Mensenkaakje
Antw: Antw: Mensenkaakje
Het lijkt er id wel op, alleen dat is eits van de laatste eeuw. Als het zo is is het kaakje niet ouder als 70 jaar.mammalboy schreef:
dus je wil zeggen dat je denkt dat er een vulling in zit?
Gr. Ivo
God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!
Antw: Mensenkaakje
ik kan het niet heel goed zien, maar die zilverachtige schijn is toh wel raar... Kan een amalgaam zijn of een zilverneerslag.
If so, dan is het niet zo oud...
If so, dan is het niet zo oud...
De tand is erg afgesleten. Typish iets dat tot de late middeleeuwen veel voorkwam, daarna minder omdat ons voedsel zachter werd!
Ook is de hele tand donkergrijs, ik zie zo direct geen vulling?!?
Het is in ieder geval een mens bovenkaakfragment.
De vondstomstandigheden zijn bij mens fossielen heel belangrijk omdat a.d.h.v. de omgeving grond etc. vaak de ouderdom wordt bepaald.
Nu blijft het mensfossiel ergens tussen late middeleeuwen en de steentijd.
Voor Neanderthaler lijkt mij het e.e.a. te fragiel.
Groeten..........
Ook is de hele tand donkergrijs, ik zie zo direct geen vulling?!?
Het is in ieder geval een mens bovenkaakfragment.
De vondstomstandigheden zijn bij mens fossielen heel belangrijk omdat a.d.h.v. de omgeving grond etc. vaak de ouderdom wordt bepaald.
Nu blijft het mensfossiel ergens tussen late middeleeuwen en de steentijd.
Voor Neanderthaler lijkt mij het e.e.a. te fragiel.
Groeten..........
When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.
Once you've got heat, you can do everything!
Once you've got heat, you can do everything!
- Jan Losser
Heeft de tand twee of vier wortels, dat is op de foto slecht te zien. Er zijn namelijk meer dieren met knobbelkiezen
Zonder verleden geen toekomst
Zoals eerder al op dit forum gezegd is het illegaal om als particulier menselijke resten thuis te hebben.
Er zit een vondstnummer op het fragment. Dat nummer kan je gebruiken om de locatie van de vindstplek te achterhalen.
Er zit een vondstnummer op het fragment. Dat nummer kan je gebruiken om de locatie van de vindstplek te achterhalen.
Whatever you can do, or dream you can, begin it. In boldness lies genius, power and magic.
Goethe
Goethe
- Jan Losser
Vier dan moet het dus bijna mens zijn, als het stuk niet geconserveerd is kun je datering overwegen.
Zonder verleden geen toekomst
jan losser schreef:
Vier dan moet het dus bijna mens zijn, als het stuk niet geconserveerd is kun je datering overwegen.
Even een vraagje in het algemeen: Denken jullie dat het nu uit de ijstijd komt?
zoeken is leven, leven is zoeken
Als je goed kijkt zijn de twee kaakjes hetzelfde(struktuur niet onder en bovenkaak),de wortel is eveneens bruin.De kroon is wit(nog altijd voor de twee).Enkel als je het van boven uit bekijkt is je kies donker.
Kaakfragmenten die uit de Noordzee komen en een respectabele ouderdom hebben,hebben vaak die verkleuring.is dus mogelijk ouder.
Een kaak waarvan de vindplaats niet geweten is,over de conservering niets geweten is,is die fossiel?
Ik heb over een paar maanden terug een paar beenderen van een Merovinger mogen bekijken en betasten.Als een pluimpje...zo licht Zo fragiel.
Als je de middelen hebt kan je zekerheid hebben met een daterings proef.(kost wel een aardige duit).Persoonlijk zou ik het niet doen omdat de vindplaats niet is gekend,en het dus WETENSCHAPPELIJK(vies woord) niet interessant is.
Aan de andere kant zijn er wel een paar stukjes in mijn verzameling waar wel ondezoek is op gedaan.(in naam van de wetenschap)Is wel al een aantal jaren lopende
Nuchter overwegen en eens een bezoekje brengen aan Naturalis of een bijeenkomst van WPZ
Kaakfragmenten die uit de Noordzee komen en een respectabele ouderdom hebben,hebben vaak die verkleuring.is dus mogelijk ouder.
Een kaak waarvan de vindplaats niet geweten is,over de conservering niets geweten is,is die fossiel?
Ik heb over een paar maanden terug een paar beenderen van een Merovinger mogen bekijken en betasten.Als een pluimpje...zo licht Zo fragiel.
Als je de middelen hebt kan je zekerheid hebben met een daterings proef.(kost wel een aardige duit).Persoonlijk zou ik het niet doen omdat de vindplaats niet is gekend,en het dus WETENSCHAPPELIJK(vies woord) niet interessant is.
Aan de andere kant zijn er wel een paar stukjes in mijn verzameling waar wel ondezoek is op gedaan.(in naam van de wetenschap)Is wel al een aantal jaren lopende
Nuchter overwegen en eens een bezoekje brengen aan Naturalis of een bijeenkomst van WPZ
Theo
Ik las laatst dat het je wel menselijke resten in huis mag hebben,maar op bepaalde voorwaarden???cru84 schreef:
Zoals eerder al op dit forum gezegd is het illegaal om als particulier menselijke resten thuis te hebben.
http://www.uitvaart.nl/index.php?s_page_id=199%3f
Boukje :-)