Regulaire zee-egel uit het Maastrichtse
Regulaire zee-egel uit het Maastrichtse
Beste mensen,
http://www.paleontology.nl/~Maastricht/DSC_3115.jpg
Wie kan mij vertellen welke soort het is?
De egel komt (denk ik) uit de kalksteen van Lixhe (dat is mij beste gok, gevonden ex situ)
Het stuk is flink gerepareerd. Iemand had het uit zijn of haar klauwen laten vallen (grrrr) en toen was de helft die je links op de foto ziet helemaal weggeslagen. sommige stukje ontbreken sindsdien en die heb ik niet weer kunnen vinden. Bij de reparatie ben ik als volgt te werk gegaan: eerst heb ik heel voorzichtig alle stukje op hun plaats gelijmd. De kalk zelf was vergruisd dus de ontstane holle ruimte heb ik opgevuld met een zelfgemaakte cement. Toch eeuwig zonde. de lijmvlekken zijn vooral naar.
Hoe dan ook. De soort, dat wil ik graag weten
Hartelijk dank,
Casper
http://www.paleontology.nl/~Maastricht/DSC_3115.jpg
Wie kan mij vertellen welke soort het is?
De egel komt (denk ik) uit de kalksteen van Lixhe (dat is mij beste gok, gevonden ex situ)
Het stuk is flink gerepareerd. Iemand had het uit zijn of haar klauwen laten vallen (grrrr) en toen was de helft die je links op de foto ziet helemaal weggeslagen. sommige stukje ontbreken sindsdien en die heb ik niet weer kunnen vinden. Bij de reparatie ben ik als volgt te werk gegaan: eerst heb ik heel voorzichtig alle stukje op hun plaats gelijmd. De kalk zelf was vergruisd dus de ontstane holle ruimte heb ik opgevuld met een zelfgemaakte cement. Toch eeuwig zonde. de lijmvlekken zijn vooral naar.
Hoe dan ook. De soort, dat wil ik graag weten

Hartelijk dank,
Casper
Post mortem we sort 'em!
- Pachydiscus
- Been thanked: 11 times
Antw: Regulaire zee-egel uit het Maastrichtse
Tsjonge, ik lees hier wel vaker dat mensen iets laten vallen en dat het breekt... 
Nee, zonder gekheid..ik vermoed dat het een Gauthieria pseudoradiata is uit de Kalksteen van Vijlen. Ex situ is altijd moeilijk, maar hij komt geregeld voor in de Kalksteen van Vijlen. Vandaar...

Nee, zonder gekheid..ik vermoed dat het een Gauthieria pseudoradiata is uit de Kalksteen van Vijlen. Ex situ is altijd moeilijk, maar hij komt geregeld voor in de Kalksteen van Vijlen. Vandaar...
Digger
Antw: Regulaire zee-egel uit het Maastrichtse
Kalksteen van Vijlen is natuurlijk mogelijk. Ik heb hem wel behoorlijk bovenin de groeve gevonden (jeweetwel die bij Hallembaye). 't Is net een beetje de grens, Vijlen/Lixhe. Maar als je zegt dat de kalksteen van Vijlen het meest waarschijnlijke is dan geloof ik je graag. Bedankt voor de determinatie! hij lijkt idd prima op foto's van deze soort.
Hartelijke groeten,
Casper
Hartelijke groeten,
Casper
Post mortem we sort 'em!