USA tripreport dag 7

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
digging for it
Contacteer:
USA tripreport dag 7

Bericht door digging for it » 08 nov 2009, 17:45

Vandaag alweer dag 7. Het gaat erg hard. Vanochtend dus weer vroeg op, want we gaan naar de Belgrade groeve in Onslow. Hier hebben ze afgelopen jaar goed gevonden, dus we hopen dit te kunnen herhalen. Bij de mijn aangekomen hebben we ons weer netjes aangemeld en ook hier werden we weer door een privé gids naar de locatie gebracht. Snel stoof iedereen alle kanten op om maar weer de mooiste dingen te vinden. Al vrijwel meteen vond ik een kleine Great white, maar daarna waren de vondsten helaas niet meer zo geweldig. Overigens werden er door de anderen wel super vondsten gedaan. Zo vonden we o.a. erg veel krokodillen tanden waarbij Geert er een vond van de top krokodil die toen geleefd moet hebben, een monster van een tand. Ook walter vond een mooie, Jan vond er 3 (waarvan hij er een aan mij schonk) en ook Rene de voogd vond er een. Omdat de vondsten op deze plek wat tegenvielen maar snel vertrokken naar de volgende locatie in de mijn. Hier lag nieuw materiaal en dat zou dus wel eens beter kunnen zijn. Toen we er aankwamen was er al een Amerikaan aan het zoeken, maar wat hij ons aan vondsten liet zien was niet erg hoopvol. Het waren wel 5 tandjes in 2 uur tijd. Wij dus weer snel aan het zoeken, maar eigenlijk vonden we niets. Behalve natuurlijk…………………………………………..Rene van de Vliet. Hij maakt de wat slappe start hier ruimschoots goed en vond dan ook 4 auriculatussen, waarvan een bijna perfecte (hij zou er 500 foto’s van maken om ze op het forum te plaatsen). Telkens wees Rene ons weer op een plek waar hij er een gevonden had, maar als wij die kant op liepen lag er echts niets meer. Dus uiteindelijk maar weer terug naar de eerste locatie. Hier werden toch nog wel veel leuke kleine tandjes gevonden. Vrijwel op het laatst vond ik hier ook nog een leuke huidstekel van een rog, echter bij het optillen brak hij in 3 stukken uit elkaar (gelukkig was hij wel te repareren). Rene van Vliet (natuurlijk hij, en wie anders) vond hier ook nog het onderwerp wat wij uiteindelijk gekozen hebben tot de vondst van deze trip. Hierbij keken we naar compleetheid, zeldzaamheid (zowel in het algemeen als wat vondsten tijdens deze trip betrof), en het aantal wow en aaah kreten. Misschien meld Rene het dus wel wat het geworden is, maar misschien moeten jullie ook wel wachten tot na alle tripreporten. Al met al was het echter weer een erg gezellige geslaagde dag.

Groeten Patrick

digging for it
Contacteer:
Antw: USA tripreport dag 7

Bericht door digging for it » 08 nov 2009, 17:52

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto 1: Groundshot van een Hemipristis
Foto 2: Overzicht van de mijn
Foto 3: Jan in aktie
Foto 4: Groundshot van de huidstekel. Je ziet al een barst in het midden.

Hoewel er misschien niet erg veel gevonden was, was de kleur en kwaliteit van de tandjes hier wel erg super.

Groeten Patrick

rickiee

Bericht door rickiee » 08 nov 2009, 18:06

leuk verslag :)
het blijft leuk om te lezen al die trips
groet rick

Nikki

Bericht door Nikki » 08 nov 2009, 20:49

Mooie vakantie voor jullie,
mooie verslagen voor ons.
Alle lof.
Groet Nikki.

Wally

Bericht door Wally » 08 nov 2009, 23:00

dag 7,Belgrade.Persoonlijk één van favorieten.Hier word niet zo veel gevonden maar wel prachtig materiaal.Eerst werden we afgezet aan de zelfde storthopen van vorig jaar.Deze waren uiteraard nu goed verweerd maar de vonsten vielen wat tegen.Aan de overzijde van de groeve lag nieuw materiaal dus vlug daarheen.ook hier niet te veel vondsten.Enkele dagen regen hieroverheen zou wonderen verrichten.Een beetje verder lagen oudere storthopen,dan daar maar eens zoeken zeker.Opeens was Rene verdwenen.Als een echte jachthond had hij prooi geroken en wat voor prooi!!
Uiteindelijk maar terug naar het begin gereden en daar nog wat afgezocht.
Op de terugweg nog een foto genomen van ons motelletje voor volgend jaar. :D

Wally

[Bewerkt door Wally op 08-11-2009 om 23:00 NL]

Wally

Bericht door Wally » 08 nov 2009, 23:04

Afbeelding

Afbeelding

foto 1:ons volgend motelletje
foto 2:s'avonds eten in de pizza inn

Wally

Wally

Bericht door Wally » 08 nov 2009, 23:07

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

foto' van de vondsten die dag.

Wally

arendsoog

Bericht door arendsoog » 08 nov 2009, 23:31

Hallo,

Hoe lang zou 'ie ons nog in spanning laten...? Tijdens de bijeenkomst van de "Amerika-gangers" ook geen woord erover. Ik ben echt benieuwd...
't Is wel geen prijsvraag, maar ik gok een "Ric" - een hele grote, blauwe en 100 % compleet...

Groeten!

wie zoekt zal vinden

arendsoog

Bericht door arendsoog » 08 nov 2009, 23:36

Hallo,

Hoe lang zou 'ie ons nog in spanning laten...? Tijdens de bijeenkomst van de "Amerika-gangers" ook geen woord erover. Ik ben echt benieuwd...
't Is wel geen prijsvraag, maar ik gok een "Ric" - een hele grote, blauwe en 100 % compleet...

Groeten!

wie zoekt zal vinden

gigi

Bericht door gigi » 08 nov 2009, 23:57

Hoi,

Ben ook wel benieuwd, na zoveel mooie tanden
e.d. zou ik het ook nt weten.
Mijn favoriet is toch wel het 'zieke tandje' van Rene.

Groeten

Minilodon

Gesloten