Trilo of Bivalve uit Weinsheim
Trilo of Bivalve uit Weinsheim

Deze steen is gevonden in een aarden wal te Weinsheim (gestorte grond). De afdruk heeft weg van een Trilo, maar lijkt wellicht ook op die van een Bivalve. Wie geeft uitsluitsel. Ik vermoed dat het geen Trilo is omdat een duidelijke drie-deling ontbreekt, maar toch...
Bericht opnieuw geplaatst, nu met uitvergroting afdruk.
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Trilo of Bivalve uit Weinsheim
Ik meen dit toch te herkennen als een afdruk van een helft van een trilobieten-pygidium. Het is moeilijk te zeggen waarom. Rechts zie je dat de ribbels overgaan in een gladde rand, iets wat je bij brachiopoden niet op deze manier ziet (ribbels lopen doorgaans door tot aan de rand). Ook meen ik afdrukken van prosopon ('pukkels') te zien, maar dat kan ik niet zeker zeggen.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Hallo Stijn,
Het stuk is inderdaad overwoekert, maar er vallen nog wel stukjes trilo te vinden. (Ik vind er ieder jaar wel een paar). Het beste is om echt op de akkers te zoeken, als dat kan. Daar heb ik zo'n 2 emmers vol koralen vandaan! Ik ben er volgende week weer... Dus ik zal nog even een kijkje nemen.
Groeten,
Tim
Het stuk is inderdaad overwoekert, maar er vallen nog wel stukjes trilo te vinden. (Ik vind er ieder jaar wel een paar). Het beste is om echt op de akkers te zoeken, als dat kan. Daar heb ik zo'n 2 emmers vol koralen vandaan! Ik ben er volgende week weer... Dus ik zal nog even een kijkje nemen.
Groeten,
Tim
Nur indem man sich über das Bekannte
völlig verständigt hat, kann man
miteinander zum Unbekannten
fortschreiten.
völlig verständigt hat, kann man
miteinander zum Unbekannten
fortschreiten.
Hallo mensen,
Bedankt voor de reacties tot zover! Vooralsnog hou ik het even op een trilobiet...
Stijn, t.o.v. de situatie van augustus is er waarschijnlijk weer grond gestort en is er ook (af)gegraven. Er ligt dus weer redelijk wat voor het 'uitzoeken en oprapen'.
Afgelopen weekend veel koralen en brachiopoden gevonden een een paar stukjes trilo. Met name dus in het 'verse' gedeelte.
Dus Tim ook veel geluk volgende week!
Groet,
Marcel
[Bewerkt door beaker op 14-10-2009 om 16:06 NL]
Bedankt voor de reacties tot zover! Vooralsnog hou ik het even op een trilobiet...
Stijn, t.o.v. de situatie van augustus is er waarschijnlijk weer grond gestort en is er ook (af)gegraven. Er ligt dus weer redelijk wat voor het 'uitzoeken en oprapen'.
Afgelopen weekend veel koralen en brachiopoden gevonden een een paar stukjes trilo. Met name dus in het 'verse' gedeelte.
Dus Tim ook veel geluk volgende week!
Groet,
Marcel
[Bewerkt door beaker op 14-10-2009 om 16:06 NL]