Morgen naar Sauerland.
Morgen naar Sauerland.
Hallo,
Morgen ga ik naar Sauerland om fossielen en mineralen te vinden. Ik ga met de stenenclub waar ik lid van ben. Nou is mijn vraag wat is er zoal te vinden. Ik heb gehoord dat we naar mineralen gaan zoeken, maar kun je daar ook fossielen zoeken?
Alvast bedankt,
Rob
Morgen ga ik naar Sauerland om fossielen en mineralen te vinden. Ik ga met de stenenclub waar ik lid van ben. Nou is mijn vraag wat is er zoal te vinden. Ik heb gehoord dat we naar mineralen gaan zoeken, maar kun je daar ook fossielen zoeken?
Alvast bedankt,
Rob
groet,
Yma van den Driest
Yma van den Driest
Antw: Morgen naar Sauerland.
Ik weet de naam zo niet meer (heb net eergisteren het papiertje waar dat op stond weggegooid bij het opruimen van mijn kamer, das ook toevallig!), maar er is een enorme groeve in sauerland waar inderdaad veel mineralen worden gevonden, zoals mooie grote calcietkristallen en dergelijke. volgens mij wkunnen daar ook fossielen gevonden worden, maar dat weet ik niet zeker.
Groeten, Casper
[Bewerkt door Casper op 09-07-2005 om 18:12 NL]
Groeten, Casper
[Bewerkt door Casper op 09-07-2005 om 18:12 NL]
Post mortem we sort 'em!
En rob, nog wat gevonden?
ik weet de naam van de groeve waar ik het over had weer, lahrman. het schoot me zo ineens te binnen. er zijn daar veeeeel calcietkristallen te vinden.
Groeten, Casper
ik weet de naam van de groeve waar ik het over had weer, lahrman. het schoot me zo ineens te binnen. er zijn daar veeeeel calcietkristallen te vinden.
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
Ja, ik heb wel wat gevonden. 1 fossiel en de rest mooie grote calciet punten en kristallen, calcietblokjes, groene calciet, fluoriet, markasiet, dolomiet en het fossiel, dat waren 2 schelpafdrukjes. Veel calciet zo te zienn:P. Je moest er wel veel lopen!!
Groeten Rob
Groeten Rob
groet,
Yma van den Driest
Yma van den Driest