compressor
-
compressor
ik wil dus een compressor kopen voor een luchtdruk beitel ben beginner in deze hobby.
en ik vroeg me af wat voor een tank inhoud hij moet hebben en wat zijn vermogen moet zijn voordat hij goed werkt op een luchtdruk beitel. hoop dat iemand me hiermee kan helpen alvast bedankt
michael.
en ik vroeg me af wat voor een tank inhoud hij moet hebben en wat zijn vermogen moet zijn voordat hij goed werkt op een luchtdruk beitel. hoop dat iemand me hiermee kan helpen alvast bedankt
michael.
Antw: compressor

drukvat 20 l & 6 bar druk
te verkrijgen : zie foto .. mijn sponsor zal tevreden zijn !
[Bewerkt door mike op 24-01-2010 om 20:03 NL]
grtn,mike
-
bedankt mike hier kan ik teminste wat mee niet zoals antworden op mijn andere vragen.
michael
michael
- Everhardus
Hoi,
Ik heb deze : Specair - type HL 275/25.
Inhoud persluchttank 25 liter - Maximale druk 8 bar. Googel er maar effe op, deze compressor was anderhalf jaar nog geen 100 euro en bevalt me prima.
Gr,Marcel
Ik heb deze : Specair - type HL 275/25.
Inhoud persluchttank 25 liter - Maximale druk 8 bar. Googel er maar effe op, deze compressor was anderhalf jaar nog geen 100 euro en bevalt me prima.
Gr,Marcel
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Antw: compressor
Hallo en welkom Michael,michaelcolli schreef:
bedankt mike hier kan ik teminste wat mee niet zoals antworden op mijn andere vragen.
Over welke andere vragen heb je het dan?
Wat de compressor betreft, gezien ik in een rijhuis woon en graag goede burenrelaties onderhoud, en prepareer met mijn rechteroor quasi naast de compressor, heb ik gekozen voor een zgn 'fluistercompressor' (merk Fiac, maar er zijn er andere ook natuurlijk). Een stuk duurder natuurlijk, en de tank is kleiner. Kan max. 8 bar leveren, wat zeker voldoende is voor de doorsnee prepareernaald (vragen eerder ongeveer tussen 4 en 6 bar, afhankelijk van het type). Door de kleinere tank moet hij wel zeer regelmatig lucht bijpakken.
Maar ik ben zo blij dat het ding geen hels lawaai maakt (en mijn buren ook vermoed ik).
[Bewerkt door Frederik op 25-01-2010 om 11:56 NL]
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
-
jah ik wou ook al een fluister compressor kopen ook al woon ik in een vrijstands huis maar ik wil zelf niet gek worden van het geluid me ouders vinden het ook beter denk ik
maar ik moest het even weten want had namelijk fluistercompressors gezien voor 150 euro op markt plaats aangezien de prijs wou ik weten hoeveel tank inhoud en vermogen hij moest hebben maar die op markt plaats is 34l inhoud en tot 8 bar druk
bedankt allemaal
wat betreft mij andere vragen die gingen voornamelijk over ijburg ben namelijk beginner in deze hobby en ik wou eerst maar beetje ervaring op doen bij ijburg ik vroeg dus is het daar een goede vindplaats en mag je daar gwn graven stenen breken ect. maar niemand geeft antwoord:P ik wil namelijk
geen probelem met politie en dergelijke krijgen:P
michael

wat betreft mij andere vragen die gingen voornamelijk over ijburg ben namelijk beginner in deze hobby en ik wou eerst maar beetje ervaring op doen bij ijburg ik vroeg dus is het daar een goede vindplaats en mag je daar gwn graven stenen breken ect. maar niemand geeft antwoord:P ik wil namelijk
geen probelem met politie en dergelijke krijgen:P
michael
Michaelcolli = Instinct??
Instinct is volgens mij de persoon die om info betreffende Ijburg vroeg.
Misschien is daarop geen antwoord gekomen i.v.m. vindplaatsenbescherming, zou kunnen.
Groeten Gio
Instinct is volgens mij de persoon die om info betreffende Ijburg vroeg.
Misschien is daarop geen antwoord gekomen i.v.m. vindplaatsenbescherming, zou kunnen.
Groeten Gio
Minilodon
-
nee dat ben ik niet dat is mijn vriend waar ik mee gaa zoeken
die vroeg het ook al idd
michael

michael
Dag Michael,
even een paar aanvullingen op de voortreffelijke uitleg die je van onze forumgenoten hebt gehad.
Alle getoonde 'bouwmarkt'-compressors zijn nagenoeg hetzelfde. Je moet in ieder geval zorgen dat je er een koopt met een ketel.
Denk bij de aanschaf ook aan een waterscheider in de luchtleiding (20-30 euro) en (in een recente thread besproken) maatregelen tegen stof. Zowel wel voor jezelf als voor de spullen in je omgeving.
De rest is al gezegd.
<:{{{{{>
even een paar aanvullingen op de voortreffelijke uitleg die je van onze forumgenoten hebt gehad.
Alle getoonde 'bouwmarkt'-compressors zijn nagenoeg hetzelfde. Je moet in ieder geval zorgen dat je er een koopt met een ketel.
Denk bij de aanschaf ook aan een waterscheider in de luchtleiding (20-30 euro) en (in een recente thread besproken) maatregelen tegen stof. Zowel wel voor jezelf als voor de spullen in je omgeving.
De rest is al gezegd.
<:{{{{{>
Trilobiti Ceská Republika
-