Carcharhinus acanthodon?
Carcharhinus acanthodon?
Dag allen,
Wederom wil ik jullie hulp inroepen bij een determinatie van deze tand.
De afmetingen zijn 11#11#9 mm.
Op basis van de kartelingen ben ik geneigd om te zeggen dat dit een Carcharhinus acanthodon is.
Zijn jullie het met mij eens of zijn jullie een andere mening toegedaan?
gr Hogst.
Antw: Carcharhinus acanthodon?
Ik twijfel, die van mij zien er net anders uit aan de "zijkanten" van de kroon, verder dan twijfel kom ik nog niet, sorry.
Maar ik weet inmiddels dat de positie veel uitmaakt dus ben benieuwd.
Vind dit soort topics altijd weer leerzaam.
Maar ik weet inmiddels dat de positie veel uitmaakt dus ben benieuwd.
Vind dit soort topics altijd weer leerzaam.
Hallo forumleden,
Ben benieuwd of jullie nog nadere suggesties hebben omtrent dit tandje.
Tot op heden wordt ik nog niet wijzer van de reacties en er staat natuurlijk veel op het spel: Komt dit tandje wel of niet in het selecte gezelschap van mijn fossilarium.
Jullie hebben daar invloed op.
Dus graag jullie suggesties.
gr Hogst.
Ben benieuwd of jullie nog nadere suggesties hebben omtrent dit tandje.
Tot op heden wordt ik nog niet wijzer van de reacties en er staat natuurlijk veel op het spel: Komt dit tandje wel of niet in het selecte gezelschap van mijn fossilarium.
Jullie hebben daar invloed op.
Dus graag jullie suggesties.
gr Hogst.
Ik zou zeggen van wel, maar ik kan daar echt geen gefundeerde uitspraak over doen.
Post mortem we sort 'em!
- notorynchus
Op de vorm en de karteling afgaan , lijkt dit eerder op een als-priscus-gedetermineerd tandje uit Mill ( alle Carcharhinussen uit mill ZOUDEN priscus zijn ).
Omdat er nog geen zekerheid is over het bestaan van C. acanthodon(Le Hon, 1871) heeft C. priscus (Agassiz, 1843) voorang omdat hj eerder beschreven is ( had Pieter ooit eens gezegd
)

Frederik
Omdat er nog geen zekerheid is over het bestaan van C. acanthodon(Le Hon, 1871) heeft C. priscus (Agassiz, 1843) voorang omdat hj eerder beschreven is ( had Pieter ooit eens gezegd

Frederik