Haaientanden vs. andere fossielen

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
Poilu
Haaientanden vs. andere fossielen

Bericht door Poilu » 26 jan 2010, 22:31

Ik denk dat het toch handiger is om een apart topic te starten omtrent datgene wat zich in het Megalodomie: Waarom topic ontwikkelde.

Zoals ik het kan volgen is er een wisselende groep haaientandenzoekers,die het fossielnetforum (terecht m.i.) gebruiken om vragen te stellen,topics te starten, foto's over vondsten en/of aanwisten te laten zien.

Andere fossielenzoekers voelen zich kennelijk door de hoeveelheid enigszins ingesneeuwd en daardoor minder aanbod komend op het forum.

Ligt de oplossing dan in het een week geen haaientandentopics posten of zijn de andere
fossielzoekers zelf verantwoordelijk voor het meer in balans brengen van de onderwerpen op het forum?

To Post or not to Post is not that the question?

Yours sincerely Hogst

Caveman
Has thanked: 268 times
Been thanked: 309 times
Contacteer:
Antw: Haaientanden vs. andere fossielen

Bericht door Caveman » 27 jan 2010, 02:42

In het duitse forum zie je een eventuele oplossing, het forum in tijdperken indelen, dan kan iedereen daar kijken waar ie wil, en af en toe eens bij de buren binnenwippen, werkt perfect!

To share or not to share, that's the question!

Supergraver

Bericht door Supergraver » 27 jan 2010, 05:13

Ik zie het probleem echt niet mensen.
Een week geen haaientanden post? Hahaha laat me niet lachen we zijn toch niet in China he?
Het is nu eenmaal zo dat er in Nederland en Belgie veel naar haaientanden wordt gezocht en dat weerspiegeld zich dus ook hier op het forum. Daarbij komt nog eens kijken dat metname voor de jeugdige zoekers haaientanden een grote verbeeldings waarde hebben.
De enige mogelijkheid om andere fossielen te 'promoten' is dus om over andere fossielen te schrijven en dat begint bij jezelf.
Ipv je druk te maken over haaientandentopics kun je bijvoorbeeld ook een verslag schrijven over je laatste ammonieten trip of zee-egel excursie (ik noem maar wat)

Mvg

Martijn

erik m
Been thanked: 1 time

Bericht door erik m » 27 jan 2010, 10:30

Hee Martijn zo denk ik er nou ook over.
Iedereen is vrij om een onderwerp te kiezen dus wat let je om gewoon een topic te starten met wat anders als haaientanden.

Groetjes Erik

E.J.

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Antw: Haaientanden vs. andere fossielen

Bericht door Frederik » 27 jan 2010, 12:37

Supergraver schreef:
Ik ook niet meteen een probleem. Het forum verder opdelen lijkt me ook niet nodig.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Erik-B
Been thanked: 1 time

Bericht door Erik-B » 27 jan 2010, 16:15

Supergraver schreef:
Een week geen haaientanden post? Hahaha laat me niet lachen we zijn toch niet in China he?
Het is nu eenmaal zo dat er in Nederland en Belgie veel naar haaientanden wordt gezocht en dat weerspiegeld zich dus ook hier op het forum. Daarbij komt nog eens kijken dat metname voor de jeugdige zoekers haaientanden een grote verbeeldings waarde hebben.
De enige mogelijkheid om andere fossielen te 'promoten' is dus om over andere fossielen te schrijven en dat begint bij jezelf.
Ipv je druk te maken over haaientandentopics kun je bijvoorbeeld ook een verslag schrijven over je laatste ammonieten trip of zee-egel excursie (ik noem maar wat)

Mvg

Martijn
Ik zie ook geen probleem. Ik stoor me niet aan al die mooie tanden ;)

Poilu
Antw: Antw: Antw: Haaientanden vs. andere fossielen

Bericht door Poilu » 27 jan 2010, 19:31

Erik-B schreef:
Supergraver schreef:

Mvg

Martijn
Ik zie ook geen probleem. Ik stoor me niet aan al die mooie tanden ;)

Sounds fair.

Ik vind het alleen jammer dat mensen aangeven dat ze gezien de overdaad aan haaientanden afhaken of slechts schaduwlezen op het forum.

Ik ben ook geen voorstander van een vorm van zelfregulatie of periodieke onthouding van de haaientandenzoekers.
Ik sluit mij daarin bij Erik en Martijn aan.

"Niet haaientanderzoeker kom uit de kast zou ik zeggen"
(lol)
voor alle zekerheid!

Gr Hogst.

wdew
Contacteer:

Bericht door wdew » 09 feb 2010, 16:39

haaientanden hoort gewoon bij het thema fossielen.
vele mensen zoeken ze.
een week geen haaientanden-post is bijna onmogelijk.
je zou bevoorbeeld door zelf gewone fossielen post te plaatsen een minder aantal haaientandenpost veroorzaken.

greetz,
wdew

wimenkids

Bericht door wimenkids » 09 feb 2010, 16:59

Juist geweldig dat ieder zijn 'tic' heeft. De meesten verzamelen wat ze in de buurt kunnen vinden. Mijn verzameling is heel breed, maar ik woon nu eenmaal niet in de buurt van de kust of het Antwerpse, dus heb ik slechts een handjevol haaientanden. Ik probeer echter wel af en toe wat tegenwicht te geven met topics over andere fossielen. Misschien kunnen we er wel wat beter opletten, dat we een topic van het juiste onderwerp en icoon voorzien, zodat een ander sneller ziet waarover het gaat.

wim

Flash

Bericht door Flash » 09 feb 2010, 19:12

Supergraver schreef:
Daarbij komt nog eens kijken dat metname voor de jeugdige zoekers haaientanden een grote verbeeldings waarde hebben.

Mvg

Martijn
Bedankt Martijn! :D

Grrr Edo

mij zijn niet van de bange, mij zijn alleen van de voorzichtige.
Klukkluk

Gesloten