Determinatie ''Chinees Staatsgeschenk''
- Carboon
- Has thanked: 440 times
- Been thanked: 527 times
Determinatie ''Chinees Staatsgeschenk''
Hey allemaal,
Geen planten fossiel dit keer, maar ben gewoon heel benieuwd. Onlangs kreeg ik dit van een vriendin. D'r vader had het van China gekregen als staats- geschenk; ja, serieus

"Trilobite is a kind of arthropod living in the sea. It lived in the cambrian period of 500 million years ago and began to die out in the mesozoic era, ruling the sea for a long time as much as 300 million years. Trilobite fossils were found in bamboo-leave-formed grey rocks and elephant-formed, ordovician lime rocks. They are very rare and marvelous, among which there are also butterfly worms, bat worms, Zhuang's worms and Haolishan worms. The fossils (including rocks and worms) were roughly formed 500-600 million years ago. They came into being after the carbonate rocks and shale, which ware deposited in the shallow sea, were crashed by foreign forces such as earthquake and tsunami. They are a rare geological wonder and have extremely high value of collection."
Nu is dit natuurlijk een lollig stukje tekst zo, maar ik ben best benieuwd met wat ik hier nu werkelijk te maken heb. Is er iemand bekend met het type gesteente op de foto's hierboven? Welke soorten zitten er op het stuk (zowel trilobieten als 'wormen')? Misschien zelfs iets bekend over de vindplaats en ouderdom?
Alvast bedankt voor de hulp!
Ciao!
Tim
[Bewerkt door Carboon op 29-09-2009 om 19:49 NL]
Op zoek naar groen in het zwart.
- Carboon
Antw: Determinatie ''Chinees Staatsgeschenk''
Bump! 
Heeft niemand een idee? Wel jammer; had gehoopt dat de trilobietenmensen hier me misschien verder konden helpen...
Nog een linkje dat ik gevonden heb:
http://www.diytrade.com/china/4/product ... rafts.html
Ciao! Tim

Heeft niemand een idee? Wel jammer; had gehoopt dat de trilobietenmensen hier me misschien verder konden helpen...
Ciao! Tim
Antw: Antw: Determinatie ''Chinees Staatsgeschenk''
Neen, geen gedacht!Carboon schreef:
Bump!
Ciao! Tim
Batworms, bestaan, maar ik dacht dat het geen wormen waren. Je ziet de vleugels van Batman, hé! Ik heb het al eens gezien, is dus wel eens terug te vinden.
Duys
Ao defeats the Batworms of the Asteroid Archipelago. (Doctor Who). 1509907327- Ao dies, though legends that he will return persist on Gallifrey for ...
of deze http://wiki.mydigiview.com/index.php?title=Batworm
HAHAA
Zo dit noem ik nog eens hulpvol, groetjes Tim!
PS Mocht je interesse om te ruilen hebben?
[Bewerkt door Duys op 02-10-2009 om 17:43 NL]
Vooral die twee pygidiums met die 'stekels' zijn heel apart.
Ik zie ook nog twee cranidiums liggen en een ander groter pygidium.
En nog veel meer, maar dat wordt minder duidelijk.
Tijdvak mogelijk Siluur of Devoon.
Zonder gegevens wetenschappelijk waardeloos.
Ik zie ook nog twee cranidiums liggen en een ander groter pygidium.
En nog veel meer, maar dat wordt minder duidelijk.
Tijdvak mogelijk Siluur of Devoon.
Wees nieuwsgierig - Stephen Hawking
De soortnaam van de trilobietenpygidium met twee stekels is Drepanura.
Volgens mij zeggen de Chinezen zelf dat het uit het Cambrium komt, en uit de Shantung provincie, of dit ook klopt kan ik niet beamen.
Met Google vind je misschien nog wel wat meer.
-Mark
Volgens mij zeggen de Chinezen zelf dat het uit het Cambrium komt, en uit de Shantung provincie, of dit ook klopt kan ik niet beamen.
Met Google vind je misschien nog wel wat meer.
-Mark
@ MarkW: Ik denk dat je dan de geslachtsnaam bedoelt waarvan het gesteente idd uit het Cambrium zou moeten komen.
Wees nieuwsgierig - Stephen Hawking
Ah bedankt, dat klopt.
Ik kon al niet op de juiste vertaling voor "Genus" komen..
Ik kon al niet op de juiste vertaling voor "Genus" komen..
- Carboon
Wow!
Ben je er een weekendje niet, direct een hele berg reacties als je terug komt. Leuk!
@ Erwin: Haha, bedankt voor de link, duurde zelfs even voor ik het door had... Qua ruilen wil ik eerst even overleggen met degene van wie ik het stuk gekregen heb; vind het niet leuk om zonder toestemming een cadeau ter ruiling aan te bieden.
Vind het net zo jammer als jij, geloof me.
P.S. Heb je andere post (planten) gezien en zal morgen er eens rustig voor gaan zitten
.
@ Mark: Bedankt voor de tip! Ga denk ik zo maar eens de (digitale) universiteits-bibliotheek doorspitten op het genus Drepanura uit (Shantung province) China; kijken wat ik allemaal tegenkom daar. Als er wat nuttigs uit komt laat ik het zeker weten!
Nogmaals bedankt allemaal!
Ciao!
Tim

@ Erwin: Haha, bedankt voor de link, duurde zelfs even voor ik het door had... Qua ruilen wil ik eerst even overleggen met degene van wie ik het stuk gekregen heb; vind het niet leuk om zonder toestemming een cadeau ter ruiling aan te bieden.
@ Alfer: Ben ik me terdege van bewust, vandaar ook hier m’n vraag naar mogelijke verdere informatie. En ik kan natuurlijk niets doen aan de staat van de gegevens als ik iets cadeau krijg hé?Alfer schreef:

P.S. Heb je andere post (planten) gezien en zal morgen er eens rustig voor gaan zitten

@ Mark: Bedankt voor de tip! Ga denk ik zo maar eens de (digitale) universiteits-bibliotheek doorspitten op het genus Drepanura uit (Shantung province) China; kijken wat ik allemaal tegenkom daar. Als er wat nuttigs uit komt laat ik het zeker weten!
Nogmaals bedankt allemaal!
Ciao!
Tim