Preparatie Acanthoceras CBN
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Preparatie Acanthoceras CBN

Ik ben even weggeweest, maar dit weekend had ik weer een beetje tijd om voort te werken.
Hierbij zijn vooral grote delen van de matrix weggewerkt met behulp van een puntbeitel. Ook zijn enkele stukken van de navel schoongemaakt.
De steen begint vorm te krijgen, maar is nog steeds veel te dik (zwaar). Aan de onderkant heb ik een eerste, ruw vlak gemaakt (rechts in de foto, maar niet te zien) waar uiteindelijk het stuk op moet gaan rusten. Hiervoor heb ik een klein zaagje gebruikt.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Everhardus
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Jep, tot nu toe ging het vlotjes. Maar enkele delen van de ammoniet zien er niet zo veelbelovend uit. Ook het deel van de navel dat nu volgt lijkt minder goed bewaard.
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- trilobietje

Deze wacht al enkele jaren op verdere preparatie. In het begin ging het heel vlot. Maar hoe dichter bij de navel, hoe brozer de scheiding tussen fossiel en gesteente. Zelfs na het nat maken, kon je het verschil soms niet zien. Ik ben dus heel benieuwd naar de vorderingen van Frederik. Misschien haal ik hem in de lente nog eens van onder het stof

wie niet zoekt, niet vindt
Antw: Antw: Preparatie Acanthoceras CBN
Frederik schreef:
Ik ben even weggeweest, maar dit weekend had ik weer een beetje tijd om voort te werken.
Hierbij zijn vooral grote delen van de matrix weggewerkt met behulp van een puntbeitel. Ook zijn enkele stukken van de navel schoongemaakt.
De steen begint vorm te krijgen, maar is nog steeds veel te dik (zwaar). Aan de onderkant heb ik een eerste, ruw vlak gemaakt (rechts in de foto, maar niet te zien) waar uiteindelijk het stuk op moet gaan rusten. Hiervoor heb ik een klein zaagje gebruikt.
Supernetjes !
Ziet er al zeer goed uit.
Hoe breed is hij eigenlijk?
Groetjes,
Gunther
Dit is inderdaad een zeer mooi resultaat wat je daar hebt.
Ik zit hier thuis met een ammoniet van een 25cm met zeer hard gesteente er rond (calciet heeft men mij gezegd). Denk je dat zo'n pneumatische boor dat aankan? is er iemand die daar ervaring mee heeft?
Ik zit hier thuis met een ammoniet van een 25cm met zeer hard gesteente er rond (calciet heeft men mij gezegd). Denk je dat zo'n pneumatische boor dat aankan? is er iemand die daar ervaring mee heeft?
http://www.caroma.be
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Dat hangt er echt van af, ik heb hier thuis stenen liggen die er even hard uitzien, waarbij de ene nog vlot gaat en de andere helemaal niet. Best is om het eens te proberen denk ik. Jij en je steen zijn altijd welkom natuurlijk. 

something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Even voor de goede orde: ik heb nog niet kunnen voortwerken aan dit stuk. Ik kreeg van enkelen de vraag waar de update bleef, vandaar.
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)