Poll: Een fossiel.net fossielen ruilbeurs?
Poll: Een fossiel.net fossielen ruilbeurs?
Recentelijk is het idee geopperd door Rene van Vliet om eens een ruilbeurs voor fossielen te organiseren.
De huidige commerciële beurzen zijn vooral gericht op mineralen, geslepen steentjes en soms nog erger... Ook worden er veel nep-fossielen verkocht als echt.
Om hier tegenwicht aan te bieden is het idee om met de fossiel.netters een echte fossielen ruilbeurs te organiseren. Zouden jullie daar belangstelling voor hebben? Zijn er mensen die hier nog goede ideeën over hebben?
[Bewerkt door Frederik op 22-06-2010 om 13:03 NL]
De huidige commerciële beurzen zijn vooral gericht op mineralen, geslepen steentjes en soms nog erger... Ook worden er veel nep-fossielen verkocht als echt.
Om hier tegenwicht aan te bieden is het idee om met de fossiel.netters een echte fossielen ruilbeurs te organiseren. Zouden jullie daar belangstelling voor hebben? Zijn er mensen die hier nog goede ideeën over hebben?
[Bewerkt door Frederik op 22-06-2010 om 13:03 NL]
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Antw: Poll: Een fossiel.net fossielen ruilbeurs?
Dit zou inderdaad een goed idee zijn.
Er zijn nogal wat mensen die teleurgesteld zijn na het bezoek aan bepaalde beurzen.
Maar ik zou er toch voor opperen dat er ook kan gekocht worden.
Dit vooral omdat er volgens mij ook wel een aantal mensen zijn die niet zoveel of geen ruilmateriaal hebben.
Op die manier hebben zij ook de kans om hun verzameling uit te breiden.
Verder is het natuurlijk een unieke kans om andere fossielnetters te leren kennen.
Groeten Gio
Er zijn nogal wat mensen die teleurgesteld zijn na het bezoek aan bepaalde beurzen.
Maar ik zou er toch voor opperen dat er ook kan gekocht worden.
Dit vooral omdat er volgens mij ook wel een aantal mensen zijn die niet zoveel of geen ruilmateriaal hebben.
Op die manier hebben zij ook de kans om hun verzameling uit te breiden.
Verder is het natuurlijk een unieke kans om andere fossielnetters te leren kennen.
Groeten Gio
Minilodon
- Carcharoides
- Has thanked: 3 times
- Contacteer:
Oh leuk ja!
Ik zou zeker proberen van de partij te zijn.
Ik zou zeker proberen van de partij te zijn.
Hallo,
Lijkt me een erg leuk idee! Behalve ruilen zou kopen volgens mij ook wel moeten kunnen - iedereen kan daarover zelf beslissen volgens mij. Niet alleen leuk om te ruilen onderling, ook om eens meer gezichten 'achter' dit forum live te kunnen zien trouwens. Bovendien: vooraf zouden we via het forum al een 'inkijkje' kunnen geven in wie met wat komt; dan kun je makkelijker bepalen of het wat zal zijn.
Mocht er iets komen dan zullen we zeker proberen van de partij te zijn.
Groeten, Jan
Lijkt me een erg leuk idee! Behalve ruilen zou kopen volgens mij ook wel moeten kunnen - iedereen kan daarover zelf beslissen volgens mij. Niet alleen leuk om te ruilen onderling, ook om eens meer gezichten 'achter' dit forum live te kunnen zien trouwens. Bovendien: vooraf zouden we via het forum al een 'inkijkje' kunnen geven in wie met wat komt; dan kun je makkelijker bepalen of het wat zal zijn.
Mocht er iets komen dan zullen we zeker proberen van de partij te zijn.
Groeten, Jan
wie zoekt zal vinden
Webmaster, misschien naast de verzamelingfoto's, foto's plaatsen van fossielen die te ruil zijn, zoals jezelf doet via de shop.
Duys
PS Ik heb verre van, de nodige kennis terzake, maar ik heb toch begrepen uit ervaring met een VZW in het verleden, dat zulke beurzen, veel werk inhouden en uiteindelijk zelfs geld kosten(plaats huren)! Energie, zeg maar, die misschien beter anders kan besteedt worden.
[Bewerkt door Duys op 23-11-2009 om 13:38 NL]
Duys
PS Ik heb verre van, de nodige kennis terzake, maar ik heb toch begrepen uit ervaring met een VZW in het verleden, dat zulke beurzen, veel werk inhouden en uiteindelijk zelfs geld kosten(plaats huren)! Energie, zeg maar, die misschien beter anders kan besteedt worden.
[Bewerkt door Duys op 23-11-2009 om 13:38 NL]
Indien enigszins centraal, heb ik zeker interesse en zal ijs en weder dienende aanwezig zijn. Het(ver)kopen binnen redelijke grenzen moet m.i. mogelijk zijn.
groet Kees
fossiel:
bedolven leven
kado verpakt in matrix
feest voor de vinder
(haiku KR)
bedolven leven
kado verpakt in matrix
feest voor de vinder
(haiku KR)
een eerste bedenking die ik hierbij heb is dat er reeds enkele ruilbeurzen en niet zo commerciele beurzen bestaan in Nederland en België. Ik heb al eens gewezen op het feit dat topics over commerciele beurzen meer lezers, antwoorden en geplande samenkomsten krijgen dan topics over niet commerciele beurzen. Hier is zeker werk aan de winkel.
Dat neemt niet weg dat ik het een reuze tof idee vind dat fossiel.net een ruilmoment zou starten. Te meer omdat ruilbeurzen meestal door lokale verenigingen georganiseerd worden (dat is goed hoor), en fossiel.net niet zo geografisch gebonden is. Bijv een keer in Nederland, een keer in Belgie, een keer op de grens tussen de twee, bijv.
Om het commerciele element helemaal weg te nemen ben ik voorstander om enkel ruilen toe te laten.
mvg stijn
Dat neemt niet weg dat ik het een reuze tof idee vind dat fossiel.net een ruilmoment zou starten. Te meer omdat ruilbeurzen meestal door lokale verenigingen georganiseerd worden (dat is goed hoor), en fossiel.net niet zo geografisch gebonden is. Bijv een keer in Nederland, een keer in Belgie, een keer op de grens tussen de twee, bijv.
Om het commerciele element helemaal weg te nemen ben ik voorstander om enkel ruilen toe te laten.
mvg stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Even een aanvulling hierop. Rene heeft niet alleen het voorstel gedaan maar zal ook de organisatie op zich nemen, dus het is eerder een "sharkteethrene-ruilbeurs"webmaster schreef:
Recentelijk is het idee geopperd door Rene van Vliet om eens een ruilbeurs voor fossielen te organiseren.

Goed initiatief Rene!!!!
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Bij zo'n evenement organiseren komt enorm veel kijken,als organisator kun je ook niet genieten,bij het minste moet je aan de bak en er duiken om de haverklap dingetjes op die moeten geregeld worden.
In st-Gillis-Waas en Harelbeke zijn twee zulke beurzen.Die van Harelbeke is nu 6 december, die beurs staat tot stampes toe vol.Op die Van St Gillis(september) kunnen nog wat kraampjes bij,zou het niet beter zijn om met die beurs de handen in elkaar te slaan,en zou er wel iets moois kunnen bloeien,waarbij Sainte-marie-aux-mines zou (kunnen) verbleken
Theo
In België zijn er inderdaad twee vrij volwassen beurzen waar fossielen in het middelpunt staan. In Nederland zijn dergelijke beurzen vrijwel altijd erg commercieel.
Ik zou een beurs voorstaan zonder commercie, en bedoeld voor amateur fossielenzoekers om te ruilen. Verkopen door individuen (zonder winstoogmerk
) zou een punt van discussie kunnen zijn.
Ik zou een beurs voorstaan zonder commercie, en bedoeld voor amateur fossielenzoekers om te ruilen. Verkopen door individuen (zonder winstoogmerk

Kennis telt!