Mini, mini tandje, met 3 bolletjes.
Mini, mini tandje, met 3 bolletjes.
Hallo formleden, deze tand (als het er een is)? , heb ik gevonden in de resu, van het Antwerpse.
Weet iemand wat het voor iets het is?
Tand is 5mm lang en 3mm hoog en 3mm dik.
Het zijn eigenlijk 3 bolletjes op een wortel, 1 ervan is afgebroken.
Groeten John.
SeeYou!
Antw: Mini, mini tandje, met 3 bolletjes.
Hey John,
Is deze niet vooral mini omdat 'ie is afgesleten/-gebroken?
Groeten!
Is deze niet vooral mini omdat 'ie is afgesleten/-gebroken?
Groeten!
wie zoekt zal vinden
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Pardon maar kun jij dit toelichten of is dit er ook zo een in de categorie "de enige zinnige optie is..." 
Niet dat ik er verstand van heb maar ik zie alleen een wortel met drie afgebroken tandspitsen
Groet

Niet dat ik er verstand van heb maar ik zie alleen een wortel met drie afgebroken tandspitsen

Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Hehe
Het toelichten laat ik dit keer maar even aan iemand anders over, ik heb mij al druk genoeg gemaakt met die al-dan-niet-staartstekel
Maar ik ben het wel eens met Lanselot.
Als ik het goed zie is alleen een zijspitsje afgebroken, en is de hoofdspits en de andere zijpsits compleet? Erg goed is het niet te zien.
Maar de vorm doet me inderdaad erg denken aan enkele posterieure Odontaspididae die ik in mijn verzameling heb. 't zijn dikwijls onooglijke tandjes dus kan kloppen
Hartelijke groet,
Casper
Het toelichten laat ik dit keer maar even aan iemand anders over, ik heb mij al druk genoeg gemaakt met die al-dan-niet-staartstekel

Als ik het goed zie is alleen een zijspitsje afgebroken, en is de hoofdspits en de andere zijpsits compleet? Erg goed is het niet te zien.
Maar de vorm doet me inderdaad erg denken aan enkele posterieure Odontaspididae die ik in mijn verzameling heb. 't zijn dikwijls onooglijke tandjes dus kan kloppen

Hartelijke groet,
Casper
Post mortem we sort 'em!
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Antw: Mini, mini tandje, met 3 bolletjes.
Casper schreef:
ik ben het wel eens met Lanselot.De vorm doet me inderdaad erg denken aan enkele posterieure Odontaspididae die ik in mijn verzameling heb. 't zijn dikwijls onooglijke tandjes dus kan kloppen
Hartelijke groet,
Casper
Hoi Casper,
deze keer bind ik niet zo snel in. Zijn "de vorm" en "het is een onogenlijk ding" voldoende argument?. Aan welke kenmerken heb jij jou exemplaren dan gedetermineerd?
No offence he

Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Antw: Antw: Mini, mini tandje, met 3 bolletjes.
Casper schreef:
Hehe
Hartelijke groet,
Casper
Hoi casper op foto 2 en 4 zie je dat de tand heel en rond loopt (niet de wortel dus), bij 1 en 3 minder, alleen een zijspits mis ik, rest tand heel.
Groeten John.
SeeYou!
Antw: Antw: Antw: Mini, mini tandje, met 3 bolletjes.
Gerrit-Jan schreef:
Hoi Casper,
deze keer bind ik niet zo snel in. Zijn "de vorm" en "het is een onogenlijk ding" voldoende argument?. Aan welke kenmerken heb jij jou exemplaren dan gedetermineerd?
No offence he
Groet
Gerrit-Jan,
Beledigingen, daar doen wij beschaafde mensen toch niet aan?

Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik mijn tandjes heb gedetermineerd op basis van Somniosus' commentaar op foto's van gelijkende tandjes dat dikwijls deze strekking heeft: "Posterior odontaspid"
Posterior Lamniform dan, komt dat wel door de beoordelingscommisie?

Hartelijke groet,
Casper
Post mortem we sort 'em!