Neppe Mosasaurus kaken.
- Paralititan
Neppe Mosasaurus kaken.
http://cgi.ebay.com/Dinosaur-Age-Jaws-M ... 2a039f34e2
Op ebay worden veel neppe Mosa kaken verkocht. Hier is een voorbeeld. Maar hoe komt het toch dat zulke verkopers zulke hoge ratings krijgen in betrouwbaarheid?
MVG,
René
Op ebay worden veel neppe Mosa kaken verkocht. Hier is een voorbeeld. Maar hoe komt het toch dat zulke verkopers zulke hoge ratings krijgen in betrouwbaarheid?
MVG,
René
Antw: Neppe Mosasaurus kaken.
Beste René,
De verkoper in dit voorbeeld zet er in zijn beschrijving wel bij dat het om een in elkaar geknutseld geheel is(dan wel wat mooier verwoord)De koper is er zich dus bewust van, als hij de hele advertentie leest, dat het niet om een origineel stuk gaat. Wellicht dat hij daarom toch goede ratings krijgt.
MVG. Ivo
De verkoper in dit voorbeeld zet er in zijn beschrijving wel bij dat het om een in elkaar geknutseld geheel is(dan wel wat mooier verwoord)De koper is er zich dus bewust van, als hij de hele advertentie leest, dat het niet om een origineel stuk gaat. Wellicht dat hij daarom toch goede ratings krijgt.
MVG. Ivo
zoeken is leven, leven is zoeken
- Smaug
- Community Manager
- Has thanked: 225 times
- Been thanked: 109 times
De rating krijgt hij waarschijnlijk voor zijn punctualiteit in de bezorging. Verder verkoopt hij ook veel andere fossielen (ik heb niet gekeken naar de authenticiteit) en curiosa.
Groeten,
Richard
Groeten,
Richard
My armour is like tenfold shields, my teeth are
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!
- Paralititan
Erg bedankt voor jullie reacties. Maar waar staat dan dat het een compositie is?
Hij verteld onder andere dat het kaak fragmenten zijn, en dat het erg zeldzaam is. Geen van beide is waar volgens mij.
Misschien lees ik het niet goed?
MVG,
René
Hij verteld onder andere dat het kaak fragmenten zijn, en dat het erg zeldzaam is. Geen van beide is waar volgens mij.
Misschien lees ik het niet goed?
MVG,
René
Het gaat vooral om het volgende stukje:
This particular Cretaceous Moroccan Prognathodon sp. Mosasaur marine fossil’s teeth and double Jaw bone fragments are imbedded in a light brown matrix of hardened phosphoric sandstone from the Sahara Desert in the Oulad Abdoun Basin near the Khouribga phosphate plateau region of Morocco, North Africa. The massive marine predator went extinct at the end of the Cretaceous about 65 million years ago along with the dinosaurs. This set of 2 fossilized maxilla (upper) and mandible (lower) sets of jaw bones measures 11 & 10 1/2" with the 11 teeth measuring 2" to 1- 3/4" lengths. The reconstituted harden sand matrix measurements are 14 x 9 x 3 inches with the specimen 4having a weight of 14 pounds.
Hierin zegt hij over de matrix dat hij 'reconstitured harden sand matrix' is. Dit wil volgens mij zeggen dat ze een soort van cement hebben gemaakt van de matrix en daar de fossielen in hebben gelegd.
Daarnaast zegt hij bovenin in de advertentie:
Mosasaur Jaw: unique authentic prehistoric teeth
Hierbij noemt hij niet dat het bot ook echt zou zijn.
Helaas zegt hij het niet wat duidelijker, maar hij zegt het in ieder geval in tegenstelling tot velen anderen!
Mvg. Ivo
zoeken is leven, leven is zoeken
- Carcharoides
- Has thanked: 3 times
- Contacteer:
Tuurlijk brengt hij het onduidelijk maar reconstitured betekend : hervormen, herinstellen, herbouwen
Dat is dan wel weer duidelijk toch?
Groeten,
Gerard
Dat is dan wel weer duidelijk toch?
Groeten,
Gerard
- Paralititan
Hij zegt een reconstituted matrix. Hij verteld nergens dat de botfragmenten nep zijn.