laat je mooiste archeologische vondsten zien
laat je mooiste archeologische vondsten zien
ben beniewd wat er uit komt 
groetekes van mendel
[Bewerkt door mendel op 24-12-2009 om 12:41 NL]
[Bewerkt door mendel op 24-12-2009 om 12:42 NL]
[Bewerkt door mendel op 08-09-2013 om 16:35 NL]

groetekes van mendel

[Bewerkt door mendel op 24-12-2009 om 12:41 NL]
[Bewerkt door mendel op 24-12-2009 om 12:42 NL]
[Bewerkt door mendel op 08-09-2013 om 16:35 NL]
Facta non verba- Geen woorden maar daden
- lolo_master
Re: laat je mooiste argeologische vondsten zien
gevonden bij een overblijfsel van een kerk in soissons.
van lolo_master http://nl.netlog.com/groups/fossielen_club
- Supergraver
Tja archeologische vondsten, hmmm ik hoop niet dat dit weer een verhitte discussie terweeg brengt hahahaha.
Foto 1 is een handgemaakt kopje wat in het verleden door een 'kerkbouwer' is gebruikt.
Het kopje heb ik gekregen van een ver familie lid dat hij zelf heeft gevonden.
Foto 2 zijn twee medicijnflesjes uit het wilde westen

mvg
Martijn
- Henk Jan
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Nou kijk, het zat zo. We waren bovenin een Romeinsch Amphitheater in Turkije, toen beneden een vrouw gilde en op de grond zeeg. Wij erheen, want dat doe we dan. Terwijl ik de mevrouw, die in coma lag, flink in de schouder kneep, vond Theo onder de oude marmeren bank dit hoofd! En de mevrouw kwam bij en er kwam ook politie bij, dus met veel moeite smokkelden we het hoofd onder een oksel verborgen, mede! De rest van de dag debatteerden we erover wie het hoofd zou meenemen naar huis. Theo riep dat hij het wel wilde doen, want hij wilde het risico op een Turksche gevangenis wel nemen, en ik vond dat weer een veel te groot aanbod etc etc. Na 4 uur kwam in ons hotel een vriendelijk Duitsch echtpaar en dat liet ons zien wat zij voor slechts 1,50 mark hadden kunnen kopen: precies zulk een hoofd! Allemaal nep dus.
HJ
Re: Re: laat je mooiste argeologische vondsten zien
mischien is dit de echte versieHenk Jan schreef:
Nou kijk, het zat zo. We waren bovenin een Romeinsch Amphitheater in Turkije, toen beneden een vrouw gilde en op de grond zeeg. Wij erheen, want dat doe we dan. Terwijl ik de mevrouw, die in coma lag, flink in de schouder kneep, vond Theo onder de oude marmeren bank dit hoofd! En de mevrouw kwam bij en er kwam ook politie bij, dus met veel moeite smokkelden we het hoofd onder een oksel verborgen, mede! De rest van de dag debatteerden we erover wie het hoofd zou meenemen naar huis. Theo riep dat hij het wel wilde doen, want hij wilde het risico op een Turksche gevangenis wel nemen, en ik vond dat weer een veel te groot aanbod etc etc. Na 4 uur kwam in ons hotel een vriendelijk Duitsch echtpaar en dat liet ons zien wat zij voor slechts 1,50 mark hadden kunnen kopen: precies zulk een hoofd! Allemaal nep dus.

Facta non verba- Geen woorden maar daden
Heb zelf wat Minoïsche keramiekstukjes liggen thuis
Verzameld op Kreta. Verder heb ik ook nog wat stukken van 17de, 16e eeuwse vazen die opgedoken werden uit de Noordzee (dankzij een vriend van onze familie).

- Dino15
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 184 times
het betreft een pijpekopje uit begin 19e eeuw.
nick
Trying to find a great white for years now,
still no succes.
still no succes.

-
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times

2 15e eeuwse tinnen sausbordjes en wat potscherven.
Bordjes zijn waarschijnljk gemaakt in Huy - België. Determinatie heb ik er niet aan gegeven maar een expert. Alleen weet ik zijn naam niet meer
Gevonden in een grotje in de Ardennen inn 2005.
Dagobert L'Ecluse
Ik heb thuis een hele bak vol met pot scherven en dergelijke wat uit een beerput komt. Samen met mijn moeder uit de tuin opgegraven zo'n tien jaar geleden. Zat van alles tussen, potten, porcelijn, tegels, dakpannen, glas, botjes en pijpenkoppen. De oudste pijpenkop kon ik dateren op 1615. De meeste dingen kwamen uit de 18de en 19de eeuw.
Olof Moleman AKA Trilobite/Lord Trilobite
[u][i]Lord of the Paleozoic sea.[/i][/u]
Ik graaf dus ik ben.
[u][i]Lord of the Paleozoic sea.[/i][/u]
Ik graaf dus ik ben.