Gezocht I. retroflexus met enige vorm van bijspitsen
Antw: Gezocht I. retroflexus met enige vorm van bijspitsen

ola rene ik heb ook ff gekeken tussen mijn retro,s
is dit wat je zoekt
grtn arien

Sharkteethrene,
foto's, foto1 gelijkenis,
fot2 Een Retrofluxus, los hiervan.
Duys
Antw: Antw: Antw: Gezocht I. retroflexus met enige vorm van bijspitsen
Oei serieuze flater, maar weer iets bijgeleerd. Maar blijkbaar komt het dus bij beide soorten voor, is hier eigenlijk een reden voor, dat ontstaan van die zijspitsen?sharkteethrene schreef:Ola Gunther,mineraal0 schreef:
Hey Rene,
Die grote tand lijkt me toch Retro, ik zie ook een groef tussen wortel en kroon op de achterkant (misschien niet heel duidelijk op foto). Ook een brede kroon en wortel.
Voor de rest nog wat tandjes met dit fenomeen gevonden. Bij kleinere tandjes komt het blijkbaar meer voor!
Groetjes,
Gunther
De groef tussen wortel en kroon (labiale richel) is geen kenmerk van enkel
I. retroflexus.
Elke Isurus sp heeft dit,zij het minder uitgesproken als bij de I. retroflexus maar is zeker aanwezig!
Het getoonde tandje is echt een
I. oxyrinchus,geloof me lol.
Groetjes,
Rene.
Of heeft het iets te maken met een vtroege/latere vorm?
Groetjes,
Gunther
- sharkteethrene
Ola Gunther,
Het is niet het "onstaan" maar het verdwijnen/verdere evolutie hiervan wat mij bezig houdt.
Je zit dus juist met je veronderstelling.
Iedereen bedankt voor het plaatsen van de diverse foto's.
Groetjes,
Rene.
Het is niet het "onstaan" maar het verdwijnen/verdere evolutie hiervan wat mij bezig houdt.
Je zit dus juist met je veronderstelling.
Iedereen bedankt voor het plaatsen van de diverse foto's.
Groetjes,
Rene.
Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
- sharkteethrene
Antw: Antw: Gezocht I. retroflexus met enige vorm van bijspitsen
Ola AC,*AC* schreef:
Ok, die lamna is het dus niet
Nog even gezocht en iets gevonden. Hierbij een nieuwe (en tevens laatste) poging, is dit wel wat je zoekt?
groetjes, AC
Dit is er wel een hehe.
Bedankt voor de gedane moeite.
Groetjes,
Rene.
Antw: Gezocht I. retroflexus met enige vorm van bijspitsen (nu ook even Oxy's)
Hey Rene,
Deze heb ik ook nog gevonden bij het zoeken naar de Retro's. Lijken me allemaal Oxy's (ben niet heel zeker, ben niet super in hastalis/oxy/retro) , maar toch even interessant om te tonen lijkt me. De tweede tand heeft haast een bij spits met kartels, zeer vreemde bijspits. Bij Oxy's komt het dus ook voor, soms langs een kant, soms langs de beide.
Mischien zijn er nog voorbeelden van tanden met grotere, extremere bijspitsen, die dan de latere vorm zouden moeten zijn van die evolutie?
Groetjes,
Gunther

Ha Rene,
Dit zijn de meest uitgesproken exemplaren met "bijspitsen" uit mijn verzameling.
Groetjes
Josine
[Bewerkt door Josine op 23-01-2010 om 00:18 NL]
Josine
- sharkteethrene
Antw: Antw: Gezocht I. retroflexus met enige vorm van bijspitsen (nu ook even Oxy's)
Zeker hehe.mineraal0 schreef:
Hey Rene,
Deze heb ik ook nog gevonden bij het zoeken naar de Retro's. Lijken me allemaal Oxy's (ben niet heel zeker, ben niet super in hastalis/oxy/retro) , maar toch even interessant om te tonen lijkt me. De tweede tand heeft haast een bij spits met kartels, zeer vreemde bijspits. Bij Oxy's komt het dus ook voor, soms langs een kant, soms langs de beide.
Mischien zijn er nog voorbeelden van tanden met grotere, extremere bijspitsen, die dan de latere vorm zouden moeten zijn van die evolutie?
Groetjes,
Gunther
Het getoonde tandje linksonder op de eerste foto betreft m.i. een C. hastalis.
Groetjes,
Rene.
- sharkteethrene
Antw: Antw: Gezocht I. retroflexus met enige vorm van bijspitsen
Het tandje rechts op foto 1 wil ik graag eens zien.Josine schreef:
Ha Rene,
Dit zijn de meest uitgesproken exemplaren met "bijspitsen" uit mijn verzameling.
Groetjes
Josine
[Bewerkt door Josine op 23-01-2010 om 00:18 NL]
Groetjes,
Rene.

Hier het tandje nog eens van meerdere zijden bekeken.
Tandje is te bezichtigen bij A'dam

gr.
Josine
Josine