Zandstalen Plioceen Antwerpen
Zandstalen Plioceen Antwerpen
Hallo,
Ik heb nog enkele staalzakjes met Zanden van Kattendijk en Zanden van Oorderen uit het ondertussen al een tijdje niet meer toegankelijke Verrebroek over.
De staalzakjes zijn enkele 100 gram elk.
Vooral de Zanden van Oorderen zijn bijzonder rijk aan microfossielen (foraminiferen (100en per gram), ostracoden), alsook aan zee-egelstekeltjes, resten van slangsterren etc
De stalen zijn genomen door een collega. Ik heb hem toen nog begeleid bij de staalname. M'n collega kreeg echter geen financiering voor zijn onderzoek en de stalen werden achtergelaten zonder het getekende profiel en de nummering van de stalen erbij.
Ik ben aan het opruimen en voor mij zijn ze niet meer geschikt.
Ik kan wel een onderscheid maken tussen Zanden van Kattendijk, basis van de zanden van Oorderen en de zanden van Oorderen zelf.
Heeft iemand van jullie interesse?
Af te halen in het Leuvense.
Ik kan ze zaterdag ook naar de ENCI meenemen.
mvg stijn
Ik heb nog enkele staalzakjes met Zanden van Kattendijk en Zanden van Oorderen uit het ondertussen al een tijdje niet meer toegankelijke Verrebroek over.
De staalzakjes zijn enkele 100 gram elk.
Vooral de Zanden van Oorderen zijn bijzonder rijk aan microfossielen (foraminiferen (100en per gram), ostracoden), alsook aan zee-egelstekeltjes, resten van slangsterren etc
De stalen zijn genomen door een collega. Ik heb hem toen nog begeleid bij de staalname. M'n collega kreeg echter geen financiering voor zijn onderzoek en de stalen werden achtergelaten zonder het getekende profiel en de nummering van de stalen erbij.
Ik ben aan het opruimen en voor mij zijn ze niet meer geschikt.
Ik kan wel een onderscheid maken tussen Zanden van Kattendijk, basis van de zanden van Oorderen en de zanden van Oorderen zelf.
Heeft iemand van jullie interesse?
Af te halen in het Leuvense.
Ik kan ze zaterdag ook naar de ENCI meenemen.
mvg stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
Eldredge 1996
Antw: Zandstalen Plioceen Antwerpen
er zitten waarschijnlijk ook enkele kleine haaien en vissentandjes in
misschien nu wat meer reactie.
Je hebt ze gratis en voor niets
mvg stijn
misschien nu wat meer reactie.
Je hebt ze gratis en voor niets
mvg stijn
Eldredge 1996
Eldredge 1996
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:

Misschien kan je eens een mailtje sturen naar Michael Hesemann (Foram-Michael op het forum)? Hij leest waarschijnlijk niet elke dag mee, maar een uitspraak als "100en forams per gram" zal hem als muziek in de oren klinken denk ik.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Hoi Stijn,
Als zee-egelliefhebber ben ik wel geïnteresseerd in wat materiaal met daarin de resten van egels. Ik sta nu al in de startblokken voor de ENCI-excursie van aanstaande zaterdag en zal je dan wel treffen. Als ik je misschien nog ergens een plezier mee kan doen dan hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet, Camiel
Als zee-egelliefhebber ben ik wel geïnteresseerd in wat materiaal met daarin de resten van egels. Ik sta nu al in de startblokken voor de ENCI-excursie van aanstaande zaterdag en zal je dan wel treffen. Als ik je misschien nog ergens een plezier mee kan doen dan hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet, Camiel
“Ideas without precedent are generally looked upon with disfavour and men are shocked if their conception of an orderly world are challenged” J Harlen Bretz, 1928
Ik breng ze zaterdag mee
mvg stijn
mvg stijn
Eldredge 1996
Eldredge 1996
- notorynchus
Heb wel interesse in het zand met de tandjes 
Kan helaas wel niet op 1 van de locaties geraken...
Frederik

Kan helaas wel niet op 1 van de locaties geraken...
Frederik