ENCI: 9 juli
Antw: ENCI: 9 juli
Oh ja ik had nog een paar vragen.
Weet iemand wat die grijze onderlaag is bij de ENCI?
En wat zijn die soort \"gesmolten harde steen klompen\" die in sommige lagen voorkomen bij Marnebel?
Soms zijn ze kapot geslagen en gespleten dan lijken ze wel op haaientanden
Weet iemand wat die grijze onderlaag is bij de ENCI?
En wat zijn die soort \"gesmolten harde steen klompen\" die in sommige lagen voorkomen bij Marnebel?
Soms zijn ze kapot geslagen en gespleten dan lijken ze wel op haaientanden

Wees nieuwsgierig - Stephen Hawking
- De DinoDolsjes
- Been thanked: 2 times
Antw: Antw: ENCI: 9 juli
Anytime!Alfer schreef:
Nog bedankt voor de tip Paul!
Ik heb alzoveel geleerd van anderen die geheel belangeloos hun info deelden!
Paul
If it doesn't kill you, it makes you
stronger.........and wiser
stronger.........and wiser
Antw: Antw: ENCI: 9 juli
ehhh, ja. Zou je hem op kunnen sturen?somniosus schreef:
@Herman
Je hebt daar beneden aan dat pad toch per toeval geen krabbeschaar laten liggen?? Er lag er daar ééntje, net of iemand het er had achtergelaten....en net wanneer jullie daar waren vertrokken...
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Webmaster www . fossiel . net
Bedoel je die krabbeschaar die zonder schaar ergens onderin de groeve? Die heb ik namelijk uitgehakt,
MVG Lars
MVG Lars
\"Steentjes!\"
:)
:)
Het was zwaar werk om een stukje van de lichtenberg horizont uit te hakken, met ons 3 samen hebben we nog geen vierkante meter kunnen uitgraven... De buit was vrij mager: een stuk of 4 Centrophoroides appendiculatus, een Heterodontus rugosis (die we dan nog een halve meter boven de lichtenberg horizont hebben gevonden), enkele Palaeohypotodus bronni (één zonder schade), één Palaeogaleus faujasi en twee Pseudocorax affinis (1 volledige). En ook nog een top van een tand die we nog niet hebben geïdentificeerd. We hebben ook nog een 5-tal kg materiaal meegenomen, dat gaan we deze namiddag eens uitzeven. Paul, onze (beperkte) ervaring heeft ons geleerd dat ongeveer een derde van de tanden thuis worden gevonden in het materiaal dat je hebt meegenomen (enkel kleine tandjes natuurlijk). Bijkomend voordeel is dat je in de groeve dan niet elk losgehakt stuk moet verkruimelen.De DinoDolsjes schreef:
Na 2.5 uur vruchteloos kappen (geef mij maar Mill) heb ik de moed daar opgegeven en ben naar hogergelegen delen gegaan.
De plaats waar wij zaten te hakken was niet zo interessant, er zaten geen barsten in de mergel die het kappen wat makkelijker maken. Het wordt tijd dat de machines die wand nog eens afgraven...
Ik zal proberen vanavond zal ik wat foto\'s te posten.
mvg
Raf&Kris
Antw: Antw: Antw: ENCI: 9 juli
Euh ik heb dat ding daar mooi laten liggen eigenlijk.webmaster schreef:
ehhh, ja. Zou je hem op kunnen sturen?
Ik vind dan eindelijk een grote Squalicorax pristodontus, maar die moet dan *** juist afbreken diep in de wand toen ik een groot blok uitbrak. Zat juist op de scheidingslijn. Geen spoor van enig missend onderdeel teruggevonden natuurlijk. Grrrrrrrr
Voor de rest zeer MAGER en HARD werken, maar dat is ENCI...
[Bewerkt door webmaster op 13-07-2005 om 11:00 NL]
Voor de rest zeer MAGER en HARD werken, maar dat is ENCI...
[Bewerkt door webmaster op 13-07-2005 om 11:00 NL]
Hier een foto van de losse tanden (k heb er nog enkele in de matrix). Tis zoals somniosus zegt: mager en hard werken... maar soms vind je wel iets prachtigs 

Het is maar wat je mager noemt.
Ik heb een mooie schelp uit staan hakken en een gebroken belemniet(die lieten ze gewoon liggen)en verder nog wat kleins.
Maar ja ik zie mijzelf nog maar als een beginner.
Het gebied is ook zo groot,ik zou er wel een paar weken mee bezig zijn om alles eens nader aan de tand te voelen.
Ik heb een mooie schelp uit staan hakken en een gebroken belemniet(die lieten ze gewoon liggen)en verder nog wat kleins.
Maar ja ik zie mijzelf nog maar als een beginner.
Het gebied is ook zo groot,ik zou er wel een paar weken mee bezig zijn om alles eens nader aan de tand te voelen.
Wees nieuwsgierig - Stephen Hawking
Bij het zeven zijn er nog tanden tevoorschijn gekomen, waaronder deze. Ik vermoed een Archaeolamna kopingensis?