Mensenkaakje
Mensenkaakje
Hoi Iedereen,
Ik heb een tijdje geleden dit kaakje gekocht. De verkoper zij dat het een mensenkaakje uit de ijstijd was. Kan dit kloppen. Helaas is de vindplaats niet bekend.
[Bewerkt door mammalboy op 07-07-2005 om 11:46 NL]
Ik heb een tijdje geleden dit kaakje gekocht. De verkoper zij dat het een mensenkaakje uit de ijstijd was. Kan dit kloppen. Helaas is de vindplaats niet bekend.
[Bewerkt door mammalboy op 07-07-2005 om 11:46 NL]
zoeken is leven, leven is zoeken
Antw: Mensenkaakje
Hoi Mammalboy
Kun je iets meer info geven, de maten van het kaakje en de kies, komt het uit Nederland of daarbuiten en welke ijstijd bedoelde de verkoper?
Voor zover bekend zijn er in Nederland geen vondsten gedaan van mensen uit de laatste ijstijd (Weichselien). Er zijn wel stenen werktuigen gevonden, maar geen botmateriaal. In duitsland komen uit die tijd wel neanderthalerresten naar boven, dus de kans is aanwezig dat ze ook in Nederland waren (tis maar een dagje lopen tussen nl en dld), maar tot dusver is er nog niets gevonden.
Kun je iets meer info geven, de maten van het kaakje en de kies, komt het uit Nederland of daarbuiten en welke ijstijd bedoelde de verkoper?
Voor zover bekend zijn er in Nederland geen vondsten gedaan van mensen uit de laatste ijstijd (Weichselien). Er zijn wel stenen werktuigen gevonden, maar geen botmateriaal. In duitsland komen uit die tijd wel neanderthalerresten naar boven, dus de kans is aanwezig dat ze ook in Nederland waren (tis maar een dagje lopen tussen nl en dld), maar tot dusver is er nog niets gevonden.
\"I have called this principle, by which each slight variation, if useful, is preserved, by the term Natural Selection\" - Charles Darwin
er staat een ID op het fossiel geklad, misschien zegt dat iets over de vindplaats??
Ro=Roemenië?
Groeten, Casper
Ro=Roemenië?
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
Dit is een foto van het kauwvlak. De vakjes zijn 1 bij 1. Ik moet nog wel navragen waar hij vandaan komt en uit welke ijstijd.
Gr. Ivo
[Bewerkt door mammalboy op 07-07-2005 om 13:01 NL]
Gr. Ivo
[Bewerkt door mammalboy op 07-07-2005 om 13:01 NL]

Herkomst is belangrijk.Onze Noordzee ligt vol met menselijke resten (ramp-schipbreuk-oorlogsslachtoffer)
Je kan zien dat dit stukje kaak nog jong is.De kroon is niet echt fossiel(hooguit middeleeuws.)
Heb gisteren nog een stuk schedel geruild die meneer had hem gekocht voor neushoorn.
Nog even nazien maar is wellicht (90%)rund.
Het enige waar je zeker van kan zijn is dat het mensenkaak is...de rest??
Theo
- FransFrenken
- Contacteer:
dat idee had ik nou ook.....
Kijk ook eens op mijn website :
http://people.zeelandnet.nl/sharke/
http://people.zeelandnet.nl/sharke/
dus je wil zeggen dat je denkt dat er een vulling in zit?
Gr. Ivo
Gr. Ivo