Vondsten Hoek van Holland
-
Antw: Vondsten Hoek van Holland
beste Josine,
Bedankt voor de link naar de Zoo Antwerpen.
We zijn momenteel een mammoetskelet met originele botten aan het bouwen voor een museum in Beneden Leeuwen.
De foto's zijn zo scherp en goed dat ze ons zeer goed van pas komen.
Groet Anton V
Bedankt voor de link naar de Zoo Antwerpen.
We zijn momenteel een mammoetskelet met originele botten aan het bouwen voor een museum in Beneden Leeuwen.
De foto's zijn zo scherp en goed dat ze ons zeer goed van pas komen.
Groet Anton V
@Gerard: ik heb te weinig onderbouwde kennis over de verschillen tussen de huidige (Indische) olifant en de al of niet wolharig mammoet van toen. Wel is er veel over te vinden als je flink googled. Wat mij duidelijk is geworden is dat volgens onderzoek de recente Indische olifant het dichtst in de lijn staat van de mammoet.
@Anton: Graag gedaan. Binnenkort ga ik zelf ook naar de Zoo Antwerpen om foto's te maken.
Groet,
Josine
@Anton: Graag gedaan. Binnenkort ga ik zelf ook naar de Zoo Antwerpen om foto's te maken.
Groet,
Josine
Josine
- Carcharoides
- Has thanked: 3 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Vondsten Hoek van Holland
@Josine,sjaak schreef:
Heeft er iemand een close up foto van een mammoetvoet? Volgens mij moet ik ondertussen vrij ver komen...
Ik zit het nog eens terug te lezen, maar ik begrijp nu dat je reageer op Sjaak

Thanks!
-
Beste sjaak,
Voor zover ik weet is er maar een boek waar voorpoten en achterpoten goed zijn in afgebeeld. Ik gebruik het regelmatig :
Die Mammutfunde von Phannerhall im Geiseltal.
Schrijver Volker Toepfer. (60 pagina met vele afbeeldingen).
Veb Max Niemeyer verlag - Halle. 1957.
Een vrij oud boek dus. Wellicht hebben ze het bij KUB Tilburg. Of je kunt het navragen bij een Bib.
Groet Anton V.
Voor zover ik weet is er maar een boek waar voorpoten en achterpoten goed zijn in afgebeeld. Ik gebruik het regelmatig :
Die Mammutfunde von Phannerhall im Geiseltal.
Schrijver Volker Toepfer. (60 pagina met vele afbeeldingen).
Veb Max Niemeyer verlag - Halle. 1957.
Een vrij oud boek dus. Wellicht hebben ze het bij KUB Tilburg. Of je kunt het navragen bij een Bib.
Groet Anton V.
- sjaak
- Has thanked: 375 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Dank. Ik ga zoeken. Ik heb vrij veel complete voetbeenderen. Waarschijnlijk omdat die wel tegen een stootje kunnen en iedereen ze laat liggen omdat ze zo zwaar en lelijk zijn 

Groet,
Niels
Niels
-
Beste sjaak/niels.
Ik weet niet of je het tijdschrift kent van de WPZ (werkgroep pleistocene zoogdieren).
hier staan regelmatig artikelen over mammoet botten en voetbeenderen.
groet Anton V
Ik weet niet of je het tijdschrift kent van de WPZ (werkgroep pleistocene zoogdieren).
hier staan regelmatig artikelen over mammoet botten en voetbeenderen.
groet Anton V
Ik googlede net even op "Die Mammutfunde Phannerhall im Geiseltal toepfer" en toen kwam ik deze link tegen: http://www.naturkundemuseum-bw.de/stutt ... f/B300.pdf. De afbeeldingen (helemaal onderaan het document) zijn wel niet heel duidelijk en niet genomen vanuit verschillende hoeken, maar het lijkt me toch wel de moeite waard even te bekijken. En Niels, voetbeenderen lelijk? Ik vind ze juist wel mooi, ook omdat ze inderdaad vaak completer zijn dan de langere beenderen als humerus, femur enz.
Groeten,
Bram.
[Bewerkt door Bram op 18-03-2010 om 22:50 NL]
Groeten,
Bram.
[Bewerkt door Bram op 18-03-2010 om 22:50 NL]