Een aantal haaientandjes van CBN.
- Carcharias
- Contacteer:
Antw: Een aantal haaientandjes van CBN.
Hoi Marcel,
Dat boek ziet er goed uit. Bedankt voor je reactie!
Ik hoop dat er iemand anders nog iets kan zeggen over de tandjes, want ik begin wel nieuwsgierig te worden.
Mvg, Robbin
Dat boek ziet er goed uit. Bedankt voor je reactie!
Ik hoop dat er iemand anders nog iets kan zeggen over de tandjes, want ik begin wel nieuwsgierig te worden.

Mvg, Robbin
Luctor et Emergo
- Everhardus
Ik heb het boek vandaag besteld. Mochten er nuttige zaken voor je instaan met betrekking tot deze determinatie zal ik het wel melden. Marcel
Antw: Antw: Een aantal haaientandjes van CBN.
Dat noemt men linguale protuberantie...Carcharias schreef:
...de wortel/bult aan de voorkant van de tand...
- Carcharias
- Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Een aantal haaientandjes van CBN.
Merci. Maar heb jij misschien een idee welke tandjes het betreft?somniosus schreef:Dat noemt men linguale protuberantie...Carcharias schreef:
...de wortel/bult aan de voorkant van de tand...
Mvg, Robbin
Luctor et Emergo
De tweede tand behoort zeker tot Dwardius.
http://users.skynet.be/somniosus/Albian_Dwardius.htm
Die eerste is zeker een lamniform, maar kan er zo niet direct een naam opplakken.
Spijtig van de bijspitsen.
Cretodus komt naar mijn weten niet voor in "ons" Albiaan. De Archaeolamna zijn klein en dun in profiel en valt ook af. Het Cardabiodon concept snap ik niet. Dwardius zou zeker kunnen, komt redelijk veel voor.
http://users.skynet.be/somniosus/Albian_Dwardius.htm
Die eerste is zeker een lamniform, maar kan er zo niet direct een naam opplakken.
Spijtig van de bijspitsen.
Cretodus komt naar mijn weten niet voor in "ons" Albiaan. De Archaeolamna zijn klein en dun in profiel en valt ook af. Het Cardabiodon concept snap ik niet. Dwardius zou zeker kunnen, komt redelijk veel voor.
- Carcharias
- Contacteer:
Nogmaals bedankt. Ik zal tot nu toe op beide tandjes Dwardius sp. plakken en nog eens wat betere foto's proberen te maken.
Mvg, Robbin
Mvg, Robbin
Luctor et Emergo
- Everhardus
Hoi,
Ik heb het boek binnen. Er staan een 3-tal platen in met foto's van haaientanden. Geen overdaad dus....
Op basis hiervan zie ik maar een kanshebber voor de eerste tand, namelijk de al eerder genoemde Dwardius siversoni.Voor de tweede tand lijken er meer opties (hier al genoemd), dit laat ik dan ook graag over aan de kenners.
Gr,Marcel
Ik heb het boek binnen. Er staan een 3-tal platen in met foto's van haaientanden. Geen overdaad dus....
Op basis hiervan zie ik maar een kanshebber voor de eerste tand, namelijk de al eerder genoemde Dwardius siversoni.Voor de tweede tand lijken er meer opties (hier al genoemd), dit laat ik dan ook graag over aan de kenners.
Gr,Marcel
- Carcharias
- Contacteer:
Hoi Marcel,
Heel erg bedankt dat je nog even gekeken hebt. Ik wens je nog veel leesplezier aan dat boek.
Mvg, Robbin
Heel erg bedankt dat je nog even gekeken hebt. Ik wens je nog veel leesplezier aan dat boek.

Mvg, Robbin
Luctor et Emergo
- Everhardus
Leesplezier, ha, ha..........
Het ziet er op het eerste gezicht toch vrij pittig uit, maar goed , het is absoluut interessant. Maar voor de duidelijkheid, het is een berg tekst en geen overdaad aan inspirerende foto's, dit voor diegenen die een aanschaf overwegen.
marcel
Het ziet er op het eerste gezicht toch vrij pittig uit, maar goed , het is absoluut interessant. Maar voor de duidelijkheid, het is een berg tekst en geen overdaad aan inspirerende foto's, dit voor diegenen die een aanschaf overwegen.
marcel