Wie weet wat dit is?
Wie weet wat dit is?
Hallo,
Is dit de wortel van een Squalodon of toch nog iets anders?
Groeten,
gio
Minilodon
- digging for it
- Contacteer:
Antw: Wie weet wat dit is?
Hallo Gio
Het laat zich altijd moeilijk verklaren wat het is als je alleen maar een stuk van een tand is. Ook is het afhankelijk van welke locatie hij afkomt. Komt hij van H of uit M.
Ik heb zelf wel een aantal stukken die er verdacht veel op lijken maar dan gaat het om een wortel van een hoektand van een zeehond. Maar het blijft altijd een gok.
Groeten Patrick
Het laat zich altijd moeilijk verklaren wat het is als je alleen maar een stuk van een tand is. Ook is het afhankelijk van welke locatie hij afkomt. Komt hij van H of uit M.
Ik heb zelf wel een aantal stukken die er verdacht veel op lijken maar dan gaat het om een wortel van een hoektand van een zeehond. Maar het blijft altijd een gok.
Groeten Patrick
Hoi Patrick,
Hij komt uit H. , als ik vergelijk met de hoektand v/e zeehond (zie m'n verzameling)
dan is dit fragment meer gebogen.
Maar het is dus naar alle zekerheid een fragment (wortel van zeehond/Squalodon)?
Groeten Gio
Hij komt uit H. , als ik vergelijk met de hoektand v/e zeehond (zie m'n verzameling)
dan is dit fragment meer gebogen.
Maar het is dus naar alle zekerheid een fragment (wortel van zeehond/Squalodon)?
Groeten Gio
Minilodon
- digging for it
- Contacteer:
hallo Gio
Wat jij op je foto laat zien is een premolar, maar geen hoektand. Kijk even naar mijn foto met daarop een aantal exemplaren uit M. Als je jou foto ook van voren bekijkt dan zie je duidelijk dat er van binnen een andere struktuur is dan de buitenrand, Dit lijkt dan in mijn ogen erg veel op de wortel van een tand. verder gekeken naar de vorm en samenstelling van het stukje tussen wortel en "waarschijnlijk" kroon lijkt het in mijn ogen op een wortel van een hoektand zeehond. Maar begrijp me niet verkeerd dat dit eigenlijk niet te zeggen valt. Als je het houdt op de wortel van het een of het ander zit je er het dichste bij.
Groeten Patrick
- sharkteethrene
Wortel Premolar squalodon antwerpiensis.
Groetjes,
Rene.
Groetjes,
Rene.
Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
- digging for it
- Contacteer:
Hoi Rene
Niet om je aan te vallen, maar knap dat jij dat zo van een foto af kunt zeggen. Ik kan het niet. Dan zou ik hem op zijn minst vast willen houden.
Greets Patrick
Niet om je aan te vallen, maar knap dat jij dat zo van een foto af kunt zeggen. Ik kan het niet. Dan zou ik hem op zijn minst vast willen houden.
Greets Patrick
- digging for it
- Contacteer:
Ik kom nog even terug op mijn vorige antwoord (fijn dat er telefoon is zodat we de verschillen mooi konden bespreken aan de telefoon Rene). Zoals ik al eerder schreef is het de wortel van een pre-molar (breder met meer zenuwkanalen). De verklaring die ik gaf zijn inderdaad gebasseerd op een hoektand en niet op een pre-molar. Ook nog eens kijkend naar de structuur van de wortel moet ik mijn antwoord herzien en neig ik meer naar een Squalodon wortel.
Greets Patrick
Greets Patrick