op de hoogte.
De met jouw KOH behandelde Cylindrica is super geworden.Zo mooi krijg je ze met azijn en afborstelen niet.Hopelijk vind je een minder gevaarlijke manier om egels te behandelen.Want het is idd link spul.Ik zal 1 foto plaatsen als de egel helemaal is behandeldt
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Hoi Erik,
mooi resultaat. Ook de tubercels mooi te zien.
Groet
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Ook de plaatsen waar schelpen zich na het sterven van de egel zich hebben aangehecht zijn mooi te zien.Ik gebruik het spul niet langer dan 5 uur.Werkt super.Maar gebruik veiligheidsbril,handschoenen,oude kleren(liefst in combi met leren schort) en eigenlijk is een gasmasker ook een pre.Maar ik weet nu wat de resultaten zijn op materiaal uit Rheine.Ben benieuwd of je zo ook sponzen uit Misburg kunt behandelenGerrit-Jan schreef:
Hoi Erik,
Groet
- Gerrit-Jan
- Contacteer:

Erik-B schreef:
... ik gebruik veiligheidsbril, handschoenen, oude kleren (liefst in combi met leren schort) en eigenlijk is een gasmasker ook een pre.

Zo ongeveer dus!!
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
BijnaGerrit-Jan schreef:Erik-B schreef:
... ik gebruik veiligheidsbril, handschoenen, oude kleren (liefst in combi met leren schort) en eigenlijk is een gasmasker ook een pre.
Zo ongeveer dus!!